Με δυνατότερο και ελαφρύτερο κινητήρα παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά της Kove 450 Rally στην έκθεση του Πεκίνου
Η Kove, μια εταιρία που τα τελευταία χρόνια επιχειρεί να εδραιωθεί δυναμικά στη διεθνή αγορά μοτοσυκλέτας, παρουσίασε στο σαλόνι CIMAMotor 2025 τη δεύτερη γενιά της 450 Rally.
Πρόκειται για το μοντέλο που είχε εμφανιστεί μόλις έναν χρόνο πριν – και που εισάγεται στη χώρα μας – επιχειρώντας να προσφέρει μια προσιτή αλλά ικανή πρόταση στην κατηγορία των rally replica, με σαφείς αναφορές σε μοτοσυκλέτες enduro.
Η καινούρια εκδοχή του 2026 διατηρεί τον βασικό σχεδιασμό, όμως η σημαντικότερη αλλαγή αφορά τον κινητήρα, ο οποίος πλέον προέρχεται από την πιο αγωνιστική έκδοση 450 EX.
Μετά την παρουσίαση του 450 EX στην EICMA 2024, όπου η Kove είχε τονίσει τον αποκλειστικά αγωνιστικό προσανατολισμό του, έγινε φανερό ότι ο νέος, ανασχεδιασμένος κινητήρας θα αποτελούσε βάση και για άλλα μοντέλα της εταιρίας.
Ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες, έχει χωρητικότητα 449,9 κυβικών εκατοστών με 96 χιλιοστά διάμετρο κυλίνδρου και 62,15 χιλιοστά διαδομή πιστονιού.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, σε σχέση με το υπάρχον σύνολο είναι ελαφρύτερος κατά περίπου 20% και αποδίδει αυξημένη ισχύ, της τάξης των 55 ίππων, όταν μέχρι σήμερα η Rally περιοριζόταν στους 42.
Η EX, στην καθαρά αγωνιστική της μορφή, ξεπερνά τους 60 ίππους, οπότε η Kove φαίνεται πως επέλεξε μια ενδιάμεση λύση, ώστε να εξισορροπήσει επιδόσεις και αξιοπιστία.
Αντίστοιχα, αναμένεται βελτίωση και στη ροπή, που στην πρώτη γενιά ανερχόταν σε 35 Nm στις 6.500 στροφές.
Το υπόλοιπο σύνολο της μοτοσυκλέτας δεν δείχνει να έχει μεταβληθεί ουσιαστικά.
Το πλαίσιο, η γεωμετρία, αλλά και ο εξοπλισμός που συνοδεύει το μοντέλο, παραμένουν στα ίδια επίπεδα, με στόχο να διατηρηθεί ο χαρακτήρας που τοποθετεί τη Rally ανάμεσα στην καθημερινή χρήση και τον off-road ρόλο της.
Η Kove έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού από την πρώτη γενιά της μοτοσυκλέτας, χάρη στον καθημερινό χαρακτήρα της από τη μια και τις αγωνιστικές προδιαγραφές από την άλλη, καθώς πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που εξελίχθηκε μέσα από το Rally Dakar.
Ανοικτό παραμένει το ζήτημα της διάθεσης της δεύτερης γενιάς 450 Rally στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro5+ είναι απαραίτητη για την κυκλοφορία του μοντέλου, όμως μέχρι στιγμής η εταιρία δεν έχει επιβεβαιώσει αν έχει προχωρήσει στη σχετική διαδικασία έγκρισης τύπου.
Το πιθανότερο είναι ότι περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές στην EICMA 2025, όπου η Kove παραδοσιακά παρουσιάζει την ευρωπαϊκή της γκάμα.
Σε κάθε περίπτωση, η αναβάθμιση της Rally με τον κινητήρα της EX αποτελεί μια κίνηση που δείχνει πως η Kove επιδιώκει να ισχυροποιήσει τη θέση της σε μια απαιτητική κατηγορία, δίνοντας περισσότερη ουσία σε ένα μοντέλο που ήδη ξεχώριζε για την ευκολία οδήγησης και τις ικανότητές του εκτός δρόμου.
Το αν αυτή η δεύτερη γενιά θα καταφέρει να κάνει το επόμενο βήμα και στην Ευρώπη, μένει να αποδειχθεί τους επόμενους μήνες.