To τρίτο χαστούκι
Μοιράζει πόνο ο Jorge Lorenzo πετυχαίνοντας την τρίτη του νίκη φέτος και μάλιστα με εμφατικό τρόπο. Ποιοι δέχονται τα χτυπήματα; Κατά πρώτον οι αντίπαλοί του, κυρίως οι Marc Marquez και Andrea Dovizioso έστω σε επίπεδο αγώνα, αλλά κυρίως η Ducati, που άφησε να φύγει (έχασε μέσα από τα χέρια της) έναν τέτοιου βεληνεκούς αναβάτη. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin
* Για δεύτερη φορά μέσα στο μήνα ο MotoGP Guru σύρθηκε από τις διακοπές του και τις παραλίες για να γράψει για τον 11ο αγώνα του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος που έγινε στο Spielberg της Αυστρίας. Πιάστε μια σκούπα ρε παιδιά για να σκουπίσουμε, γιατί μας έφερε άμμους μέσ’ στο Motorbike…
* Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τη Ducati στα MotoGP, αυτή τη φορά – όχι από τον Dovizioso όπως στον προηγούμενο αγώνα του Brno – αλλά από τον Lorenzo και μάλιστα μετά από αγώνα προσεκτικής τακτικής εξοικονόμησης των ελαστικών του. Έτσι για το άτυπο εσωτερικό “πρωτάθλημα” της Ducati ο Dovizioso έχει πετύχει δύο νίκες και ο Lorenzo τρείς. Ποιος να το πίστευε πέρσι, όταν ο Ισπανός έτρωγε το βρισίδι του αιώνα από τους ίδιους ανθρώπους συνεργάτες του, που τώρα τον έχουν αναγάγει σε “θεό”…
* Άρα αν αφαιρέσουμε τις συνολικά πέντε νίκες των εργοστασιακών Ντουκατίστι, στους 11 αγώνες που έχουν γίνει μέχρι στιγμής μας μένουν έξι νίκες, από τις οποίες τη μία πήρε ο Crutchlow (Aργεντινή) και τις υπόλοιπες πέντε ο Marc Marquez (Αμερική, Ισπανία, Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία). Ποιος είπαμε ότι θα κερδίσει το πρωτάθλημα φέτος;
* Γιγαντομαχίες στην κορυφή του αγώνα είδαμε στην ιδιαίτερης χάραξης και ανάγλυφου πίστα της Αυστρίας, που έχει το όνομα Αμερικανού σκηνοθέτη, του Σπήλμπεργκ. Οι μάχες έγιναν μεταξύ Χόρχε και Μαρκ που θυμήθηκαν τα παλιά, τότε που σκοτώνονταν προσπερνώντας ο ένας τον άλλον σε κάθε στροφή. Θεατής στο έργο ο Αντρέα Ντοβιτσιόζο, που δεν μπόρεσε να ακολουθήσει. Ο καθένας τους είχε κάνει διαφορετικές επιλογές ελαστικών, το μεγαλύτερο ρίσκο το είχε πάρει ο Χόρχε, που είχε προτιμήσει μαλακά σλίκ (!) και τελικά κατάφερε με τη διαχείριση που έκανε – και με το πάντα σούπερ-γλυκό στυλ που έχει στην οδήγησή του – να επικρατήσει του Μάρκ.
* Ο οποίος Μάρκ παρότι ο ίδιος δήλωσε ότι “τα έδωσα όλα”, παίρνουμε όρκο ότι σε κάποια στιγμή του αγώνα πέρασε από το μυαλό του να μη ρισκάρει στο 100%, να πάει για για τους βαθμούς, αφού ο Jorge Lorenzo είναι πολύ πίσω στη βαθμολογία. Όχι ότι θα άφηνε αμαχητί τη νίκη στην Αυστρία, αλλά όταν πηγαίνεις για έναν ακόμα, τον πέμπτο σου Παγκόσμιο τίτλο στα MotoGP, τότε κόβεις λίγο.
* Ο Marc Marquez έχασε τη νίκη για μόλις 130 χιλιοστά του δευτερολέπτου, παλεύοντας μέχρι τέλους. Αφού προηγήθηκε στον αγώνα από το δεύτερο γύρο προσπάθησε να δημιουργήσει μία διαφορά μπροστά, όμως οι Lorenzo και Dovizioso τον κυνήγησαν, με τη μάχη να ξεκινάει στο 19ο γύρο και να κρατάει 92.955 θεατές σε αγωνία μέχρι τα τελευταία μέτρα. Ο αναβάτης φαινόμενο που στον προηγούμενο αγώνα γιόρτασε το 100ο του αγώνα στα MotoGP έχει πετύχει 40 νίκες (40%), 68 pole position (68%) και 42 ταχύτερους γύρους σε αγώνα (42%).
* Η αυστριακή πίστα, που είναι “σταμάτα-ξεκίνα”, ήταν κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των Ducati, αυτό ήταν γνωστό, ενώ οι ιταλικές βολίδες επιβεβαίωσαν την υπεροχή τους στην επιτάχυνση και στην τελική ταχύτητα. Με έναν κορυφαίο αναβάτη, τον Lorenzo, να μαθαίνει και τα υπόλοιπα κόλπα της ιδιαίτερης αυτής μοτοσυκλέτας, πραγματικά είναι κρίμα να τον αφήνει η Ducati να φεύγει το 2019 (έχει ήδη υπογράψει με την Honda-HRC) πριν αναπτύξει όλες του τις δυνατότητες. Ή μήπως μπορεί ο Lorenzo να φανταστεί κατάκτηση πρωταθλήματος, με 71 βαθμούς λιγότερους σε σχέση με τον πρώτο Marc Marquez; Μόνο μετά από θαύμα…
* Μιας και οι εποχές που οι Ιάπωνες έκαναν χαρακίρι όταν έσφαλαν-αποτύχαιναν έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, ο υπεύθυνος επικεφαλής της Yamaha ο Kouji Tsua ζήτησε συγνώμη από τους εργοστασιακούς αναβάτες και είπε ότι στην εταιρία της Iwata προσπαθούν να βελτιώσουν την απογοητευτική απόδοση των Μ1 κι έτσι να δώσουν στους Valentino Rossi και Maveric Vinales τα όπλα για να κερδίσουν. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην επιτάχυνση της τετρακύλινδρης σε σειρά μοτοσυκλέτας, κι αυτό σημαίνει ένα σωρό πράγματα από πίσω του. Δεν είναι απλά ανοίγω το γκάζι, έχουν τα άλογα και πηγαίνουνε όταν τους το λες…
* Ο “αλητάκος” Scott Redding που λέγαμε σε προηγούμενο άρθρο, μετά τον αγώνα της Αυστρίας έκανε πολύ σκληρές δηλώσεις για τη μοτοσυκλέτα του την Aprilia: “δεν μπορώ να κάνω ένα σκατό να λάμψει, κι αυτό είναι που προσπαθώ να κάνω” και γενικά έβγαλε όλη την πίκρα και το παράπονό του. Φυσικά μετά από πίεση τα πήρε όλα πίσω και… τι καλή που είναι η ομάδα και πόσο προσπαθεί και τέτοια πράγματα, λες κι ο κόσμος δεν βλέπει τις διαρκείς ήττες που παθαίνουν αγώνα τον αγώνα οι Ιταλικές μοτοσυκλέτες. Θυμηθείτε ότι ο εγγλεζάκος είχε καταφερθεί και τον Μάιο κατά της μοτοσυκλέτας του με χειρότερο τρόπο λέγοντας ότι “αυτό το γαμ….νο πράγμα δε δουλεύει”… Τώρα ο επικεφαλής της Aprilia ο Romano Albesiano λέει ότι αναβάθμισαν τον κινητήρα βρήκαν αυτό που τους έλλειπε το γκάζι και την τάση να διαλύει τα λάστιχά της. Υπενθυμίζουμε ότι σε αυτή, την εργοστασιακή ομάδα θα πάει του χρόνου ο Andrea Iannone…
* Δεν έκατσε στην ΚΤΜ να γιορτάσει νίκη και στην κατηγορία Moto2 παρότι ο Πορτογάλος αναβάτης της Miguel Oliveira προσπάθησε πολύ, με τον Ιταλό Pecco Bagnaia να επικρατεί τελικά, μετά από όμορφη και καθαρή μάχη. Οι δυο τους είναι στην κορυφή της βαθμολογίας της μεσαίας κατηγορίας, με τον Ιταλό πρώτο και πλεονέκτημα 3 βαθμών.
* Μεγάλη μάχη όμως έκανε και ο ετεροθαλής αδελφός του Valentino Rossi, ο Luca Marini, που μετά από έναν ψυχωμένο αγώνα κατάφερε να κερδίσει για δυο δέκατα του δευτερολέπτου τον Mattia Pasini και έτσι να ανέβει στην τρίτη θέση του αγώνα. Παράλληλα πέτυχε και το τρίτο του βάθρο σε τρεις αγώνες! Ο νεαρός Ιταλός δείχνει ότι μπορεί να πρωταγωνιστήσει, ενώ θεωρώ ότι αν πετύχει νίκη φέτος θα πρέπει να δηλώνει ιδιαίτερα ευχαριστημένος.
* Στην άλλη πλευρά του φάσματος βρίσκουμε τον Alex Marquez που στο προηγούμενο άρθρο τον χαρακτηρίσαμε σκληρά “Άβερελ” επιβεβαίωσε τον χαρακτηρισμό… ξαναπέφτοντας στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου, σημειώνοντας πτώση για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Έχω την εντύπωση ότι από πλευράς ψυχολογικής κατάστασης μάλλον πρέπει να ξεχάσει και για φέτος – για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά – τον τίτλο στη Moto2.
* H μικρή κατηγορία, η Moto3, στην Αυστρία είχε έναν υγιή συναγωνισμό, με λογικές μονομαχίες και εναλλαγές της πρωτοπορίας, αλλά όχι τη συνήθη τρέλα των αλληλοπροσπεράσεων που την χαρακτηρίζει. Η ΚΤΜ έδειχνε τα δόντια της με τον ψηλό και βαρύ Marco Bezzecchi να “ξεκολλάει” στις εξόδους με εντυπωσιακό τρόπο από τις Honda και τον τραυματισμένο Jorge Martin να στέκεται πολύ καλά και να τερματίζει τρίτος, παίρνοντας τους βαθμούς που έπρεπε για να διατηρηθεί ψηλά στη βαθμολογία.
* Λόγω του τραυματισμού του Jorge Martin, που του στέρησε τη συμμετοχή από τον προηγούμενο αγώνα της Τσεχίας, ο Ισπανός έτρεχε “χαπακωμένος” για να αντέξει στην Αυστρία και να μην πονάει. Ειδική για αυτές τις δουλειές είναι η περίφημη Clinica Mobile η φορητή κλινική των αγώνων του Παγκοσμίου. Δεν ξέρω τι είδους κοκτέιλ χαπιών και ουσιών είναι αυτό που δίνουν στους τραυματισμένους αγωνιζόμενους – ούτε υπαινίσσομαι κάτι, αφού όπως είπα δεν ξέρω – αλλά έχουμε παρατηρήσει επανειλημμένα ότι τραυματίες που αναρρώνουν πηγαίνουν συνήθως καλύτερα απ’ ότι πριν…
Μετά από 11 αγώνες η βαθμολογία των MotoGP έχει διαμορφωθεί ως εξής: ο Marc Marquez (Honda) απομακρύνεται πλέον από τους υπόλοιπους με 201 βαθμούς, με δεύτερο μακριά του 59 βαθμούς λιγότερους τον… Valentino Rossi (Yamaha), που είναι δεύτερος με 142 βαθμούς. Που είναι ρε παιδιά οι νέοι αναβάτες; Ποιος θα σταματήσει τον Marc Marquez; Ο Andrea Dovizioso (Ducati) έχασε την τρίτη θέση και είναι τέταρτος με 129 βαθμούς, έναν μόλις λιγότερο από τον τρίτο Jorge Lorenzo (Ducati) που έχει 130 βαθμούς πλέον. Ακολουθούν οι Μaveric Viñales (Yamaha) με 113, που μαζεύει βαθμούς σαν σαλιγκάρι και τους Petrucci, Zarco και Crutchlow να βρίσκονται στην έκτη, έβδομη, όγδοη θέση με 105, 104, 103 βαθμούς αντίστοιχα. “Τρενάκι” που λέμε.
Παραμεθαύριο Κυριακή (26 Αυγούστου), ο ταχύτερος θίασος πάνω σε δυο τροχούς στον κόσμο, μεταφέρει τη δραστηριότητά του στο Silverstone της Μ. Βρετανίας, όπου θα φιλοξενηθεί ο δωδέκατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.
Ώρες αναμετάδοσης TV
Δωδέκατος αγώνας της χρονιάς στις 26 Αυγούστου, στη Μ. Βρετανία, πίστα Silverstone και στο κανάλι Cosmote Sport 5 HD
Κυριακή 26 Αυγούστου
09:35 – Μoto3, Ζέσταμα
10:05 – Μoto2, Ζέσταμα
10:35 – MotoGP, Ζέσταμα
11:45 – Μoto3, Αγώνας
13:05 – Μoto2, Αγώνας
14:30 – MotoGP, Αγώνας
ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano, World Circuit Marco Simoncelli
23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – Aragón, MotorLand
7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang, International Circuit
21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Motegi, Twin Ring
28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang, International Circuit
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valenciana, Comunitat Ricardo Tormo