Firefly σημαίνει πυγολαμπίδα
“Θεοί” για άλλη μια φορά οι Deus, που ζωγράφισαν επί μετάλλου μεταμορφώνοντας ένα απλό 50άρι παπί του ’60 σε κομψοτέχνημα, που δεν θυμίζει τίποτε άλλο εκτός… από τον εαυτό του.
H δουλειά τους θυμίζει περισσότερο βιομηχανικό design της δεκαετίας του ’50 του προηγούμενου αιώνα. Ο αυστραλέζικος οίκος Deus Ex Machina (μετάφραση: Από Μηχανής Θεός) παρουσίασε πριν από καιρό, είναι η αλήθεια, ένα διαμάντι που είναι δύσκολο να αγνοήσουμε.
Το πρότζεκτ “πατάει” στο σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών το Honda Super Cub, ένα μοντέλο του 1961 και έχει φτιαχτεί από τον Matthew Roberts, τον υπεύθυνο των Deus στην Ιαπωνία.
Το Firefly βασίστηκε πάνω σε ένα παπί και εκτινάσεται πρωτότυπα στο χώρο του σχεδιασμού μοτοποδηλάτων αλλοτινών εποχών.
Μπορείτε να διακρίνετε αμυδρά τις γραμμές του ορίτζιναλ παπιού κάτω από το κυρίαρχο μακρύ μονοκό κορμό, που είναι ντεπόζιτο βενζίνης, σέλα και ουρά και μεταφέρει επίσης και τα ηλεκτρικά και τη μπαταρία μέσα του.
Σπαρτιάτικο, λιτό και μεζεμένο το Honda C105 διατηρεί την κληρονομιά του, με μια πινελιά αυτής να αποτελεί το 56 χρονο κοντέρ του βυθισμένο μέσα στο ρεζερβουάρ.
Το σωληνωτό/στραντζαριστό πλαίσιο κόπηκε και ράφτηκε σε λίγα σημεία και παραμένει κυρίαρχο κάτω από το μακρύ ντεπόζιτο που είναι φτιαγμένο από ρητίνη. Ο κινητήρας αύξησε τον κυβισμό του στα 60 κυβικά.
Ο απλός μονοκύλινδρος τετράχρονος κινητήρας τροφοδοτείται από ένα μεγαλύτερο καρμπυρατέρ, με την εξάτμιση που είναι φτιαγμένη στο χέρι να ανεβαίνει ψηλά και να είναι σχετικά ελεύθερη.
Βελτιωμένες είναι οι αναρτήσεις και μιας και το Firefly θα λάβαινε μέρος σε αγώνες για μοντέλα πριν το 1964 στην Ιαπωνία η θέση οδήγησης και μαρσπιέ είναι αγωνιστικής εργονομίας. Το τιμόνι είναι “τύπου σωλήνα” κλιπόν.
Εντυπωσιακό, πέρα από το συνολικό σχεδιασμό και τις λεπτομέρειες είναι το πόσο στενή είναι η κατασκευή. Eύγε στους Deus για την λαμπερή δημιουργία τους…