Κινέζικη μοτοσυκλέτα με Τσέχικη ενδυμασία
Γράφτηκε, όχι από ένα, αλλά από αρκετά Μέσα, ακόμα και εδώ στην Ελλάδα, η επιστροφή της τσέχικης εταιρίας μοτοσυκλετών Jawa στην αγορά με ένα τετράχρονο μοντέλο, το Jawa 350 OHC, αλλά η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για πρωτότυπο που δημιουργήθηκε για να σφυγμομετρήσει το ενδιαφέρον του κόσμου.
Η ιστορία της “επιστροφής” της θρυλικής άλλοτε Jawa ξεκίνησε από τις φωτογραφίες του πρωτότυπου μοντέλου, που εμφανίστηκε στην ιστοσελίδα της τσέχικης εταιρίας περισσότερο σαν δοκιμαστικό teaser.
Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια κινέζικη μοτοσυκλέτα Shineray 400 στην οποία έχει εφαρμοστεί ντεπόζιτο, σέλα, πλαϊνά καπάκια και φτερά, που είτε είναι ίδια, είτε θυμίζουν τα εξαρτήματα της κλασικής Jawa 350 type 634 του ’70 και του ΄80.
Mάλιστα τα πλαϊνά καπάκια της νέας Jawa 350 OHC (με 397 cc), αν προσέξετε στις φωτογραφίες είναι στραβά τοποθετημένα, αφού δεν χωρούσαν στο τρίγωνο που δημιουργεί το πλαίσιο στο φιλτροκούτι (όπως θα δείτε και στη φωτογραφία που ακολουθεί).
To ίδιο ακριβώς μοντέλο που λέγεται Shineray 400 X4 400 Allrounder, κυκλοφορεί σαν Mash 400 στη Γαλλία, ενώ πρόκειται να εισαχθεί και στην Ελλάδα μέσα στον Σεπτέμβριου του 2017 σαν Daytona Rockstar 400.
Επίσης να υπενθυμίσουμε ότι η κινεζική Shineray είναι η εταιρία που αγόρασε τα δικαιώματα και κατασκευάζει (χρησιμοποιώντας τον ίδιο μονοκύλινδρο κινητήρα των 400 cc) τα SWM στο Βαρέζε της Ιταλίας.
Την αναβίωση του ονόματος της Jawa, που συνεχίζει να κατασκευάζει σε μικρές ποσότητες τα γνωστά δίχρονα, δικύλινδρα 350 στην Τσεχία, που όμως δεν έχουν παρά ελάχιστη ζήτηση, θέλησε να φέρει η νέα ιδιοκτήτρια του ονόματος (εν μέρει όπως θα δείτε παρακάτω) η ινδική Mahindra.
Η Μahindra είναι η εταιρία στην οποία ανήκει και το τμήμα δίτροχων (σκούτερ και μοτοσυκλετών) της Peugeot και δραστηριοποιείται στην Ευρώπη, θέλοντας να περάσει την τεχνογνωσία της και “ευρωπαϊκά” μοντέλα στην τεράστια ινδική αγορά.
Γιατί τα δικαιώματα της Jawa που έχει αγοράσει η Mahindra αφορούν μόνο την Ινδία, όπου εκεί και μόνο εκεί μπορεί να πουλάει δίτροχα με το τσέχικο λογότυπο στο ντεπόζιτό τους…
Γιατί στόχος της Mahindra είναι να εκμεταλλευτεί όσο είναι ακόμα καιρός την δημοφιλία της Jawa στην Ινδία.
Η Jawa ήταν πολύ δημοφιλής στην Ινδία (!), αφού κατασκευαζόταν από θυγατρική εταιρία (under licence) και αποτελούσε μια από τις πιο ποθητές μοτοσυκλέτες – λόγω του ότι δίχρονη 350άρα ήταν δικύλινδρη, κάτι σπάνιο εκείνη την εποχή στη χώρα – , μαζί με την Enfield Bullet, από το ’70 μέχρι το ’90.
Αρχικά γινόταν συναρμολόγηση των, τσεχοσλοβάκικων τότε, Jawa στην Ινδία, μετά οι μοτοσυκλέτες άρχισαν να κατασκευάζονται από την Ideal Jawa και τέλος από την εταιρία Yezdi.
Επειδή και σε εμάς αρέσει σαν μοτοσυκλέτα η Jawa 350 OHC – και θυμίζει τις αντίστοιχες δίχρονες 350, που ακόμα και τότε το ’70, θεωρούνταν απηρχειωμένες σαν κατασκευές – θα θέλαμε να την δούμε στην παραγωγή και την αγορά, έτσι ώστε να μην χαθεί το όνομα μιας εταιρίας που είχε επιδείξει στο παρελθόν πολύ ενδιαφέρουσες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Εντούρο, αλλά κυρίως στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας.
Η τιμή της στην Τσεχία έχει ανακοινωθεί στα 3.800 ευρώ, ίδωμεν…