Τρικύλινδρος κινητήρας, υψηλά επίπεδα εξοπλισμού και αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών για την CFMoto 1000 MT-X
Η CFMoto προετοιμάζει το επόμενο βήμα της στην κατηγορία των μεγάλων adventure, με τη νέα CFMoto 1000 MT-X, που θα παρουσιαστεί στην EICMA
Μετά την εμπορική κυκλοφορία της 800 MT-X την άνοιξη του 2025, οι πρώτες διαρροές από την Κίνα, μέσω του ισπανού εισαγωγέα Jets Marivent, αποκαλύπτουν ότι η εταιρία εργάζεται πάνω σε μια ισχυρότερη, τρικύλινδρη εκδοχή με σαφή προσανατολισμό στις τουριστικές enduro διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Ο νέος κινητήρας αναμένεται να είναι ένας τρικύλινδρος εν σειρά, κυβισμού περίπου 1.000cc, με απόδοση 111 ίππων στις 8.500 rpm και μέγιστη ροπή 105 Nm στις 6.250 rpm, δηλαδή τιμές που τη φέρνουν κοντά σε μοντέλα όπως η Triumph Tiger 900.
Το νέο μοτέρ θα συνοδεύεται από ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως Quickshifter και ρυθμιζόμενο Traction Control, ενώ η CFMoto φαίνεται να επενδύει σοβαρά στην εξέλιξη της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής της, που μέχρι τώρα περιοριζόταν στα 675cc και στους 90 ίππους.
Από πλευράς σχεδίασης και πλαισίου, η 1000 MT-X φαίνεται να ακολουθεί τη φιλοσοφία της μικρότερης 800 MT-X, διατηρώντας τον adventure χαρακτήρα με σαφή προσανατολισμό και στο χώμα.
Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για αναρτήσεις με διαδρομή άνω των 200 χιλιοστών και δυνατότητα ρυθμίσεων, τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, καθώς και αυξημένο ύψος σέλας και απόστασης από το έδαφος, όλα στοιχεία που υπογραμμίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητές της.
Το συνολικό βάρος εκτιμάται γύρω στα 235 κιλά με γεμάτο ντεπόζιτο, ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με τα 220 κιλά της 800 MT-X.
Όπως όλα δείχνουν, η CFMoto στοχεύει σε μια πλήρως εξοπλισμένη μοτοσυκλέτα, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει LED φωτιστικά σώματα, Cornering ABS και Traction Control από την Bosch, φρένα Brembo, μεγάλη έγχρωμη οθόνη με δυνατότητα συνδεσιμότητας, θερμαινόμενα γκριπ και θερμαινόμενη σέλα.
Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, η 1000 MT-X θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας της CFMoto ως μια πραγματικά ολοκληρωμένη Adventure μοτοσυκλέτα, με δυνατό κινητήρα και υψηλά επίπεδα εξοπλισμού.
Η επίσημη παρουσίαση της μοτοσυκλέτας αναμένεται στην EICMA 2025, με την εμπορική διάθεση να ξεκινά πιθανότατα μέσα στο 2026.
Αν και η τιμή παραμένει άγνωστη, όλα δείχνουν πως θα τοποθετηθεί ανάμεσα στην 800 MT-X και στα καθιερωμένα ευρωπαϊκά μοντέλα του είδους, με προφανή στόχο την Triumph Tiger 900 Rally.
Η νέα 1000 MT-X έρχεται έτσι να καλύψει ένα κενό στην αγορά των μεγάλων adventure μοτοσυκλετών μεσαίας τιμής, προσφέροντας ισχύ, εξοπλισμό και δυνατότητες που την καθιστούν μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αφίξεις της επόμενης χρονιάς.
Αν οι προδιαγραφές επιβεβαιωθούν στην πράξη, η 1000 MT-X θα μπορούσε να αποδειχθεί το πιο ολοκληρωμένο και ώριμο adventure μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η εταιρία — και ίσως η πιο πειστική κινεζική πρόταση που έχουμε δει μέχρι σήμερα σε αυτή την κατηγορία.