Μεγαλύτερο ντεπόζιτο, φώτα, χούφτες και ποδιά κινητήρα εξοπλίζουν την Ducati Desmo 450 Enduro
Η είσοδος της Ducati στον κόσμο των εκτός δρόμου μοτοσικλετών αποτελεί εδώ και λίγα χρόνια πραγματικότητα και η νεότερη παρουσίασή της στην έκθεση EICMA 2025 στο Μιλάνο υπογραμμίζει ακριβώς αυτή την κατεύθυνση.
Η ιταλική εταιρία, που παραδοσιακά συσχετίζεται με την άσφαλτο, τις πίστες και τις υψηλές αποδόσεις, μεταφέρει πλέον το αγωνιστικό της DNA και στο χώμα, αποκαλύπτοντας τη νέα Ducati Desmo 450 Enduro, μια μοτοσυκλέτα που στηρίζεται ως βάση στην ήδη γνωστή Desmo 450 MX (την πρώτη χωμάτινη Ducati) αλλά φέρει προσαρμογές, ώστε από τον χώρο του Motocross να περάσει στον χώρο του Enduro.
Ο κινητήρας είναι ο ίδιος με αυτόν της Desmo 450 MX, με χωρητικότητα στα 449,6cc, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με ψεκασμό και διατηρεί το φημισμένο δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων της Ducati.
Η Desmo 450 Enduro εξοπλίζεται με ντεπόζιτο 8,5 λίτρων – μια αύξηση σε σχέση με την Desmo 450 MX , όπως ήταν αναμενόμενο για ένα Enduro μοντέλο (το ενδιαφέρον είναι ότι το ντεπόζιτο έχει αυξηθεί σε μέγεθος χωρίς να χαλάσει τη σιλουέτα της μοτοσυκλέτας) – καθώς και τροχούς 21 και 18 ιντσών, ενώ έχει 6τάχυτο κιβώτιο (αντί πεντατάχυτου), στοιχεία που το φέρνουν πιο κοντά στις απαιτήσεις των αγώνων Enduro.
Άλλες διαφορές εντοπίζονται στην ένταξη φωτιστικών σωμάτων, ποδιάς κινητήρα, καθώς και στις χούφτες που έχουν προστεθεί, όλα απαραίτητα σε έναν αγώνα Enduro, αλλά περιττό βάρος σε έναν αγώνα Motocross.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της νέας Ducati Desmo 450 Enduro, στην EICMA, διευκρινίστηκε πως η παραγωγή της θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2026, αφήνοντας περιθώριο για την τελική ωρίμανση του μοντέλου (άλλωστε το μοντέλο που παρουσιάστηκε είναι προ-παραγωγής).
Το πλαίσιο του μοντέλου είναι κοινό με εκείνο της MX εκδοχής, όπως και οι αναρτήσεις, όπου στο εμπρός μέρος χρησιμοποιείται ανεστραμμένο πιρούνι 49 mm της Showa με επίστρωση Kashima, ενώ πίσω υπάρχει πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ.
Στα φρένα βρίσκουμε δαγκάνες της Brembo που πιάνουν σε έναν μεγάλο δίσκο τύπου μαργαρίτα μπροστά και έναν μικρότερο δίσκο πίσω, που πολύ πιθανό να είναι διαστάσεων 260mm και 240mm αντίστοιχα, όπως στην Ducati Desmo 450 MX.
Γενικά η ιταλική εταιρία δεν έχει αποκαλύψει ακόμα αρκετά στοιχεία για το νέο μοντέλο της, κάτι που θα γίνει προς το καλοκαίρι με την επίσημη παρουσίαση.
Εκεί είναι πολύ πιθανό (στο τελικό μοντέλο παραγωγής) να δούμε και βεντιλατέρ, το οποίο απουσιάζει από το πρωτότυπο μοντέλο, όμως περιμένει κανείς ότι μια μονοκύλινδρη 450cc θα το χρειάζεται.
Η εξέλιξη της Desmo 450 Enduro, παρά τις λίγες αποκαλυφθείσες λεπτομέρειες, αφήνει σαφές αποτύπωμα: υψηλή ποιότητα, αγωνιστική τεχνογνωσία, premium κατασκευή και ηχηρή πρόθεση να παίξει ρόλο σε ένα περιβάλλον όπου μέχρι σήμερα δεν ήταν βασικός παίκτης.




































