Το χάρισε ο Χόρχε στον Πέκο!
Είκοσι πέντε βαθμούς χάρισε ο Jorge Martín στον βασικό του αντίπαλο, Pecco Bagnaia, καταφέρνοντας να πέσει στα “κλεισίματα” του αγώνα, στην πίστα του Sachsenring και χάνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Κείμενο: MotoGP Guru
Ιδιαίτερα επωφελής ήταν ο γερμανικός γύρος για τον Pecco Bagnaia, αφού όχι μόνο πέτυχε την πρώτη του νίκη στην πίστα του Sachsenring, αλλά έγινε και ο νέος επικεφαλής στη βαθμολογία των MotoGP.
Παρ’ όλα αυτά ο Ιταλός αναβάτης της εργοστασιακής Ducati δήλωσε μετά τον τερματισμό πως λυπάται για την πτώση του Χόρχε, γιατί «θα ήταν μια από τις πιο σπουδαίες μονομαχίες μας», υπαινισσόμενος ότι θα έκανε την επίθεσή του στον Ισπανό στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Ο Bagnaia πήρε μεγάλη ικανοποίηση από τη νίκη του στον κανονικό αγώνα, αφού την προηγούμενη μέρα είχε δει τον Martín να κερδίζει στο Sprint.
Ο Ιταλός κερδίζει για πρώτη φορά στην πίστα του Sachsenring και πηγαίνει στις καλοκαιρινές διακοπές του προγράμματος του Παγκοσμίου ως ο πρωτοπόρος στη βαθμολογία. Επίσης μετά τη Γερμανία που ήταν το 200ό Grand Prix του, σπάει το ρεκόρ του Stoner και σε νίκες με Ducati (24)…
Με τριάντα γύρους να πρέπει να διανυθούν για τον αγώνα του Sachsenring, ο Bagnaia δεν έκανε καλή εκκίνηση με το σβήσιμο των φαναριών, ενώ ο Martín πήρε την πρώτη θέση μετά από μάχη με τον Oliveira. Ο Πορτογάλος είχε οδηγήσει πολύ καλά και στο Sprint, ανεβαίνοντας στο βάθρο.
Ο Bagnaia μη θέλοντας να αφήσει τους πρωτοπόρους του αγώνα να φύγουν μπροστά, στο τέλος του πρώτου γύρου προσπέρασε τον Oliveira και στο τέλος του δεύτερου έκανε το ίδιο με τον Martín, περνώντας και τους δύο στην τελευταία στροφή.
Στα πρώτα στάδια του αγώνα είδαμε να δημιουργούνται οι εξής ομάδες: Bagnaia, Martín μαζί, ενώ λίγο πιο πίσω ένας αγνώριστος Morbidelli με τους Oliveira, Álex Márquez, Viñales, Raúl Fernández και Marc Márquez σχημάτιζαν τις πρώτες οκτώ θέσεις.
Αλλά ο ρυθμός δεν ήταν γρήγορος και ο Martín ήθελε να περάσει και πάλι μπροστά, κάτι που έκανε άμεσα. Ο αναβάτης από τη Μαδρίτη πήρε το προβάδισμα με μια υπέροχη προσπέραση στον Bagnaia, πράγμα που επανέλαβε και ο Morbidelli δύο γύρους αργότερα.
Στιγμιαίος πανηγυρισμός για την ομάδα της Prima Pramac Racing με τους δύο αναβάτες της να προηγούνται, ενώ ο Bagnaia κράτησε τα χαρτιά του κλειστά σε έναν αγώνα στρατηγικής. Άφησε τους δυο αναβάτες της Pramac να ξεφύγουν ελαφρώς, αλλά όχι για πολύ.
Πιο πίσω, ο Álex Márquez βρισκόταν στην ουρά του Bagnaia, ενώ ο Viñales βγήκε εκτός τροχιάς και άφησε την έκτη θέση στο πιάτο για τον Marc Márquez, ο οποίος θα πέρναγε πέμπτος λίγους γύρους αργότερα προσπερνώντας τον Oliveira.
Ο Bastianini έκανε τις ίδιες κινήσεις με τον Μarc Márquez, συνθέτοντας έτσι μια εξάδα γεμάτη μοτοσυκλέτες της Ducati.
Φτάνοντας στα μισά του αγώνα, ο Bagnaia κατάλαβε ότι είχε έρθει η ώρα να ανεβάσει ξανά το ρυθμό του, κι έτσι κόλλησε πίσω από τον Morbidelli, ο οποίος άρχισε να “ξεφουσκώνει”.
Ο Pecco τον πέρασε και στη συνέχεια είχε να αντιμετωπίσει τον Martín, τον πρωτοπόρο του αγώνα με προβάδισμα 1,1 δευτερολέπτων. Ο Bagnaia κατάφερε να κλείσει μερικά δέκατα, αλλά ο ‘Martinator’ έχτισε ένα φράγμα επτά δέκατων που φαινόταν αδύνατο να καλυφθεί.
Πιο πίσω, για την τρίτη θέση, ο Álex Márquez πέρασε τον Morbidelli και όλα έδειχναν ότι έτσι θα τέλειωνε ο αγώνας (9 γύρους πριν το τέλος).
Όμως ο Morbidelli έχασε την τροχιά του στην πρώτη στροφή και ξαναμπήκε στην πίστα χωρίς να κοιτάξει, με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τον Μ. Márquez, ο οποίος προσπαθούσε να μπει από την εσωτερική.
Από αυτή τη σύγκρουση των δύο αναβατών, έσπασε η ζελατίνα του Marc και μετά το χτύπημα άνοιξε ο αερόσακος της φόρμας του. Κατάφερε όμως να αποφύγει την πτώση και απέτρεψε και τον Bastianini που “μυρίζοντας αίμα” προσπάθησε να τον προσπεράσει.
Ο Márquez δεν το έβαλε κάτω (αν και με χρησιμοποιημένο αερόσακο ετίθετο σοβαρό θέμα ασφαλείας για τον αναβάτη), ανέβασε τον ρυθμό του και πέρασε αριστοτεχνικά τον Morbidelli.
Με μόλις έξι γύρους να απομένουν είχε μπροστά τον αδερφό του (με διαφορά παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα), αλλά τελικά τον έφτασε και τον πέρασε δυο γύρους πριν το τέλος.
Καθώς στις μπροστινές θέσεις όλα φαίνονταν ότι θα παραμείνουν ίδια, ο Bagnaia δεν σταμάτησε να πιέζει τον Martín.
Ο δεύτερος φαινόταν να τα έχει όλα υπό έλεγχο και να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις, διατηρώντας το πλεονέκτημά του, αλλά τελικά όλη αυτή η πίεση εκ μέρος του Pecco λειτούργησε, κι ο Martín έπεσε δύο γύρους πριν από το τέλος.
Χάρη σε αυτή την πτώση ο Bagnaia κληρονόμησε την πρώτη θέση όχι μόνο στον αγώνα, αλλά και στη γενική βαθμολογία.
Οι αδελφοί Márquez στις δύο επόμενες θέσεις του βάθρου έγραψαν ιστορία, αφού στην εποχή των MotoGP ποτέ δύο αδέρφια δεν είχαν μοιραστεί το βάθρο. Κάτι τέτοιο είχαν πετύχει στα 500cc οι Ιάπωνες αδελφοί Aoki, Nobuatsu και Takuma, πριν από 27 χρόνια στην Imola!
Επόμενος αγώνας MotoGP στην Αγγλία και την πίστα του Silverstone, στις αρχές Αυγούστου.