SuperPapi

APRILIA TUONO 125, Πρώτη Δοκιμή: Αλλάζουν οι καιροί

23/03/2018

Η μικρή, γυμνή βροντή

Το Aprilia Tuono 125 είναι ένα άγνωστο μοντέλο, όχι μόνο για την ελληνική αγορά, αλλά και για την ευρωπαϊκή. Μπορεί να ξέρουμε το μεγάλο Tuono, των 1100 κυβικών, αλλά όχι τον «κλώνο» του, με κυβισμό στό όγδοο του λίτρου. Οι καιροί όμως αλλάζουν και τώρα το όνομα Tuono μπαίνει πάνω σε ένα 125άρι της σχολής των Streetfighter, διατηρώντας τη χαρακτηριστική αισθητική του ονόματος. Κείμενα: Antonio Cuadra Φωτογραφίες: AC, Αναβάτης: Vicente Arenas, www.moto125.cc


Ο οίκος του Noale, της Aprilia, επιστρέφει για να δώσει ζωή στο Tuono 125 μετά από μια δεκαετία, κι αυτό για να καλυφθεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον της αγοράς στην κατηγορία των γυμνών σπορ.

Όπως και στην προηγούμενη έκδοση του, η μικρή βροντή (Tuono στα Ιταλικά) η μικρή μοτοσυκλέτα βασίζεται στο σπορ RS 125 χρησιμοποιώντας τη σχεδίαση Streetfighter και ξεφορτώνεται ό,τι είναι περιττό από μια “ντυμένη” μοτοσυκλέτα, κάνοντας έτσι το Tuono πολύ αποτελεσματικό στις αστικές μετακινήσεις.


Έτσι το νέο Aprilia Tuono 125 έχει πολλές ομοιότητες με το Aprilia RS 125 (μέχρι πρότινος RS4) όπως το χαρακτηριστικό αλουμινένιο πλαίσιο με τις δύο δοκούς, το αφαιρούμενο υποπλαίσιο, το ασύμμετρο ψαλίδι, με ενίσχυση στην αριστερή πλευρά και σχήμα μπανάνας, έτσι ώστε να δεχθεί την εξάτμιση, ίδιες αναρτήσεις, ελαστικά, όργανα, φρένα, ντεπόζιτο.

Ο κινητήρας δεν είναι πλέον ο δίχρονος αυστριακός ισχυρός Rotax, αλλά ένας κινητήρας κατασκευής Piaggio DOHC με 4 βαλβίδες που ψύχεται από υγρό. νερό που έχει κερδίσει πολύ στην έκδοση 3.0 του, όπως θα δούμε αργότερα.

Ο μετασχηματισμός του Tuono σε ένα αστικό όπλο έχει φέρει μια πιο άνετη σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη, αναδιαμόρφωση των πλαστικών στο πίσω μέρος, νέα μαρσπιέ τοποθετημένα πιο μπροστά, πλατύτερο τιμόνι και ψηλότερο.

Έχοντας σαν πρότυπο το Aprilia Tuono 1100 και στο 125 το μισό φέρινγκ στερεώνεται στο πλαίσιο (δεν περιστρέφεται μαζί με το τιμόνι).

Όπως είναι λογικό το Tuono 125 συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 4 και ο κινητήρας του αποδίδει 15 ίππους στις 10.750 rpm.

Λόγω των Euro4 υπάρχει και ABS, αλλά μόνο στον μπροστινό, μέσω ενός μονοκάναλου συστήματος της Bosch. Το Tuono διαθέτει επίσης το AQS (Aprilia Quick Shift), ένα σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων, και έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω Smartphone με πλατφόρμα πολυμέσων.

Σε αντίθεση με το Aprilia RS 125, το σπορ 125άρι της Aprilia που είχε βασανιστικά σκληρές αναρτήσεις και ενοχλητική σπορ θέσης οδήγησης που έριχνε βάρος στους καρπούς του αναβάτη το Tuono είναι τελείως διαφορετικό.

Η εργονομία είναι πολύ καλύτερη για καθημερινή χρήση, τα μαρσπιέ είναι πιο μπροστά, το τιμόνι ψηλά και η σέλα χαμηλότερα κατά 10 mm, κι όλα αυτά επιτρέπουν μια πιο χαλαρή στάση με την πλάτη πιο ίσια, έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να απολαύσει το τοπίο καθώς οδηγεί.

Από το RS το Tuono 125 κληρονομεί και τη γεωμετρία του πλαισίου που το καθιστά πολύ σταθερό και ακριβές ειδικά στις στροφές, που είναι διασκεδαστικό να το οδηγείς.

Όσο δε για τον κινητήρα, πρέπει να δώσουμε τα συγχαρητήριά μας. Το Tuono, όπως και το RS, έχουν κινητήρες που κατασκευάζονται από την κινεζική Zongshen και πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι καλά κατασκευασμένοι.

Με δύο εκκεντροφόρους και και τέσσερις βαλβίδες, αυτόν τον κινητήρα τον είχαμε δοκιμάσει από τότε που χρησιμοποιούσε καρμπυρατέρ και τον φορούσαν τα Derbi, ο οποίος τώρα με την προσθήκη ψεκασμού χρησιμοποιείται από τα Aprilia.

Η επιτάχυνση είναι απόλαυση, οι στροφές ανεβαίνουν γρήγορα και η δύναμη έρχεται ειδικά μετά τις 6.000, ενώ για πιο “πολεμικές” καταστάσεις θα πρέπει να ανέβετε στις 10.000 rpm ή τις 11.000.

Στο δρόμο αυτά μεταφράζονται με τελική 126 km/h στο κοντέρ, που ισούται με 118,6 km/h πραγματικής τελικής, η οποία δεν είναι κακή.

Παρά την κινεζική προέλευση του Tuono, διαπιστώνουμε ότι φοράει ευρωπαϊκά ελαστικά (Τσέχικα) της Mitas που μεταφέρουν αρκετή εμπιστοσύνη, αλλά σε στεγνό δρόμο, αφού δεν τα οδηγήσαμε σε βρεγμένο οδόστρωμα.

Στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 300 mm μπροστά και έναν ακόμα 220 mm πίσω, που συνεργάζονται με δαγκάνες της ισπανικής εταιρείας J.Juan που είναι ακτινικής τοποθέτησης με τέσσερα έμβολα μπροστά και με ένα έμβολο πίσω. Υπάρχει άφθονη ισχύς και έχουν καλή αίσθηση, ενώ το μονοκάναλο ABS μόνο στον μπροστινό δίσκο, δεν είναι πολύ ενοχλητικό όταν λειτουργεί.

Στις αναρτήσεις τώρα, τόσο το ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι με τα καλάμια διαμέτρου 40 χιλιοστών, αλλά και το μονό πίσω αμορτισέρ πετυχαίνουν ιδανική ισορροπία, που προσφέρει άνεση και σωστή απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου.

Το Aprilia Tuono 125 πιστεύουμε ότι λειτουργεί σαν καλύτερη θεραπεία από ό,τι το RS ή εκτός αν θέλετε να είστε διαρκώς “μάχιμος” μέσα στην πόλη. Όχι τόσο από πλευράς επιδόσεων, που είναι παρεμφερείς, αλλά όσον αφορά στον τρόπο που κάθεται ο αναβάτης πάνω στη μοτοσυκλέτα. Μια πολύ πιο “ανθρώπινη” θέση διαθέτει το Tuono 125 και για αυτό είναι προτιμότερο.

Η τιμή του στην Ελλάδα φτάνει τις – όχι λίγες… – 4.320 ευρώ, αντίθετα είναι μια τιμή που κρίνεται σαν από τις υψηλότερες στην κατηγορία των 125 κυβικών.

APRILIA TUONO 125  – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΤΙΜΗ: 4.320 ευρώ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, κυβισμού 124 cc, με 2 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: – hp, στις – rpm

ΡΟΠΗ: –  kgm, στις –  rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 Σχέσεων

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός πολύδισκος

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ: Περιμετρικό, αλουμινένιο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Ανεστραμμένο πιρούνι, διαδρομής 110 mm, καλάμια διαμέτρου 41 mm / Ένα αμορτισέρ, διαδρ. τροχού 130 mm

ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 300 mm / Δίσκος διαμέτρου 220 mm

ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 17 ιντσών / 17 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 100/80 μπροστά και 130/70 πίσω)

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1353 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 810mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 14,5lt

ΒΑΡΟΣ: – kg

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.aprilia.com

DAYTONA MONSTER 125 CBS, Super Test: Οικονομίας εγκώμιο

HONDA CB 125 F, Super Test: Βαδίζοντας απλά

DAYTONA OLDTOWN 125i CBS, Super Test: Μαθήματα κλασικής μοτοσυκλέτας

BRIXTON BX125 CLASSIC, Super Test: Η έκπληξη της χρονιάς

YAMAHA YS 125, Super Test: Απέναντι στα παπιά

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!