Τα 204 χιλιόμετρα την ώρα έφτασε ο Βρετανός stunt rider, με τους στόχους του τώρα να διευρύνονται
Ο Jonny Davies, ένας από τους πιο τολμηρούς και δημιουργικούς κασκαντέρ των δύο τροχών, έγραψε ένα ακόμα μικρό κομμάτι ιστορίας, καταρρίπτοντας ένα απίστευτο παγκόσμιο ρεκόρ.
Στο αεροδρόμιο του Elvington, στην Υόρκη, κατά τη διάρκεια του Straightliners Speed Week, πέτυχε να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα του σε «high chair wheelie» φτάνοντας στα 204 χλμ/ώρα.
Το «high chair wheelie» είναι μια από τις πιο ακραίες εκδοχές της κλασσικής σούζας, αφού ο αναβάτης κάθεται πάνω στο ντεπόζιτο με τα πόδια πάνω στο τιμόνι, σε μια στάση εντελώς αφύσικη, άβολη και ασταθή, που απαιτεί αδιανόητο έλεγχο της μοτοσυκλέτας και φυσικά ψυχραιμία.
Ο Davies είχε ήδη γράψει το όνομά του στο βιβλίο των ρεκόρ το 2020, όταν είχε φτάσει στα 175 χλμ/ώρα, αλλά τότε οι αντίξοες καιρικές συνθήκες δεν του επέτρεψαν να δείξει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
Τρία χρόνια αργότερα επέστρεψε πιο έμπειρος, πιο αποφασισμένος και με ένα σαφές σχέδιο: να ξεπεράσει το όριο των 200 χλμ/ώρα και να επικυρώσει την πρωτοκαθεδρία του σε αυτό το είδος θεάματος.
Και τα κατάφερε, καθώς με τα 204 χλμ/ώρα ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 202, αποδεικνύοντας ότι δεν φοβάται να αγγίξει τα όρια του αδύνατου.
Η βάση του επιτεύγματος ήταν η Kawasaki ZX-10R, μια superbike που γεννήθηκε για την πίστα αλλά στα χέρια του Davies μετατράπηκε σε «εργαλείο του διαβόλου».
Η μοτοσυκλέτα τροποποιήθηκε σημαντικά, όπως γίνεται πάντα στις μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες των stunt riders.
Αφαιρέθηκαν τα πλαστικά και τα όργανα για μείωση βάρους, τα clip-on αντικαταστάθηκαν με ίσιο τιμόνι για καλύτερο έλεγχο, το ντεπόζιτο απέκτησε το γνωστό του “βαθούλωμα” ώστε το σώμα του αναβάτη να εφαρμόζει σταθερά στην «high chair» στάση και προστέθηκε ειδικό αφρώδες χείλος για να συγκρατείται το σώμα κατά την απότομη επιτάχυνση.
Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την ακατέργαστη δύναμη του τετρακύλινδρου των 1.000 κυβικών και των 200 ίππων, δημιούργησαν ένα σύνολο ικανό να σταθεί όρθιο σε συνθήκες που για τους περισσότερους θα ήταν ανεξέλεγκτες.
Το ρεκόρ ήρθε στα πρώτα στάδια της ημέρας, όπως είχε σχεδιαστεί, αλλά το απόγευμα – μετά το διάλειμμα – παρουσιάστηκαν προβλήματα.
Η μοτοσυκλέτα αρνιόταν να «σηκωθεί» στις μεσαίες σχέσεις, κάτι που τελικά αποδείχθηκε πως οφειλόταν σε τυχαία ενεργοποίηση του traction control κατά την αλλαγή από τέταρτη σε πέμπτη ταχύτητα.
Χωρίς τα όργανα στη θέση τους, ο Davies δεν μπόρεσε να το διαπιστώσει εκείνη τη στιγμή. Ωστόσο, το κύριο ζητούμενο είχε ήδη κατακτηθεί.
Ο Βρετανός δεν δείχνει καμία διάθεση να επαναπαυθεί. Η επόμενη φιλοδοξία του είναι να ξεπεράσει τα 210 χλμ/ώρα με μικρές αλλαγές στην εργονομία του ντεπόζιτου, ενώ ήδη ονειρεύεται το πιο τρελό σενάριο: να επιχειρήσει ρεκόρ ταχύτητας με σούζα, ενώ κάθεται ανάποδα στη μοτοσυκλέτα.
Δείτε εδώ βίντεο από την προετοιμασία του Davies