Με το μικρότερο βάρος της κατηγορίας και δυνατό κινητήρα, το Kove 800X Rally έρχεται με διάθεση πλήρους επίθεσης
Η Kove 800X Rally επιχειρεί να ξαναγράψει τους κανόνες της κατηγορίας adventure / rally, προσφέροντας έναν συνδυασμό από απόδοση, ελαφριά κατασκευή και off-road δυνατότητες, σε ένα πακέτο που φωνάζει ξεκάθαρα ΧΩΜΑ και μπορεί με άνεση να σταθεί απέναντι στους καταξιωμένους παίκτες του χώρου. Κείμενο: Θάνος Κυλάφης, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Η κινεζική εταιρία είχε ήδη κάνει την αρχή με την πιο “απλή” έκδοση της 800 Χ Pro, η οποία είχε εμφανιστεί πέρυσι στη χώρα μας και ήδη είχε δώσει τα πρώτα “διαπιστευτήρια”.
Επρόκειτο για μια ελαφριά, ροπάτη μοτοσυκλέτα με ξεκάθαρη εστίαση στον Off-Road χαρακτήρα της.
Τώρα, η Kove κάνει ένα ακόμα βήμα (ή άλμα) προς αυτή την κατεύθυνση, με την 800X Rally να είναι ακόμα πιο πολεμική και ικανή να τα βάλει με τα θηρία.
Αυτό φαίνεται απευθείας και από την εμφάνισή της, με την 800X Rally να έχει πιο λεπτή σιλουέτα και ψηλό φτερό μπροστά, ώστε να ανταπεξέρχεται καλύτερα σε τεραίν λάσπης.
Η σχεδίαση της Kove 800X Rally στέλνει ξεκάθαρα μήνυμα “χωμάτινο DNA” και εκπέμπει μια αυθεντική Rally αίσθηση.
Με καθαρές και λιτές γραμμές, η μοτοσυκλέτα δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα αντί για εντυπωσιακά στοιχεία, παραπέμποντας σε ένα εργαλείο έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε είδους τερέν.
Δεν υπάρχουν περιττά πλαστικά ή φανταχτερά διακοσμητικά που να επιβαρύνουν οπτικά το σύνολο, ενώ το βάρος παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, καθώς η ζυγαριά σταματά στα μόλις 176 κιλά, με γεμάτο το ντεπόζιτο των 19 λίτρων.
Η πρόσοψη της μοτοσυκλέτας ξεχωρίζει αμέσως. Οι δύο LED προβολείς, σε σχηματισμό “ματιών αρπακτικού”, δημιουργούν μια εντύπωση αποφασιστικότητας και δυναμισμού, δίνουν χαρακτήρα στην Kove και δεν αφήνουν κανέναν αδιάφορο.
Το ντεπόζιτο αποτελεί ένα ακόμα χαρακτηριστικό που ενισχύει τόσο την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα.
Η σιλουέτα του είναι λεπτή, εκτείνεται κάτω από τη σέλα και συμβάλλει στην τοποθέτηση του κέντρου βάρους χαμηλά, προσφέροντας θετική επίδραση στην οδική συμπεριφορά.
Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα ευέλικτη και φιλική προς τον αναβάτη, ακόμα και σε απαιτητικές off-road συνθήκες.
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, η Kove έχει επενδύσει σημαντικά στην 800X Rally, κάτι που ήδη είχαμε δει στην 800X Pro και εδώ φαίνεται να έχει γίνει ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός.
Η συνολική εικόνα δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη με γνώμονα την αξιοπιστία, την πρακτικότητα και την οδηγική ευχαρίστηση, χωρίς υπερβολές, αλλά με χαρακτήρα και προσωπικότητα.
Το μηχανικό σύνολο δεν αλλάζει από την 800X Pro, καθώς στην καρδιά και των δύο μοτοσυκλετών βρίσκεται ο ίδιος δικύλινδρος εν σειρά, υγρόψυκτος κινητήρας των 799cc, με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, η απόδοση του οποίου φτάνει τους 95 ίππους στις 9.000 rpm και τα 79 Nm ροπής στις 7.500 rpm.
Συναντάμε και εδώ δύο Riding Modes, ένα Eco και ένα Sport, με διαφορά στην απόκριση στο γκάζι, ενώ μια διαφορά εδώ είναι ότι δεν έχουμε Traction Control, κάτι που συναντούσαμε στο 800X Pro, με την λειτουργία του βέβαια σε εκείνο το μοντέλο να είναι αρκετά “τραχιά”.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, με αφαιρούμενο, αλουμινένιο υποπλαίσιο, ενώ οι αναρτήσεις είναι ένα σημείο όπου εντοπίζονται διαφορές από την έκδοση Pro.
Εκεί συναντούσαμε ένα ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι της KYB, με διαδρομή 240mm και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας και ίδιας διαδρομής.
Στην έκδοση Rally, τον συγκεκριμένο τομέα αναλαμβάνει η Yuan, με ανεστραμμένο πιρούνι 49mm, διαδρομής 270mm και με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης και της επαναφοράς, ενώ πίσω έχουμε ανάρτηση με μοχλικό σύστημα και μονό αμορτισέρ με ξεχωριστό ρεζερβουάρ.
Η αύξηση της διαδρομής των αναρτήσεων φέρνει αντίστοιχα και μια αύξηση της απόστασης από το έδαφος, με την Rally να “στέκεται” 18mm ψηλότερα, στα 293mm, δίνοντας έτσι ακόμα μεγαλύτερη ευχέρεια στην εκτός δρόμου χρήση.
Επίσης στα φρένα συναντάμε έναν δίσκο 310mm αντί για δύο δισκόφρενα που υπήρχαν στην Pro, με την διπίστονη δαγκάνα να προέρχεται από την Taisko (όπως και στην Pro, όμως εκεί ήταν τετραπίστονη) και το δικάναλο ABS που επιβλέπει την διαδικασία του φρεναρίσματος μπορεί να απενεργοποιηθεί είτε στον έναν είτε και στους δύο τροχούς.
Οι τροχοί “ντύνονται” με ακτινωτές ζάντες, με τα ελαστικά της CST εδώ να έχουν ξεκάθαρα πιο Off-Road προσανατολισμό και να είναι διαστάσεων 90/90-21 και 140/80-18 εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Αξιοπερίεργη είναι η επιλογή της Kove όχι μόνο να μην προσθέσει μαρσπιέ συνεπιβάτη, αλλά ούτε καν βάσεις για αυτά, καθώς έτσι δεν σου δίνει την δυνατότητα να έχεις συνεπιβάτη σε καμία περίπτωση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, η Kove εξοπλίζει τη 800X Rally με προστατευτικά κάγκελα, ποδιά κινητήρα, κάθετη TFT οθόνη 7” σε στιλ Roadbook με δυνατότητα mirroring, θύρες USB Type-A και Type-C και LED φωτιστικά σώματα.
Στο Δρόμο
Καθώς ανεβαίνεις στη Kove 800X Rally για πρώτη φορά στην πόλη, η εντύπωση που δίνει είναι άμεση: πολύ ελαφριά, ευέλικτη και εύκολη στη διαχείριση.
Η σιλουέτα της είναι λεπτή, το τιμόνι κόβει καλά και το ύψος της επιτρέπει να περνάς άνετα ανάμεσα στην κίνηση, ακόμα και στα πιο δύσκολα σημεία.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη, σωστά μελετημένη και προσαρμόζεσαι γρήγορα πάνω της, κάτι που κάνει την καθημερινή μετακίνηση ξεκούραστη.
Η ζελατίνα προστατεύει ικανοποιητικά σε χαμηλές ταχύτητες, αλλά αν βγεις εκτός αστικού ιστού και τα χιλιόμετρα αρχίσουν να ανεβαίνουν, θα καταλάβεις ότι είναι πιο κατάλληλη για αστικές συνθήκες παρά για μεγάλα ανοικτά κομμάτια.
Εκεί θα παρατηρήσεις και κάποιες μικρές ταλαντώσεις μετά τα 140- 150 χλμ./ώρα, λόγω του χαμηλού βάρους και των τακουνάτων ελαστικών, χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να γίνονται ανησυχητικές.
Όταν επιτέλους η διαδρομή οδηγεί στο χώμα, η Kove 800X Rally πραγματικά δείχνει τον χαρακτήρα της.
Η αίσθηση που αφήνει είναι μοναδική: παρά τον δικύλινδρο κινητήρα της, το σύνολο θυμίζει βαρύ μονοκύλινδρο, με εκπληκτική ελαφρότητα και ευκινησία.
Κάθε αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται με άμεση ανταπόκριση, ενώ το πλαίσιο και οι αναρτήσεις συνεργάζονται άψογα, απορροφώντας ανωμαλίες και κρατώντας τον έλεγχο ακόμα και σε σκληρά κομμάτια με πέτρες ή χαλίκια.
Το μπροστινό φρένο δεν είναι υπερβολικά ισχυρό – έχει προοδευτικότητα και δεν μπλοκάρει εύκολα τον τροχό – κάτι που το καθιστά ιδανικό για λιγότερο έμπειρους αναβάτες, αλλά θα θέλαμε να έχει καλύτερο αρχικό δάγκωμα και περισσότερη δύναμη.
Ο κινητήρας είναι γεμάτος ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών και ο ψεκασμός δουλεύει αρκετά ομαλά με άμεση απόκριση χωρίς ενοχλητικά τινάγματα.
Η Rally γεωμετρία και η χαμηλή θέση του κέντρου βάρους κάνουν τη μοτοσυκλέτα σταθερή και σίγουρη ακόμα και όταν χρειάζεται να αλλάξεις πορεία γρήγορα ή να περάσεις από εμπόδια.
Το αποτέλεσμα είναι μια εμπειρία που σου δίνει αίσθηση ελέγχου και αυτοπεποίθησης, ενώ παράλληλα ξυπνά τον ενθουσιασμό κάθε αναβάτη που αγαπά τα χωμάτινα περάσματα.
Οι δυνατότητες για άγριο off-road παιχνίδι είναι εμφανείς: η μοτοσυκλέτα στρίβει γρήγορα, επιτρέπει το κόψιμο του τιμονιού χωρίς περιορισμούς, και η αίσθηση της ευελιξίας σε συνδυασμό με την ισχύ του κινητήρα δίνει την εντύπωση ότι μπορείς να κινηθείς παντού.
Συμπέρασμα
Στα δύσκολα κομμάτια, η Kove 800X Rally αποδεικνύει ότι είναι κάτι περισσότερο από μια απλή μοτοσυκλέτα adventure: είναι εργαλείο, παιχνίδι και εμπειρία ταυτόχρονα, που ανταμείβει τον αναβάτη με χαρά, ενθουσιασμό και σιγουριά.
Η αίσθηση ότι μπορείς να «παίξεις» με το χώμα, να ανοίξεις γκάζι και να περάσεις εμπόδια χωρίς φόβο, την καθιστά μια από τις πιο “άγριες” Rally της αγοράς, έτοιμη να προσφέρει δυνατές συγκινήσεις σε κάθε εκτός δρόμου διαδρομή.
Η Kove 800X Rally δείχνει ότι στοχεύει όχι απλώς να συμμετάσχει στην κατηγορία των rally/ADV μοτοσυκλετών, αλλά να φέρει έναν πιο «δυναμικό», ελαφρύ και προσανατολισμένο στο off-road χαρακτήρα μοντέλο, χωρίς να θυσιάζει την καθημερινή λειτουργικότητα.
Η Kove 800X Rally διατίθεται σε δύο χρωματισμούς (κιτρινο-χρυσό/μαύρο και πρασινο-μπλε/μαύρο) και η τιμή της δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα από την αντιπροσωπεία (κοντά στις 8.900 ευρώ ήταν αρχικά) η οποία καλεί τους ενδιαφερόμενους να ενημερωθούν από το δίκτυο συνεργατών της.
Θετικά στοιχεία
- Απόδοση κινητήρα
- Χαμηλό βάρος
- Λειτουργία αναρτήσεων
- Οff Road δυνατότητες
Χρειάζεται βελτίωση
- Δύναμη μπροστινού φρένου
- Απουσία μαρσπιέ συνεπιβάτη
Περισσότερες πληροφορίες: kovemoto.gr
Kove 800X Rally – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος Υγρόψυκτος 799cc |
ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ/ΒΑΛΒΙΔΕΣ | 2 / 8 |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | EFI BOSCH |
ΙΣΧΥΣ | 95ps / 9.000rpm |
ΡΟΠΗ | 79Nm / 7.500rpm |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 19 L |
Κατανάλωση (WMTC 3) | 4,8 L/100 Km |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) | 2.267 x 810 x 1435 |
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΡΟΧΩΝ | 1545mm |
ΒΑΡΟΣ | 176 kg (γεμάτο) |
ΦΡΕΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ | Δίσκος 310mm – Διπίστονη Δαγκάνα Taisko + ABS |
ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ | Δίσκος 240mm – Δαγκάνα Taisko + ABS |
ΕΜΠΡ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ-ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ |
Ανεστραμμένο πιρούνι Yuan, ρυθμιζόμενη προφόρτιση και επαναφορά 270mm / 49mm |
ΟΠΙΣΘ. ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ |
Μονοσόκ Αμορτισέρ Yuan, πλήρως ρυθμιζόμενο |
ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. | 90/90-21 |
ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ. | 140/80-18 |