MotorBike.gr

Honda: Παρουσίασε την CB1000F

10/10/2025

Τετρακύλινδρος κινητήρας 123 ίππων, ρετρό σχεδίαση και σύγχρονη τεχνολογία για τη νέα Honda CB1000F

Η Honda συνεχίζει να αντλεί έμπνευση από την πλούσια ιστορία της σειράς CB, παρουσιάζοντας για το 2026 τη νέα CB1000F, μια μοτοσυκλέτα που επαναφέρει στο σήμερα την αισθητική και το πνεύμα των ‘80s, συνδυάζοντάς τα με σύγχρονη τεχνολογία και επιδόσεις.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα της CB1000 Hornet, αλλά αποκτά δική του ταυτότητα, αποτίοντας φόρο τιμής στις εμβληματικές CB750F και CB900F.

Η Honda στοχεύει στη δημιουργία του “Best Balanced Roadster”, ενός γυμνού τετρακύλινδρου που υπόσχεται ευκολία, απόλαυση και χαρακτήρα, ανεξάρτητα από το περιβάλλον – είτε στην πόλη είτε στον ανοιχτό δρόμο.

Ο κινητήρας που βρίσκεται στην καρδιά της Honda CB 1000F είναι μια τετρακύλινδρη εν σειρά μονάδα, 999cc, που αποδίδει 123 ίππους στις 9.000 rpm και 103 Nm ροπής στις 8.000 rpm, προσφέροντας έμφαση στη ροπή και την απόκριση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε αντίθεση με τον πιο “εκρηκτικό” χαρακτήρα της Hornet.

Η Honda ανασχεδίασε τον χρονισμό των εκκεντροφόρων και το σύστημα εισαγωγής, δίνοντας στο μοτέρ μια πιο “off-beat” αίσθηση, ενώ η εξάτμιση 4-2-1 παραπέμπει ευθέως στις superbikes της δεκαετίας του ’80, με πλούσιο ήχο και έντονη προσωπικότητα.

Οι πρώτες δύο σχέσεις του κιβωτίου είναι κοντύτερες για καλύτερη επιτάχυνση, ενώ οι επόμενες έχουν μακρύτερες σχέσεις για πιο χαμηλές στροφές στο ταξίδι.

Εξοπλίζεται με Traction Control τριών επιπέδων και δυνατότητα απενεργοποίησης, τρία επίπεδα Engine Brake, τρία επίπεδα Engine Power και πέντε Riding Modes (Standard, Sport, Rain και δύο User, τα οποία ο αναβάτης μπορεί να παραμετροποιήσει όπως επιθυμεί).

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο τύπου διαμάντι, με νέο υποπλαίσιο που βελτιώνει την άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 mm, πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ πίσω υπάρχει νέο μονό αμορτισέρ Showa με Pro-Link και ειδική γεωμετρία για ισορροπία μεταξύ άνεσης και σταθερότητας.

Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 310 mm με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες Nissin μπροστά και ένας δίσκος 240mm πίσω, με μονοπίστονη δαγκάνα της ίδιας εταιρίας και Cornering ABS που συνεργάζεται με την έξι αξόνων IMU για βελτιωμένη ασφάλεια στις στροφές.

Το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 214 κιλά με γεμάτο το ντεπόζιτο των 16 λίτρων, ενώ η Honda ανακοινώνει την κατανάλωση στα 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Η σχεδίαση αποτελεί αναμφισβήτητα το σημείο αναφοράς.

Οι καθαρές γραμμές της CB1000F ακολουθούν μια ενιαία ροή από το ντεπόζιτο έως την ουρά, με έντονες αναφορές στα χρώματα και τα γραφικά της εποχής του Freddie Spencer στα αμερικάνικα Superbikes.

Το στρογγυλό φανάρι, οι διπλές κόρνες και οι λεπτομέρειες στο πλαίσιο προσδίδουν την απαραίτητη δόση ρετρό ταυτότητας, ενώ το πλήρως LED φωτιστικό σύστημα και η πέντε ιντσών TFT οθόνη με το σύστημα Honda RoadSync φέρνουν την τεχνολογία του σήμερα.

Μέσω Bluetooth, ο αναβάτης μπορεί να πραγματοποιεί κλήσεις, να ακούει μουσική ή να χρησιμοποιεί πλοήγηση, ενώ όλα ελέγχονται από απλό χειριστήριο στο αριστερό γκριπ.

Η Honda CB1000F δεν επιχειρεί να είναι απλώς μια ακόμη “ρετρό” μοτοσυκλέτα, αλλά μια σύγχρονη αναβίωση του κλασικού roadster, που επαναφέρει τη μαγεία των τετρακύλινδρων της δεκαετίας του ’80, συνδυάζοντάς την με τη φινέτσα και την τεχνολογία του 2026.

26YM Honda CB1000F

Μια μοτοσυκλέτα που στοχεύει να σταθεί αντάξια της ιστορίας των 65 χρόνων που φέρει το όνομα CB (από το πρώτο CB92 Benly του 1959), με την βασική έμπνευση να είναι η CB750F της δεκαετίας του ‘80, “μπολιασμένη” με σύγχρονη τεχνολογία και εξοπλισμό, χωρίς να χάνει όμως τον χαρακτήρα της.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!