Λιτά, λογικά, οικονομικά
Σαν “συνετή” μπορεί να χαρακτηριστεί η κατηγορία των 300 κυβικών μοτοσυκλετών, που δείχνει τον τελευταίο καιρό δυναμική και προτείνεται σαν κατηγορία απλών, λιτών και κομψών μοτοσυκλετών που τα κάνουν όλα. Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές δείχνουν να ενδιαφέρονται για τα 300άρια και σε αυτό το άρθρο παρουσιάζουμε τέσσερις ενδιαφέρουσες περιπτώσεις της ελληνικής αγοράς, από τις: Yamaha, Kawasaki, BMW και Benelli.
Όλα, και τα τέσσερα, είναι γυμνά. Χωρίς “περιττά” πλαστικά, χωρίς μεγάλα φέρινγκ και χωρίς τη διάθεση να πείσουν για τις super sport επιδόσεις τους.
Μπορεί να φλερτάρουν ελαφρά προς την αύρα του σπορ, αλλά πάντοτε προσεκτικά και προς την πλευρά του naked.
Επιλέξαμε δυο μοτοσυκλέτες από την Ευρώπη και δυο απο την Ιαπωνία. Οι χώρες προέλευσης των εταιριών δηλαδή, γιατί και τα τέσσερα κατασκευάζονται σε ασιατικές χώρες.
Tα δυο γιαπωνέζικα και το Benelli είναι δικύλινδρα σε σειρά, ενώ το BMW είναι το μοναδικό με μονοκύλινδρο κινητήρα.
Οι τιμές τους ξεκινούν από τις 4.750 χιλιάδες και φτάνουν μέχρι τις 5.790 χιλιάδες ευρώ.
Διαθέτουν αρκετή ιπποδύναμη, 34-42 ίππων που είναι υπερ-αρκετή για σβέλτη καθημερινή κίνηση και αρκετή για μικρές εξορμήσεις και ταξίδια μέσα στα νόμιμα όρια ταχύτητας.
“Συνετές μοτοσυκλέτες”, το είπαμε και στον πρόλογο…
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Όλοι οι κινητήρες είναι τετράχρονοι, υγρόψυκτοι και τροφοδοτούνται με ψεκασμό. Όλοι είναι επίσης με 2 εκκεντροφόρους επί κεφαλής και 4 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.
Οι τρεις είναι δικύλινδροι σε σειρά, ενώ της BMW είναι μονοκύλινδρος.
Benelli BN 302: Δικύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους (2 ΕΕΚ), 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
BMW G 310R: Moνοκύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους (2 ΕΕΚ), 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Kawasaki Z 300: Δικύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους (2 ΕΕΚ), 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Yamaha MT-03: Δικύλινδρος με 2 εκκεντροφόρους (2 ΕΕΚ), 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ
Ισχυρότερο όλων στις – ονομαστικές, εργοστασιακές – ιπποδυνάμεις είναι το Yamaha, που διαθέτει 42 ίππους, 8 παραπάνω ίππους από το πιο αδύναμο, που είναι το BMW G 310R των 34 ίππων.
Τις υψηλότερες στροφές απόδοσης έχει το Kawasaki με 11.000 rpm, ενώ τις χαμηλότερες το Benelli.
Benelli BN 302: 38 ίπποι / 9.250 rpm
BMW G 310R: 34 ίπποι / 9.500 rpm
Kawasaki Z 300: 39 ίπποι / 11.000 rpm
Yamaha MT-03: 42 ίπποι / 10.750 rpm
ΦΡΕΝΑ
Δισκόφρενα μπροστά και πίσω φυσικά για τα 300άρια, με τη μόνη διαφορά ότι το Benelli έχει δύο δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό. Όλα φορούν σύστημα ABS.
Benelli BN 302: Δύο δισκόφρενα μπροστά, διαμ. 260 mm/ Ένα δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm
BMW G 310R: Ένα δισκόφρενο μπροστά, διαμ. 300 mm/ Ένα δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm
Kawasaki Z 300: Ένα δισκόφρενο μπροστά, διαμ. 290 mm/ Ένα δισκόφρενο πίσω, διαμ. 220 mm
Yamaha MT-03: Ένα δισκόφρενο μπροστά, διαμ. 280 mm/ Ένα δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Τα 300άρια των ευρωπαϊκών εταιριών έχουν ανάποδα πιρούνια, ενώ αυτά των γιαπωνέζικων φορούν συμβατικά.
Benelli BN 302: Ανάποδο πιρούνι δισκόφρενο μπροστά, διαδρ. 135 mm, διαμ. 41 mm. Μπροστά και Μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρ. 125 mm
BMW G 310R: Ανάποδο πιρούνι δισκόφρενο μπροστά, διαδρ. 140 mm, διαμ. 41 mm. Μπροστά και Μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρ. 131 mm
Kawasaki Z 300: Συμβατικό, διαδρ. 120 mm, διαμ. 41 mm. Μπροστά και Μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρ. 132 mm
Yamaha MT-03: Συμβατικό, διαδρ. 130 mm, διαμ. 41 mm. Μπροστά και Μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρ. 125 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ
“Κοντύτερο” των συγκρινόμενων γυμνών 300αριών είναι το BMW, ενώ το μεγαλύτερο μεταξόνιο ανήκει στο Benelli.
Benelli BN 302: 1.410 mm
BMW G 310R: 1.374 mm
Kawasaki Z 300: 1.405 mm
Yamaha MT-03: 1.380 mm
ΒΑΡΟΣ
Τα δικύλινδρα των ιαπωνικών εταιριών είναι τα ελαφρύτερα, με το Yamaha να μην πάνει ούτε τα 170 κιλά.
Αντίθετα βαρύτερο δικύλινδρο είναι το Benelli, και περιέργως, βαρύτερο όλων είναι το μονοκύλινδρο BMW.
Benelli BN 302: 185 kg
BMW G 310R: 186 kg
Kawasaki Z 300: 170 kg
Yamaha MT-03: 168 kg
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ
Τη χαμηλότερη σέλα από το έδαφος διαθέτει το BMW, ενώ την υψηλότερη το Benelli.
Benelli BN 302: 795 mm
BMW G 310R: 765 mm
Kawasaki Z 300: 785 mm
Yamaha MT-03: 780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου διαθέτει το πηγαίνει στο Kawasaki Z 300 και το μικρότερο στο BMW G 310R.
Λογικά μεγαλύτερο ρεζερβουάρ σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά αυτός είναι ένας παράγοντας που εξαρτάται και από την κατανάλωση του κάθε κινητήρα.
Benelli BN 302: 16 lt
BMW G 310R: 11 lt
Kawasaki Z 300: 17 lt
Yamaha MT-03: 14 lt
ΤΙΜΗ
Το δικύλινδρο Benelli BN 302 είναι το φθηνότερο όλων των 300αριών και κοστίζει 4.750 ευρώ, δηλαδή 200 ευρώ λιγότερα, από το BMW G 310R, που όμως είναι μονοκύλινδρο. Επίσης το Benelli στοιχίζει 440 και 940 λιγότερα από τα δικύλινδρα Kawasaki και Yamaha αντίστοιχα. Ακριβότερο όλων το Yamaha MT-03, με τιμή 5.690 ευρώ.
Benelli BN 302: 4.750 ευρώ
BMW G 310R: 4.950 ευρώ
Kawasaki Z 300: 5.190 ευρώ
Yamaha MT-03: 5.690 ευρώ