Ρόκ αστέρι του παρελθόντος
*Κυβισμός: 387 cc * Ιπποδύναμη: 28hp, στις 6.500 rpm * Τελική: 150 km/h *Βάρος: 151 Kg (κενή) * Τιμή: 3.890 ευρώ
Άριστη η απομίμηση του ένδοξου παρελθόντος. Όλα, τα πάντα, μέχρι τελευταίας λεπτομέρειας πάνω στη νέα Daytona Rockstar 400 παραπέμπουν στην παλιά-καλή εποχή της μοτοσυκλέτας: τις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Σαν αντίτιμο η 400 έχει τιμή-έκπληξη που δεν ξεπερνάει τις 3,9 χιλιάδες ευρώ.
Φίλοι και λάτρεις των κλασικών μοτοσυκλετών με τον ερχομό της Daytona Rockstar 400 έχετε μια σοβαρή επιλογή. Δεν χρειάζεται να ψάχνετε στις αγγελίες των κλασικών και να επωμιστείτε το χρονοβόρο (μπορεί και χρόνια) και ενεργοβόρο (πολύ χρήμα) έργο μιας “παλιάς και κουρασμένης” μοτοσυκλέτας, που έχει πάψει να παράγεται εδώ και δεκαετίες.
Με μεγάλη προσωπική εμπλοκή… μόνο και μόνο για να πάτε “κάποτε” μια χαλαρωτική βόλτα με το μονοκύλινδρο καμάρι σας. Κι αν χαλάσει κάποια στιγμή να ψάχνετε πάλι ανά την υφήλιο τα δύσκολα και ακριβά ανταλλακτικά της επισκευής.
Οπαδοί της – έντονης – πρόσφατης τάσης των customising και των cafe racers δεν χρειάζεται να κόψετε και να ράψετε τίποτα, ούτε να ψάχνετε για σπέσιαλ after market εξαρτήματα.
Τώρα υπάρχει λύση, λέγεται Daytona Rockstar 400 ABS, ένα μοντέλο που είναι κινεζικής κατασκευής, κι έτσι δεν κοστίζει μια περιουσία, είναι καινούργιο και έχει άριστες σχεδιαστικές γραμμές.
ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Με το όνομα “Rockstar” τι ακριβώς θέλει να μας πει τούτο εδώ το μονοκύλινδρο 400άρι; Πάμε να πιάσουμε το κουβάρι της ροκ μουσικής του ’70 και των αστέρων της και να το ξετυλίξουμε. Ξεκινάμε από τους ήπιους: Pink Floyd, Allman Brothers, Yes, David Bowie, Genesis, μετά στους πιο σκληρούς: Deep Purple, Who, Led Zeppelin και τέλος φτάνουμε στους πάνσκληρους Black Sabbath…
Ποιος από τους παραπάνω rock star εκφράζει περισσότερο μια μοτοσυκλέτα σαν την Daytona Rockstar 400; Ποια να είναι άραγε η μουσική υπόκρουση που ταιριάζει περισσότερο στα ταξίδια της;
Πιθανόν για τους νοσταλγούς όλων των παραπάνω η Rockstar 400 είναι η τέλεια μοτοσυκλέτα. Μπορεί σε σύγκριση με ένα σύγχρονο δίτροχο να είναι λιτή, σπαρτιάτικη, να “μην έχει τίποτα”, αλλά σαν ρέπλικα εκείνης της εποχής “τα έχει όλα”.
Από το ντεπόζιτο δάκρυ, τον αερόψυκτο κομψό κινητήρα, τον μεγάλο τροχό μπροστά, τις ακτίνες, την επίπεδη σέλα, τις εξατμίσεις, το ταμπούρο πίσω, τον στρογγυλό προβολέα, το οβάλ πίσω φως. Τέλεια…
Είναι καλή η συνολική ποιότητα του 400, εκτός λίγων λεπτομερειών (πεντάλ φρένου, δεξιά βάση μαρσπιέ αναβάτη, βάσεις/κολλήσεις εξάτμισης)
Το ντεπόζιτο που χωράει 13,5 λίτρα είναι καλοφτιαγμένο, κι αν το τεστάρεις με την παραδοσιακή αλάθητη μέθοδο του “χτυπάω με το δάχτυλο και μαντεύω από τον ήχο το πάχος της λαμαρίνας” εντυπωσιάζεσαι από το ηχητικό αποτέλεσμα.
Μεταλλικά είναι επίσης και τα φτερά και τα πλαϊνά καπάκια! Μίλησε κανείς για τιμιότητα;
Το συνολικό μήκος του Rockstar 400 είναι 2.130 mm, το βάρος κενό στα 151 kg (165 kg γεμάτο), το ύψος σέλας στα 780 mm. Αναβάτες ύψους 1.70m, πατούν και τις δυο πατούσες στο έδαφος.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Ο κινητήρας της Daytona Rockstar 400 είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετράχρονος, με τέσσερις ακτινικές βαλβίδες, 397 cc, και ξηρό κάρτερ. Έχει έναν εκκεντροφόρο και όλα δείχνουν ότι είναι αντιγραφή του κινητήρα του Honda XR 400.
Παράγεται από την κινεζική Shineray και τροφοδοτείται απο ηλεκτρονικό ψεκασμό της Siemens.
Η δύναμή του φτάνει τους 28 ίππους (20 kW) στις 6.500 rpm και ροπή τα 3,0 kgm, στις 5.500 rpm, νούμερα που επιτρέπουν την οδήγησή της από την άδεια διπλώματος Α2.
Η εκκίνηση γίνεται είτε ηλεκτρικά (μίζα), είτε με ώθηση του ποδιού, με λάκτισμα, κλωτσιά στην μανιβέλα, που υπάρχει στην δεξιά πλευρά του κινητήρα.
Εδώ θα θυμηθούμε την προ τριών ετών προσπάθεια της Yamaha να επαναφέρει τον θρύλο των μονοκύλινδρων Yamaha SR, με έναν άτυχο, φτωχό χρωματικό συνδυασμό SR 400, το οποίο είχε μόνο μανιβέλα.
Το φινίρισμα του κινητήρα μπορεί να είναι άβαφο-ασημί (όπως η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας) ή βαμμένο-μαύρο.
ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ
Το πλαίσιο είναι μονό, κλειστό σωληνωτό με μονή ραχοκοκκαλιά και στο μπροστινό του μέρος φοράει ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια 35 mm, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ (με ρύθμιση προφόρτισης).
Τα φρένα είναι αντίστοιχα ένα μεγάλο, τρυπητό (θα είχε πολύ ενδιαφέρον να μην ήταν!) δισκόφρενο διαμέτρου 280 mm και πίσω ένα ταμπούρο διαμέτρου 160 mm.
Οι τροχοί έχουν διαφορετική διάμετρο ο καθένας, με τον μπροστινό στις 19 και τον πίσω στις 18 ίντσες, με το πίσω ελαστικό να έχει πλάτος 130 mm.
Τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 100/90-19 και 130/70-18 μπροστά και πίσω Kenda Cruiser ST, με ταιριαστής με το υπόλοιπο design σχεδίαση πέλματος.
Οι ζάντες χρησιμοποιούν, πολύ σωστά, ακτίνες, όπως έκαναν όλες σχεδόν οι μοτοσυκλέτες μέχρι τη δεκαετία του ’70.
ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Για το ξεκίνημα του κινητήρα, όπως είπαμε και παραπάνω, μπορείς να χρησιμοποιήσεις δυο τρόπους: ή την μανιβέλα που θέλει μερικές προσπάθειες για να το πετύχει ή τη μίζα που θα τα καταφέρει με τη μία.
Ο σληροπυρηνικός φίλος, ο νοσταλγός της παράδοσης μπορεί να παραμείνει πιστός στο δόγμα: να βάζει μπροστά τον κινητήρα μόνο με μανιβέλα, έτσι για να μη χαθεί η τέχνη. Επιλογή υπάρχει πάντως…
Η θέση οδήγησης είναι “όρθια” και “πάνω” στη μοτοσυκλέτα. “Κάθεσαι καμαρωτός” θα έλεγε ο παρατηρητής. Η θέση οδήγησης της Daytona Rockstar 400 βάζει τη μοτοσυκλέτα κάτω από τον αναβάτη, έτσι ώστε να μπορεί να κάνει πολύ εύκολους χειρισμούς.
Αμέσως, από την πρώτη βόλτα της Daytona Rockstar 400 αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για ελαφρύ σύνολο, ελαφρύτερο απ’ ότι δείχνει η “βαριά”, κλασική εμφάνιση και ο όγκος της.
Το τιμόνι είναι ψηλό και τοποθετεί αντίστοιχα τα χέρια του αναβάτη, φέρνοντας σε κατευθείαν στα 70′s.
H επίπεδη σέλα είναι χαμηλή και έχει μαλακό αφρώδες που την κάνει άνετη. Το μήκος της είναι άνετο για ένα και οριακό για δύο άτομα, αφού αν βάλεις συνεπιβάτη πρέπει να πας όσο το δυνατόν πιο μπροστά για να καθίσει κανονικά.
Ο ήχος του κινητήρα που ξεφεύγει από τις “δύο σε δύο” εξατμίσεις είναι μπάσος και χαμηλός, καθόλου ενοχλητικός, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους λίγους κραδασμούς που εμφανίζονται υποτονικοί στις μεσαίες στροφές.
Από τα πρώτα μέτρα που κάνεις, εντύπωση προκαλεί η αίσθηση της ελαφρότητας του 400, που θυμίζει μονοκύλινδρο 250, ενώ είναι σταθερό και ευέλικτο μέσα στην κίνηση και την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ξεγλυστρώντας από παντού.
Ο συμπλέκτης μικρής διαδρομής, έχει λογική σκληρότητα, το 5άρι σασμάν έχει μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ, αλλά είναι αρκετά μαλακό, εμφανίζοντας αρκετά σπάνια ασάφεια στη λειτουργία του.
Κρατώντας κάτω από τις 3.000 rpm τις στροφές του κινητήρα και με σταθερό το γκάζι παρατηρείς ένα μικρό σκαμπανέβασμα στροφών (ψεκασμός).
Επίσης το τράβηγμα από τις χαμηλές στις μεσαίες θα μπορούσε να είναι καλύτερο, κάτι που ξεχνάς μόλις μπεις στην περιοχή των μεσαίων στροφών. Είναι η “καλή περιοχή απόδοσης” του μονοκύλινδρου κινητήρα, όπως συνέβαινε και παλιά.
Ο φιλικός χαρακτήρας του κινητήρα, ιδιαίτερα μεταξύ 3.500 και 5.000, κάνει την οδήγηση ευχάριστη αφού εκεί βρίσκεται η “γεμάτη”, ροπάτη περιοχή λειτουργίας.
Λάθος σημειωμένη είναι η κόκκινη περιοχή στροφών στο στροφόμετρο (10.000), αφού πάνω από τις 8.500 rpm ο κινητήρας “κρεμάει”.
Το 400 πετυχαίνει τελική 140 km/h σε ευθεία σχετικά σύντομα, αν και η μακριά 5η σχέση σε ελαφριά κατηφόρα θα δείξει 150 km/h.
Τα λάστιχα είναι αρκετά καλά και δεν χρειάζεται να αλλαχτούν αμέσως, αφού καταφέρνουν να έχουν αξιοπρεπή πρόσφυση.
Το μπροστινό δισκόφρενο (το μόνο με ABS) προσφέρει μεγάλη δύναμη επιβράδυνσης ακόμη και αν η μανέτα απαιτεί δύναμη από τη μέση της διαδρομής της και μετά.
Το ταμπούρο πίσω απαιτεί μεγάλη διαδρομή στο πεντάλ για να “δαγκώσει” τον τροχό, ενώ δεν έχει αίσθηση.
Πάντως στον τομέα της επιβάδυνσης αν και η 400 δεν λάμπει δια των επιδόσεων της, καταφέρνει να καλύψει μεγάλο μέρος των απαιτήσεων του αναβάτη.
Οι μαλακές αναρτήσεις προσφέρουν πολύ καλά επίπεδα άνεσης στις κακοτεχνίες των δρόμων της πόλης, αν και ένας “γρήγορος” αναβάτης θα τις χαρακτήριζε πολύ μαλακές.
Για εμάς αυτή η επιλογή είναι σοφή αφού η μοτοσυκλέτα δεν προορίζεται για σπορ οδήγηση.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Μια καλή προσπάθεια είναι η Daytona Rockstar 400 ABS, σε ένα χώρο και μια κατηγορία που οι αντίπαλοι σπανίζουν, για να μην πούμε ότι είναι ανύπαρκτοι.
Προσπαθώντας να βρούμε ανταγωνιστές θα πρέπει να ψάξουμε σε μεγαλύτερου κυβισμού και διπλάσιας τιμής που είναι λογικό ότι δεν τίθεται σύγκριση.
Μιας και η μοτοσυκλέτα αυτή κυκλοφορεί στη Γαλλία εδώ και καιρό κάτω από το όνομα Mash, αξίζει να αναφέρουμε ότι την πρώτη χρονιά πώλησής της (2015) δεν τα πήγε καθόλου άσχημα εμπορικά.
Το Mash 125 (Daytona Oldtown 125 για την Ελλάδα) ήταν το best seller της εταιρίας, η οποία πούλησε εκείνη τη χρονιά πάνω από 2.000 μονάδες συνολικά στη γαλλική αγορά.
Οι μοτοσυκλέτες κλασικής εμφάνισης πουλάνε στην Ευρώπη, και πέρα από την εμφάνιση της 400 που έχει κολλήσει στα Seventies είναι και η τιμή που έχει μείνει στο παρελθόν.
Τότε, τον προηγούμενο αιώνα, που αγοράζαμε μοτοσυκλέτες με δραχμές και θα την πληρώναμε 1.320.000 δραχμές, δηλαδή 3.890 ευρώ.
Οικονομικά πράγματα, τα 3.890 είναι όσο θα έδινε κάποιος για ένα 300άρι σκούτερ, που στην περίπτωση της Rockstar αγοράζεις διαχρονική μοτοσυκλέτα που δεν θα την βαρεθείς ποτέ.
Γιατί αυτό ακριβώς κάνει η διαχρονικότητα: δεν την βαριέσαι ποτέ…
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
- Το μπλέδισμα που κάνουν οι λαιμοί των εξατμίσεων είναι ένα θέαμα άριστο αισθητικά
- Η ποιότητα του χρωμίου των εξατμίσεων όμως, είναι στον μέσο όρο. Εμείς προσωπικά θα τις βάφαμε μαύρες και θα τελειώναμε
- Ορθά ιστορικά και αισθητικά είναι τα λάστιχα για τα γόνατα στο ντεπόζιτο
- Ο προβολέας εκπέμπει ισχυρή δέσμη φωτός
- Σκληρό στη χρήση είναι το πλάγιο στάντ και αδύναμη η κόρνα
- Λείπει το κεντρικό σταντ
- Οι καθρέφτες είναι στρογγυλοί όπως ορίζει το συνολικό στυλ, με μακριούς βραχίονες
- Απλά αναλογικά είναι τα όργανα, ίσως κάπως μικρά για το μέγεθος της μοτοσυκλέτας, κι έχουν ένα μικρό ψηφιακό όργανο στο κοντέρ
- Έξι ενδεικτικές λυχνίες ενημερώνουν για τις βασικές λειτουργίες.
- Χρήσιμη είναι η σχάρα που δίνεται στον στάνταρ εξοπλισμό
ΥΠΕΡ
- Eμφάνιση
- Άνεση, ευκολία χειρισμού
- Λειτουργία στις μεσαίες στροφές
- Τιμή
ΚΑΤΑ
- Προστασία από τον αέρα
- Εξοπλισμός
- Ψεκασμός στις χαμηλές στροφές
- Λάστιχα
DAYTONA ROCKSTAR 400 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ: 3.890 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, κυβισμού 397 cc, με 1 ΕΕΚ και 4 βαλβίδες, τροφοδοσία με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 28hp, στις 6.500 rpm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ/ ΠΙΣΩ: Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 35mm/ Δύο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ: Δίσκος διαμέτρου 280mm / Ταμπούρο διαμέτρου 160 mm
ΤΡΟΧΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ/ΠΙΣΩ: 19 ιντσών / 18 ιντσών (διαστάσεις ελαστικών 100/90 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: – mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 780 mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 13,5lt
ΒΑΡΟΣ: 151 kg (κενό)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Γκοργκόλης Α.Ε. Αθήνα : Θησέως 309, τηλ. 210 9403880 , Υπόλ. Ελλάδα : τηλ. 24310 56101ι www.daytonamotors.gr