SuperPapi

GEMINI SCRAMBLER 125, Super Test: Δυνατός λύτης

13/11/2018 Μιχάλης Λαζαρίδης Aντώνης Παντελούς

Μπόλικη πόλη και λίγο βουνό

*Κυβισμός: 124 cc * Ιπποδύναμη: 9,8 ίπποι, στις 8.500 rpm * Τελική: 101 km/h *Βάρος: 126 kg * Τιμή: 2.250 ευρώ

Τη σπαζοκεφαλιά για την ορθότερη επιλογή για μετακίνηση μέσα στην πόλη, καλείται να λύσει το Gemini Scrambler 125 σαν δυνατός λύτης που είναι και μάλιστα με την κομψότητα που το διακρίνει, αλλά και με τη χαμηλή τιμή του.

Κάθε μέρα, κάθε βδομάδα, για όλο το χρόνο. Οι δυο τροχοί είναι μέρος της καθημερινότητάς μας, είτε για λιγότερες, είτε για περισσότερες ώρες. Και όταν μιλούσαμε για σκληρή καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη, εδώ και πολλά χρόνια οι μόνες επιλογές ήταν τα σκούτερ και τα παπιά. Μόλις έλεγες “θέλω κάτι στα 125 κυβικά” αμέσως σου ερχόταν πληρωμένη η απάντηση “σκούτερ ή παπί;”.

Ευτυχώς για όλους, ήρθε η εποχή των Cafe Racer μαζί με τους χίπστερ και της αντίστοιχης υπο-κουλτούρας, πρώτα στην Ευρώπη και μετά και σε αυτή την άκρη της Βαλκανικής χερσονήσου. Όπως-όπως, όπως να ‘ναι… κι ότι να ‘ναι, μια ακόμα τάση “εισαγόμενη” εγκολπώθηκε στο μέτρο του δυνατού στην καθημερινή μας ζωή.

Για καλή μας τύχη το ίδιο έγινε και στο κομμάτι των μοτοσυκλετών, με πολλή φόρα στην αρχή (όπως γίνεται σχεδόν πάντα στην Ελλάδα) και με πολύ λιγότερη σύντομα…

Αφού πρώτα αρκετός κόσμος, γνώστες και άσχετοι, διερεύνησαν τις επιλογές για δημιουργία ενός Cafe Racer και έγινε σαφές πως “αυτή η ιστορία θέλει πολλά λεφτά και πολύ χρόνο” άρχισαν να εμφανίζονται στην αγορά διάφορα “έτοιμα” μοντέλα από διάφορους κατασκευαστές.

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στους μικρούς κυβισμούς και μάλιστα με τιμή που μόλις ξεπερνάει τις 2.200 ευρώ – τιμή χαμηλότερη ακόμα κι από παπιά – είναι το μοτοσυκλετάκι που παρουσιάζουμε σήμερα.

To Gemini Scrambler 125 CBS έρχεται να καλύψει την πρόσφατη τάση και στην Ελλάδα των κομψών, μοδάτων 125αριών με δυνατό χαρακτήρα και πολλά στοιχεία θρυλικών μοτοσυκλετών του παρελθόντος. Αποτελεί συγχρόνως μια αξιοπρεπή επιλογή για κάποιον που παίρνει το πρώτο του δίπλωμα στους δυο τροχούς.

Όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι, οι μοτοσυκλέτες Scrambler εμφανίζονται ήδη από πολύ νωρίς στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά γίνονται πιο γνωστές στο ευρύτερο κοινό κατά τη δεκαετία του ’50 και κυρίως το ’60, κυρίως λόγω της αμερικάνικης σκηνής.

Ήταν βασικά μοτοσυκλέτες δρόμου με τρακτερωτά λάστιχα και λίγες μετατροπές και “ελαφρώματα”, που θα τις έκαναν πιο εύχρηστες στην οδήγηση εκτός δρόμου. Αυτό ακριβώς κάνει και το Gemini Scrambler 125, αφού το σύνολο παραπέμπει σε μοτοσυκλέτα δρόμου που έχει φορέσει λάστιχα διπλής χρήσης και έχει σηκώσει ψηλότερα το τελικό της εξάτμισής του, όπως ακριβώς έκαναν τα Scrambler μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’60!

ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΧΡΩΜΑΤΑ

Σε δύο χρωματικούς συνδυασμούς κυκλοφορεί το Gemini Scrambler 125i CBS όπως είναι το πλήρες ονομά του, μιας και είναι “ψεκαστό” και διαθέτει γεφυρωμένα φρένα – ένας γκρίζος με μαύρο σαν αυτό που οδηγήσαμε, κι ένας πορτοκαλί με μαύρο. Ο δεύτερος είναι πιο έντονος και παιχνιδιάρικος, ενώ ο δικός μας πιο σοβαρός και διακριτικός, ενώ και οι δυο φορούν σέλα με καφέ κάλυμμα.

Όσον αφορά στα λογότυπα, άποψή μας είναι ότι το Gemini έπρεπε να γράφεται με μικρά γράμματα στα πλαϊνά καπάκια και το Scrambler πάνω στο ντεπόζιτο και μάλιστα με πιο cafe racer-άδικα κλασικά γράμματα. Με ουρές και περιγράμματα. Δεν ήταν λίγοι αυτοί που ρωτούσαν για τη μάρκα της μοτοσυκλέτας, αλλά και άλλοι τόσοι που το νόμιζαν ότι ήταν 250άρι και όχι 125.

Αυτό συμβαίνει γιατί το Scrambler 125 είναι μακρύ, χαμηλό και “γεμάτο”, χωρίς “τρύπες” στο σώμα του. Κλασικό σχήματος “δάκρυ” είναι το μεγάλο ντεπόζιτο, με υποδοχές για τα γόνατα γεμίζει το πάνω μέρος, τα πλαϊνά καπάκια είναι μεγάλα και το μπροστινό τμήμα δείχνει γεροδεμένο μαζί με τον φαρδύ, χοντρό τροχό. Η σέλα είναι ορθά στενή και μακριά και η ουρά τελειώνει ιδανικά σε ένα στρογγυλό φωτιστικό σώμα. Η βάση του αριθμού βρίσκεται βιδωμένη πάνω στο ψαλίδι έτσι ώστε να μην παρεμβαίνει στη σχεδίαση του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας.

Συνολικά το design του Gemini Scrambler 125 κρίνεται σαν πολύ καλό, με προσεγμένα στοιχεία που έρχονται απευθείας από τη δεκαετία του ’60 και του ’70, όπως οφείλει να κάνει μια τέτοια μοτοσυκλέτα για να μπορέσει να σταθεί στο χώρο της συγκεκριμένης κατηγορίας. Πως λέγεται η κατηγορία; Retro-Naked-Classic… Cafe Racer, Scrambler.

Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή, ειδικά για την τιμή του Scrambler, ενώ υπάρχει μια πολύ ενδιαφέρουσα “λεπτομέρεια” που δείχνει και την τιμιότητα του κατασκευαστή (Longjia από την Κίνα).

Η μικρή μοτοσυκλέτα έχει πολλά κομμάτια φτιαγμένα απο μέταλλο και όχι πλαστικό, όπως για παράδειγμα: το όμορφο μπροστινό φτερό με γέφυρα, το καβούκι του προβολέα, τα πλαϊνά καπάκια (!) και το ντεπόζιτο φυσικά, ενώ δεν είναι μεταλλικό το πίσω φτερό – ορθά μιας και οι κραδασμοί σε αυτό το σημείο το ζορίζουν συνήθως.

Το φινίρισμα του συνόλου της κατασκευής (που έχει πολλά εξαρτήματα βαμμένα μαύρα) είναι καλό με το γκρίζο χρώμα του ντεπόζιτου να είναι ματ και να κάνει καλό συνδυασμό με το μαύρο φιλέτο.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Το Gemini Scrambler 125 έχει έναν απλής κατασκευής, αερόψυκτο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, με 1 ΕΕΚ και δύο βαλβίδες, που τροφοδοτείται από ψεκασμό και αποδίδει 9,8 ίππους στις 8.500 rpm και ροπή 0.9 kgm, στις 5.000 rpm.

Πρόκειται και σε αυτή την περίπτωση – όπως γίνεται και με όλους του ανταγωνιστές του – για αντιγραφή παλαιότερου γιαπωνέζικου κινητήρα που δίνει έμφαση στην αξιοπιστία.

Ο κινητήρας έχει κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα. Η εξάτμιση είναι από ανοξείδωτο ατσάλι και το όμορφο κωνικό τελικό της ανασηκώνεται στο τέλος του και όπως θα πούμε αργότερα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση άποψης για τη μοτοσυκλέτα.

ΠΛΑΙΣΙΟ, ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ

Ενώ μοιάζει συμβατικό το πλαίσιο του Gemini Scrambler 125 δεν είναι, έχοντας κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως ας πούμε το “τσάκισμα” των δυο σωλήνων που κατεβαίνουν από το λαιμό προς τον κινητήρα.

Οι σωλήνες είναι από ατσάλι αρκετά μεγάλης διαμέτρου και δημιουργούν ένα ημίδιπλο, κλειστό πλαίσιο – με τις σωλήνες να περνούν κάτω από τον κινητήρα και να συνδέονται στην περιοχή του άξονα του ψαλιδιού – που πείθει για την στιβαρότητά του. Αυτό αποδεικνύεται και αργότερα στο δρόμο.

Οι αναρτήσεις είναι ένα κλασικό, συμβατικό πιρούνι μπροστά με καλάμια ικανής διαμέτρου και δυο αμορτισέρ πίσω που είναι τοποθετημένα υπό κλίση, δίνοντας καλή εικόνα μιας και είναι παράλληλα με τις δυο σωλήνες των πλαγίων του πλαισίου, που ξεκινούν από την κεντρική, μονή ραχοκοκαλιά και καταλήγουν στο ψαλίδι.

Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, και μιας και το Scrambler 125 πληροί τις προδιαγραφές Euro4 είναι CBS συνδυασμένης πέδησης. Με το πάτημα του πεντάλ του πίσω φρένου ενεργοποιείται το ένα από τα τρία εμβολάκια της δαγκάνας του – μεγάλης διαμέτρου – μπροστινού δίσκου. Τα σωληνάκια είναι όλα υψηλής πίεσης και όχι “λαστιχένια”, προσφέροντας καλύτερη απόδοση στο πάτημα της μανέτας ή του πεντάλ.

Οι τροχοί έχουν διάμετρο 17 ιντσών και τα λάστιχα έχουν διαστάσεις 110/80 και 120/70 μπροστά και πίσω με σχεδίαση και κορώνα για οδήγηση και στο χώμα και λόγω των μεγάλων τακουνιών τους δίνουν μια σκληροτράχηλη αύρα στη μοτοσυκλέτα. Οι ζάντες που είναι με ακτίνες είναι βαμμένες μαύρες όπως ορίζει η μόδα.

ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ, ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Πρώτα να ξεκινήσουμε από τα “ηχοσυστήματα” του Gemini Scrambler 125 που είναι υψηλής απόδοσης. Πρώτα ο κινητήρας που ξεκινάει εύκολα από τη μίζα (δεν υπάρχει μανιβέλα) και παράγει χαμηλούς μηχανικούς θορύβους, δηλαδή “ακούγεται σαν γιαπωνέζικο”, παλιό, αλλά γιαπωνέζικο.

Δεν ακούς βαλβίδες και καδένες, παρά σε λογικά επίπεδα ενώ είναι η εξάτμιση που κάνει τη μεγάλη διαφορά. Με αρκετά έντονο θόρυβο μεν, αλλά μπάσο και πολύ συμπαθητικό ήχο, που δίνει την εντύπωση μεγαλύτερου κυβισμού.

Συμπλέκτης και κιβώτιο ταχυτήτων είναι μαλακά στη λειτουργία τους, λίγες φορές δυσκολευτήκαμε να βρούμε νεκρά, ενώ η τροφοδοσία με ψεκασμό είναι “καθαρή” προσφέροντας την κατάλληλη ποσότητα καυσίμου σε κάθε περίπτωση.

Ο κινητήρας παρότι διαθέτει δέκα περίπου ίππους είναι αρκετά ζωντανός στο άνοιγμα του γκαζιού, περνάει από μια καλή μεσαία περιοχή για να συνεχίσει να ανεβάζει στροφές χωρίς πολλη δύναμη, αλλά μετρώντας τα χιλιόμετρα προς την τελική που είναι 110 στο κοντέρ με επιμονή (και 101 km/h πραγματικά).

Οι ταχύτητες κίνησης που το Gemini Scrambler 125 αισθάνεται βολικά είναι μέχρι τα 80-90 km/h, που είναι μια ταχύτητα που επιτυγχάνεται σχετικά εύκολα.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη, αφού η απόσταση από τη σέλα μέχρι το πλατύ (ανισόπαχο) τιμόνι είναι μεγάλη, χωρώντας έτσι και ψηλότερους αναβάτες. Για κοντύτερους θα προτείναμε αλλαγή του τιμονιού με ένα που γυρίζει τα άκρα του πιο πίσω.

Το ύψος της σέλας είναι πολύ χαμηλό επιτρέποντάς σου να πατάς εύκολα τα πόδια κάτω, ενώ τα μεταλλικά μαρσπιέ έχουν λάστιχο στο πάνω τους μέρος και είναι αρκετά μεγάλα ώστε να δίνουν άνεση.

Ακριβώς τα ίδια μαρσπιέ διαθέτει και συνεπιβάτης που του απομένει ένα μικρό κομμάτι σέλας για να καθίσει, αλλά τουλάχιστον έχει λίγη στήριξη (ανασηκωμένο τελείωμα) και βολική χειρολαβή στην ουρά. Η σέλα, λόγω στυλ, είναι με λίγο αφρώδες υλικό που “τελειώνει” κάτω από το βάρος των επιβατών και έτσι προσφέρει μέτρια άνεση.

Οι κραδασμοί του κινητήρα είναι λίγοι και δεν ενοχλούν, παρά μόνο εκεί που γίνονται αντιληπτοί, αν μένεις διαρκώς στην περιοχή που εκπέμπονται (μεσαίες προς υψηλές στροφές) για πολλή ώρα.

Η κατανάλωση έμεινε σε λογικά επίπεδα στα 3,3-3,6 λίτρα στα 100 km, κάτι που σημαίνει ότι το 13λιτρο ντεπόζιτο μπορεί να φτάσει πάνω από 350 χιλιόμετρα αυτονομίας. Καθόλου άσχημα για μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης.

Το κράτημα του Gemini Scrambler 125 είναι καλό, με λίγο βαρύτερο, αλλά ακριβές τιμόνι και σταθερότητα υπό κλίση στις στροφές, αλλά και στην ευθεία, κάνοντάς σε να πιστεύεις ότι και 250άρη κινητήρα να φορούσε πάλι σταθερό θα ήταν.

Πατώντας το πεντάλ του πίσω φρένου έχεις αμέσως καλή επιβράδυνση και αν χρησιμοποιείς παράλληλα και το μπροστινό φρένο μπορείς να πετύχεις καλά φρεναρίσματα. Το ίδιο συμβαίνει και όταν πατάς (θέλει λίγη παραπάνω δύναμη στη μανέτα) μόνο το ισχυρό μπροστινό μεγάλο δισκόφρενο, οπότε διαλέγεις και παίρνεις.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του 125 είναι ότι συνολικά – παρότι δεν θα σε εντυπωσιάσει από πλευράς επιδόσεων, αφού κανένα από τα μονοκύλινδρα 125άρια Euro4 δεν καταφέρνει κάτι τέτοιο – σε κάνει να αισθάνεσαι καλά πάνω στη σέλα του και να χαίρεσαι τη βόλτα.

Είναι λίγο η -ελαφρώς σκυφτή- θέση οδήγησης, το βολικό του μέγεθος, ο φιλικός χαρακτήρας που ξεκινάει εύκολα και με κάμποση ροπή, είναι κυρίως ο ήχος που ξεφεύγει από την εξάτμιση που συμβάλλει στον παράγοντα feel good” και γενικά κάνει τον κόσμο να το παρατηρεί όταν περνάει στο δρόμο.

Είναι και η εμφάνιση που παίζει το ρόλο της, αφού οι διαφορετικές γραμμές του Scrambler που δεν είναι συνηθισμένες, αρέσουν.

Πέρα από την πόλη που το Scrambler τα πηγαίνει μια χαρά, υπάρχει και ο δεύτερος χαρακτήρας του που είναι το χώμα. Και σε αυτό το τεραίν δεν θα δυσκολευτεί το μικρό μοτοσυκλετάκι λόγω του μικρού του βάρους και των ελαστικών διπλής χρήσης.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Το Gemini Scrambler 125 είναι μια καλοφτιαγμένη και γεροδεμένη κατασκευή, τίμια συνολικά σαν αγορά και απόδοση σε σχέση με την καλή τιμή του. Δεν είναι όμως μόνο αυτά τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου μοντέλου, που αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από τα Brixton, Daytona Oldtown και Rock, αλλά το κομμάτι της μοναδικότητας της εμφάνισής του, που είναι ξεχωριστή.

Απαιτώντας ένα απόλυτα λογικό ποσό – στα 2.250 ευρώ – για την αγορά του το Scrambler προσφέρει μια εικόνα και ένα image στον ιδιοκτήτη του που καμία σχέση δεν έχει με τα αντίστοιχα των σκούτερ και των παπιών, αλλά ψηλαφίζει τις παρυφές της πραγματικής κλασικής μοτοσυκλέτας. Τότε που ήταν όλη σιδερένια, κι είχε ψυχή και χαρακτήρα.

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ, ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και καλής απόδοσης
  • Η τάπα του ρεζερβουάρ είναι χρωμιωμένη και έχει κλειδαριά στην κορυφή της, όπως παλιά.
  • Το όργανο είναι πολύ κομψό και μαζεμένο, ψηφιακό, με ευκρινείς ενδείξεις και οθόνη LCD
  • Το 125 διαθέτει και θύρα USB για φορτίσεις… πασών των μικροσυσκευών
  • Πολύ συμπαθητική λεπτομέρεια η προστατευτική/διακοσμητική σίτα του προβολέα
  • Καφέ είναι το κάλυμα της σέλας και στους δυο χρωματικούς συνδυασμούς που προσφέρεται το 125
  • Το τιμόνι είναι ανισόπαχο, τύπου fat-bar”
  • Κάτω από τον κινητήρα υπάρχει αλουμινένια προστατευτική ποδιά

ΥΠΕΡ

  • Εμφάνιση, χαρακτήρας
  • Τιμή
  • Λεπτομέρειες
  • Ήχος εξάτμισης

ΚΑΤΑ

  • Σέλα
  • Έλλειψη κεντρικού σταντ
  • Συνεπιβάτης

GEMINI SCRAMBLER 125, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος SCRAMBLER 125
Κατηγορία CLASSIC
Έτος 2018
Τιμή 2.250 €
Κατασκευαστής Gemini Motors
Αντιπρόσωπος Μοto Trend, Βρυούλλων 56 & Εθν. Οδός Αθηνών-Λαμίας, Ν. Φιλαδέλφεια, Αθήνα, τηλ 210 25 85991-2
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Αερόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 124.7 cc
Διάμετρος επί διαδρομή
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο SOHC / 2 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 9,8 ίπποι, στις 8.500 rpm
Ροπή 8,6 kgm, στις 6.000 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 5
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Σωληνωτό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι -
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Δύο Αμορτισέρ -
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Ένας δίσκος - 276 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου, με CBS
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 220 mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου, με CBS
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 100/80
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 17 - 120/70
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 1.995 mm
Πλάτος 760 mm
Ύψος 1.060 mm
Μεταξόνιο 1.350 mm
Ύψος Σέλας 745 mm
Ρεζερβουάρ 13,0 lt
Βάρος 126 Kg

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!