MotorBike.gr

BENELLI 752S: Δοκιμές της νέας naked στην Ιταλία

12/05/2020

Το γυμνό του Πέζαρο

Οι Ιταλοί συνάδελφοί μας είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το νέο γυμνό της εταιρίας από το Pesaro και επαινούν τη θέση οδήγησης που φιλοξενεί ακόμη και ψηλούς αναβάτες, τον γλυκό και γραμμικό κινητήρα, με ωραίο ήχο, αλλά και την ισορροπημένη αίσθηση οδήγησης που προσφέρει.

Ολοένα και μεγαλώνει η Benelli και αυτό οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις και τους πολλούς ικανοποιημένους πελάτες που επέλεξαν τα δικύλινδρα TRK 502 και Leoncino. Τώρα έρχεται το επόμενο βήμα στον κυβισμό και τον προορισμό, χάρη στο γυμνό 752S που φέρνει τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 754 cc.

Με ατόφιο ιταλιάνικο στυλ το Benelli 752S θυμίζει σε λεπτομέρειες ιστορικά μοντέλα του παρελθόντος, όπως τα Ducati Monster και MV Agusta Brutale, αλλά πάντα με τη δική του προσωπικότητα. Η μοτοσυκλέτα έχει σχεδιαστεί στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στην πόλη της Αδριατικής το Πέζαρο, ενώ η παραγωγή πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου στην Κίνα, από την ιδιοκτήτρια QianJiang (ή QJ) που απασχολεί 14.000 υπαλλήλους και παράγει 1.200.000 μοτοσυκλέτες ετησίως!

Είναι η εταιρία που έσωσε τη μάρκα Benelli από την αφάνεια και διατηρεί το R&D και το τμήμα σχεδίασης στην Ιταλία. Όπως γράφουν οι Ιταλοί δημοσιογράφοι “αν δεν υπήρχαν οι Κινέζοι το πιθανότερο και η Benelli θα είχε την τύχη της Gilera” – μιας ιστορικής φίρμας που εξαφανίστηκε σιωπηλά, παρότι ανήκει σε ιταλικά χέρια, δηλαδή στην Piaggio!

Η Benelli, από την άλλη, είναι ζωντανή και συνεχίζει το όνομα που ίδρυσαν στο Pesaro τα έξι αδέλφια Benelli το 1905 και γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής, παράγοντας αξιόπιστες μοτοσυκλέτες.


Τώρα με το 752S η Benelli εστιάζει στο στυλ και την απόδοση. Καταρχάς η τιμή του είναι κοντά στις 7,0 χιλιάδες ευρώ, ο κινητήρας είναι νέος, δικύλινδρος σε σειρά με δυο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Τα ηλεκτρονικά είναι ελάχιστα, δεν υπάρχουν επιλογές χαρτογράφησης ή σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (για λόγους τιμής). Η ισχύς είναι 76 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ., η μέγιστη ροπή 67 Nm στις 6.500 σ.α.λ. το κιβώτιο είναι εξατάχυτο και ο συμπλέκτης με υποβοήθηση κινείται με συρματόσχοινο.

Το πλαίσιο είναι τύπου χωροδικτύωμα από ατσάλι, όπως και το ψαλίδι. Το πιρούνι είναι ανάποδο ρυθμιζόμενο 50 mm της Marzocchi, ενώ το μονό αμορτισέρ πίσω ρυθμίζεται μόνο στην προφόρτιση και δεν διαθέτει μοχλικό. Τα φρένα έχουν ακτινικές δαγκάνες της Brembo, με δύο τεράστιους δίσκους 320 mm μπροστά και 260 mm πίσω.

Το ρεζερβουάρ χωράει 14,5 λίτρα (3 ρεζέρβα) και η μοτοσυκλέτα ζυγίζει 226 κιλά γεμάτη. Η σέλα απέχει 810 mm από το έδαφος. Έχουμε προβολείς LED και όργανα TFT που όμως δεν περιέχουν εξωτερική θερμοκρασία και μέση κατανάλωση. 

Το Benelli 752S αποδεικνύεται εργονομικό ακόμη και προς αυτούς που είναι άνω του ενός μέτρου και 80 εκατοστά. Δεν είναι μια μικρή μοτοσυκλέτα και είναι επίσης πολύ φιλόξενη για τον συνεπιβάτη.
Ζυγίζει περισσότερο από τους άμεσους αντιπάλους του, κάτι που γίνεται αισθητό στους αργούς ελιγμούς, αλλά προσφέρει ένα σταθερό μπροστινό όταν στρίβει.

Η σέλα είναι φιλόξενη και ο κινητήρας (όπως και η εξάτμιση) δεν εκπέμπουν πολλή θερμοκρασία στα πόδια του αναβάτη. Ο ήχος που παράγεται είναι καλός και ο δικύλινδρος κινητήρας έχει εξαιρετική απόδοση, χωρίς δισταγμούς ακόμη και κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., φτάνοντας μέχρι και τις 9.500 σ.α.λ.

Η καλύτερη περιοχή απόδοσης είναι κοντά στις 6.000 σ.α.λ., ενώ πάνω από τις 5.000 στροφές, εμφανίζονται λίγοι κραδασμοί στο τιμόνι.

Σε σύγκριση με τον άμεσο αντίπαλό του Yamaha MT-07 στο άνοιγμα του γκαζιού είναι σαν να διαθέτει βαρύτερο στροφαλοφόρο άξονα, για να ευνοήσει τη γλυκύτητα της λειτουργίας του. Λίγη περισσότερη ζωντάνια θα την ήθελαν οι Ιταλοί δημοσιογράφοι από πλευράς κινητήρα, αλλά αναφέρουν ότι συνολικά η οδήγηση προσφέρει διασκέδαση στον αναβάτη.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακό, ενώ ο συμπλέκτης δεν είναι πολύ ακριβής στη λειτουργία του, ειδικά στις επιταχύνσεις από στάση, επίσης λόγω της μεγάλης τελικής σχέσης μετάδοσης.

Στις στροφές το 752S εμφανίζει ένα εξαιρετικό μπροστινό σύστημα, ακριβές και σταθερό, το οποίο παρέχει μεγάλη ασφάλεια. Το πλαίσιο ευνοεί τη σταθερότητα στη γρήγορη οδήγηση και οι αναρτήσεις στις στάνταρ ρυθμίσεις είναι αποτελεσματικές.

Τα φρένα είναι ισχυρά και εύκολα διαχειρίσιμα σε ομαλές επιφάνειες. Σε δρόμους με λακκούβες παρουσιάζουν υπερβολική ευαισθησία με το ABS να επεμβαίνει νωρίτερα από το επιθυμητό, δίνοντας μεγάλα διαστήματα αντιμπλοκαρίσματος.

Στα θετικά σημεία του 752S μπαίνουν ο κινητήρας και ο ήχος του, η εύκολη χρήση της μοτοσυκλέτας, η εξαιρετική αίσθηση του μπροστινού συστήματος, αλλά και την καλή του τιμή για την καλοφτιαγμένη κατασκευή.

Στα αρνητικά σημεία βάζουν το πολύ επεμβατικό ABS σε δρόμους με ανώμαλη επιφάνεια, τον μέτριο συμπλέκτη, την απουσία συστήματος ελέγχου πρόσφυσης και τους λίγους κραδασμούς στο τιμόνι άνω των 130 km/h.

Με τελική που ξεπερνάει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα και κατανάλωση στα 5,2 λίτρα στα 100 km και παραδοσιακή ιταλική αισθητική naked το Benelli 752S θέλει να πρωταγωνιστήσει σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία. Το μέλλον θα δείξει αν θα το πετύχει, ενώ ευελπιστεί να ακολουθήσει το παράδειγμα του TRK 502 που έγινε από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις και επιτυχίες της αγοράς των τελευταίων χρόνων.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!