Η Phelon & Moore δεν είναι ένα όνομα που θυμούνται πολλοί σήμερα, όμως πρόκειται για μια από τις εταιρίες που έβαλαν τα θεμέλια της βρετανικής μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας στις αρχές του 20ού αιώνα.
Η ιστορία της ξεκινά το 1902 με το πρώτο πρωτότυπο μοτοποδηλάτου και συνεχίστηκε για δεκαετίες με επικλινείς μονοκύλινδρους κινητήρες, ώσπου τα εργοστάσια έπαψαν να λειτουργούν τη δεκαετία του ’60.
Σε αντίθεση με ονόματα όπως Norton, Triumph ή BSA, η Phelon & Moore δεν είχε την ίδια τύχη, και σιγά-σιγά ξεχάστηκε.
Μέχρι που το 2022, με την “ένεση” κινεζικών κεφαλαίων, η εταιρία «αναστήθηκε» και αφού έκανε κάποιες δειλές εμφανίσεις σε διεθνείς εκθέσεις, ετοιμάζεται πλέον για την πρώτη επίσημη πρεμιέρα της στην EICMA 2025.
Η μοτοσυκλέτα που θα παρουσιαστεί ονομάζεται Capetown 7 και μάλιστα θα συνοδευτεί από μια περιορισμένη έκδοση με αισθητική επιμέλεια της Pininfarina.
Η εταιρία συνεργάστηκε με Ιταλούς σχεδιαστές, οι οποίοι επέλεξαν να κινηθούν σε μια τεχνολογική αλλά ταυτόχρονα συγκρατημένη σχεδιαστική γραμμή, βασισμένη σε ευθείες που ενώνονται αρμονικά χωρίς κοφτερές γωνίες.
Κάτω από τα πλαστικά και στις δύο εκδόσεις, S και X, συναντάμε έναν υγρόψυκτο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, 693cc, με 8 βαλβίδες και διπλό επικεφαλής εκκεντροφόρο (πιθανότατα ίδιο με του CFMoto 700MT) , που αποδίδει 74 ίππους στις 8.500 rpm και 68 Nm ροπής στις 6.500 rpm, ενώ θα υπάρχει και έκδοση περιορισμένης ισχύος στα 35 kW.
To πλαίσιο είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα και συνεργάζεται με μονόμπρατσο ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο.
Οι αναρτήσεις διαθέτουν διαδρομή 170 χιλιοστών, με ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών που ρυθμίζεται σε προφόρτιση, συμπίεση και επαναφορά, ενώ πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ με εξωτερικό ρυθμιστή προφόρτισης.
Το ύψος σέλας φτάνει τα 830 χιλιοστά και το μεταξόνιο τα 1.550 χιλιοστά, δείχνοντας προσανατολισμό προς την άνετη τουριστική χρήση.
Οι τροχοί ακολουθούν τον κλασικό συνδυασμό 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, με ακτινωτές ζάντες tubeless και ελαστικά με ελαφρώς τακουνάτο πέλμα.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες με δύο δίσκους μπροστά και πίσω μονό δίσκο 260 χιλιοστών, με μια μικρή ασάφεια ως προς τη διάμετρο των εμπρός δίσκων (300 ή 320 χιλιοστά), που θα αποσαφηνιστεί στην παρουσίαση.
Το ντεπόζιτο των 21 λίτρων υπόσχεται επαρκή αυτονομία, ενώ το βάρος χωρίς υγρά ανακοινώνεται στα 226 κιλά.
Το ηλεκτρονικό πακέτο περιλαμβάνει traction control, cornering ABS, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, καθώς και έγχρωμη TFT οθόνη 7 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης smartphone, πλοήγησης και διαδραστικού μενού.
Ένα teaser βίντεο που ανέβηκε στο YouTube δείχνει την περιορισμένη έκδοση σχεδιασμένη από την Pininfarina, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν θα πρόκειται για πλήρως επανασχεδιασμένο μοντέλο ή για μερικές αισθητικές διαφοροποιήσεις.
Έτσι, ένα όνομα που είχε σβήσει από τον χάρτη για περισσότερα από 60 χρόνια, ετοιμάζεται να επιστρέψει στην ευρωπαϊκή αγορά, έχοντας πίσω του κεφάλαια από την Κίνα, ιταλικό σχεδιασμό και φιλοδοξία να ξαναγράψει την ιστορία του.