Εναντίον όλων, χωρίς λόγο;
Το έχουμε πει, το λέμε και θα το λέμε: εκεί που νομίζαμε ότι τα είχαμε δει όλα πάνω σε πρωτότυπες μοτοσυκλέτες, εμφανίζεται κάποιος, μας “μηδενίζει το κοντέρ” κι επαναπροσδιορίζει τι σημαίνει “νέο”. Ένα από αυτά τα απρόβλεπτα της ζωής συναντάμε στη μορφή του Moto Undone και του δημιουργού του, Joey Ruiter.
Κάποιος σίγουρα μας κάνει πλάκα και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτός είναι ο Τζόι, ο οποίος σχεδίασε αυτό το δίτροχο “πράγμα”. Πρόκειται για ένα μεταλλικό κουτί που εμπεριέχει μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Το σοκ από την εμφάνιση του Moto Undone (μην μασάτε, το “Undone” δεν είναι ιταλικό όνομα, στα αγγλικά σημαίνει “ανολοκλήρωτο”…) είναι πολλαπλό, αφού μια μοτοσυκλέτα, κάθε μοτοσυκλέτα, καλείται να προσελκύσει το βλέμμα, να το γοητεύσει, να κάνει τον παρατηρητή να θυμάται το σχήμα. Ο τυπάκος, αναμφισβήτητα το τελευταίο το έχει πετύχει, αυτό το σχήμα δεν ξεχνιέται ποτέ!
Για την ακρίβεια, ο Joey Ruiter – που καβαλάει το δίτροχο χωρίς κράνος αν προσέξατε – έχει επιδιώξει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα, σύμφωνα με τα λεγόμενά του: να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα που περνά απαρατήρητη, αφού το περιβάλλον αντανακλάται πάνω της, λειτουργεί σαν καθρέφτης. Εκτός από “αόρατη” η μοτοσυκλέτα είναι και αθόρυβη αφού είναι ηλεκτρική.
Δεν πρόκειται για νέα δημιουργία, η Undone έκανε το ντεμπούτο της πριν μερικά χρόνια και έκτοτε η τύχη της αγνοείται, παρότι καταφέρνει ακόμα να μπαίνει μέσα στη λίστα με τις “ασχημότερες μοτοσυκλέτες που φτιάχτηκαν ποτέ”.
Τα ορθογώνια τμήματα είναι παντελώς μη λειτουργικά και εργονομικά και το “σπάσιμο” στο μπροστινό τμήμα υπάρχει για να στρίβει το τιμόνι… έστω και λίγο.
Είναι περίεργο, αλλά πρέπει να εμφανίζονται πού και πού κατασκευές σαν αυτήν, για να συνειδητοποιήσεις τα βασικά. Ότι δηλαδή μια σέλα έχει συγκεκριμένο σχήμα για κάποιο λόγο – για να φιλοξενεί με άνεση τον αναβάτη, ένα ντεπόζιτο έχει εσοχές για να δέχεται τα γόνατα του αναβάτη, για να τον στηρίζει και άλλα πολλά. Όλα αυτά αναιρούνται πάνω στην Undone, πηγαίνουν στον κάλαθο των αχρήστων.
Σύμφωνα με τον δημιουργό, ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 1000W και πετυχαίνει αυτονομία 150 km. Τώρα δε που το σκεφτόμαστε, το πιο αστείο θα ήταν ο Τζόι να έχει δει τη μοτοσυκλέτα του να δημοσιεύεται από περιοδικά και ιστοσελίδες σε όλο τον κόσμο και στην ουσία να είναι “τρολιά”. Κάτω από τα “πάνελ” του να μην υπάρχει τίποτε εκτός από ένα πλαίσιο και δυο τροχοί, ενώ οι φωτογραφίες κίνησης να έχουν γίνει… με σπρώξιμο. Υπόκλιση από σεβασμό προς τον Τζόι, αν ισχύει κάτι τέτοιο…
(Πέρα από την πλάκα, το δημιούργημα του J. Ruiter συμμετείχε στην έκθεση Electric Revolution που έγινε στις ΗΠΑ στο γνωστό μουσείο μοτοσυκλέτας Petersen)
Πηγή: jruiter.com