MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018, No16: Tερμάτισε τις πίστες στην Ιαπωνία ο Marquez

25/10/2018

Game Over… made in Japan

Ο Marc Marquez και οι 7 του τίτλοι, με τον τελευταίο να έρχεται τρεις αγώνες πριν τη λήξη του πρωταθλήματος και μάλιστα μέσα στην πατρίδα της Honda, την Ιαπωνία. Και καθώς τερμάτισε όλες τις πίστες” ο 25χρονος Iσπανός αναβάτης, αυτό σήμανε Game Over για τους υπόλοιπους διεκδικητές του τίτλου στα MotoGP. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin, Ηοnda, Suzuki

* Ο Marc Marquez εμφανίστηκε μετρημένος, σοβαρός αλλά και απολύτως αποφασισμένος να σπάσει τα προγνωστικά που τον ήθελαν δεύτερο πίσω από τη Ducati του Andrea Dovizioso, μιας και η πίστα του Motegi στην Ιαπωνία, παρότι ιδιοκτησίας Honda, είναι κομμένη και ραμμένη για τις επιδόσεις της ιταλικής μοτοσυκλέτας.

Μarc Marquez στην κορυφή του κόσμου στα MotoGP και για το 2018

* Έξι τίτλοι σε πέντε χρόνια για τον Marquez, που θα ήταν έξι στα έξι αν η Honda του είχε δώσει έναν καλύτερο κινητήρα το 2015. Είναι ο νεότερος αναβάτης που έχει κερδίσει πέντε παγκόσμια πρωταθλήματα στη μεγάλη κατηγορία, παίρνοντας το ρεκόρ από τον Valentino Rossi! Είναι ο νεότερος αναβάτης που έχει κερδίσει επτά (συνολικά) παγκόσμια πρωταθλήματα, παίρνοντας το ρεκόρ από τον θρυλικό Mike Hailwood! Iσοφάρισε σε τίτλους στη μεγάλη κατηγορία τον Mick Doohan. Είναι ένας αναβάτης που έχει πολλά να δώσει στο μέλλον και ξαναγράφει την ιστορία της αγωνιστικής μοτοσυκλέτας.

Μarc Marquez, Σπάζοντας τα ρεκόρ το ένα πίσω από το άλλο

* Δουλευταράς ο Μάρκ, προπονείται διαρκώς, είναι έξυπνος, επιθετικός και αδίστακτος αν χρειαστεί, δεν λυγίζει κάτω από την ένταση και την πίεση, ενώ φέτος έδειξε ότι μπορεί να περιμένει κιόλας σε πιο πίσω θέσεις, πραγματοποιώντας αγώνες στρατηγικής και να εξαπολύει την επίθεσή του, χειρουργικά εκτελεσμένη την κατάλληλη στιγμή, παίρνοντας την καρώ σημαία. Οκτώ νίκες σε 15 αγώνες, τέσσερις δεύτερες και μία τρίτη.

* Τι ήταν, όμως, αυτό που του ‘λαχε μετά τη νίκη του στην Ιαπωνία που σφράγισε και την υπόθεση τίτλος; Όταν πλησίασε για να τον συγχαρεί ο Scott Redding – φίλος και συναθλητής από την εποχή των 125αριών το ’08 και ’09 – ο Μαρκ ένιωσε έναν ισχυρό πόνο στον ώμο του, που είχε εξαρθρωθεί! Αμέσως ξάπλωσε κάτω, και ο αδελφός του κι ένας συνεργάτης του βοήθησαν ώστε να ξαναμπεί ο ώμος στη θέση του! Το tweet του Redding ήταν επικό: “είμαι ο πρώτος που συνεχάρη τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και του έβγαλα τον ώμο! Συγνώμη Μάρκ!”.

Λίγος ο κόσμος στην ιαπωνική πίστα. Μόλις 55.000…

* Επτά τίτλοι για τον Marc Marquez, επτά χρόνια χωρίς τον Marco Simoncelli. Πώς τα φέρνει η ζωή… Ήταν Οκτώβριος του 2011 όταν στο GP της Μαλαισίας ένα φρικιαστικό ατύχημα έφερε τον Simoncelli μπροστά στους τροχούς του Colin Edwards και του φίλου του Valentino Rossi. Ένας από τους δυο -πιθανότατα ο δεύτερος, δυστυχώς- τον χτύπησε στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να σπάσει το κράνος του και να χάσει τη ζωή του ο Marco. Ήταν μόλις 24 ετών, είχε κατακτήσει ήδη έναν παγκόσμιο τίτλο (από το 2009 στα 250 cc με Gilera) και το 2011 μετρούσε ήδη δύο βάθρα. Το μέλλον διαγραφόταν λαμπρό για έναν ταλαντούχο αναβάτη. Όμως η μοίρα τα ήθελε αλλιώς. Ο Marc επτά τίτλους και ο Marco επτά χρόνια απών…

Κυριολεκτικά “τους πήγαινε τρενάκι” ο Dovizioso (4) τους Marquez-Crutchlow

* Έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε τι τακτική ακολούθησε με την Ducati του στην Ιαπωνία ο Andrea Dovizioso, που οδήγησε για μπόλικη ώρα τον αγώνα. Λόγω του ότι η μοτοσυκλέτα του υπερίσχυε των Honda του Marquez και του Crutchlow, που ήταν οι μόνοι που μπορούσαν να τον ακολουθήσουν, μια επιτάχυνε και μια έκοβε τον ρυθμό του αγώνα. Τρεις γρήγορους γύρους και τρεις αργούς, με τους αντιπάλους του να μην καταφέρνουν να τον περάσουν στις εξόδους των στροφών όπου το Ducati έλαμπε. Η δύσκολη αυτή τακτική – που θέλει τέχνη για να εφαρμοστεί και να μην σε περάσουν όλοι στο αργό της κομμάτι – θεωρητικά θα έδινε τη δυνατότητα στους πιο πίσω αναβάτες να προλάβουν τους τρεις προπορευόμενους και έτσι να τους εμπλέξουν σε μονομαχίες και προσπεράσεις που θα τους “έφθειραν” την απόδοση.

Marquez “με φτερά”

* Η πτώση του Dovizioso στον προτελευταίο γύρο, σε μια αργή στροφή των 70 km/h, σήμανε και το τέλος του πρωταθλήματος. Προηγουμένως, βέβαια, τον είχε περάσει ο Marquez, τον οποίο προσπαθούσε να ακολουθήσει, αλλά δεν το κατόρθωσε τελικά. Ήταν η τρίτη φετινή πτώση του Ιταλού καθώς βρισκόταν μέσα στην τριάδα. Να επισημάνουμε εδώ έναν παραλληλισμό με το 2017, οπότε το δίδυμο Marquez – Dovizioso έφτανε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς (Valencia) για τη διεκδίκηση του τίτλου. Και πέρσι είχε συμβεί το ίδιο: στην κρίσιμη στιγμή ο Αντρέα είχε πέσει… έστω και μετά από το απαράδεκτο σπάσιμο νεύρων του “ομόσταυλου” (ο θεός να τον κάνει) Jorge Lorenzo… που υποτίθεται ότι τον βοήθαγε να κερδίσει το πρωτάθλημα.

Cal Crutchlow μια άξια κερδισμένη δεύτερη θέση

* Δεύτερος στο Grand Prix της Ιαπωνίας τερμάτισε ο Cal Crutchlow, που είχε εκνευριστεί ιδιαίτερα με την τεχνική κόψε-άνοιξε του Andrea Dovizioso. Το δήλωσε μάλιστα μετά τον τερματισμό, λέγοντας: “έβριζα μέσα από το κράνος μου πάνω στον αγώνα”.

* Καλοί είναι οι κανονισμοί, πρέπει να υπάρχουν, αλλά μερικές φορές σε βγάζουν από τα ρούχα σου. Όπως για παράδειγμα η αφαίρεση της νίκης από τον εξαιρετικό στον αγώνα της Moto2, Γάλλο Fabio Quartararo, που έκλεινε στόματα από τον 3 γύρο μέχρι τον τερματισμό, μην αφήνοντας κανέναν να τον πλησιάσει στην κορυφή – ούτε καν τον πολύ καλό και πρωτοπόρο στη βαθμολογία Francesco Bagnaia. O 19χρονος αναβάτης από τη Νίκαια – της Γαλλίας, όχι αυτής που συνορεύει με τον Κορυδαλλό – ήδη από το 2015 που είχε πρωτοεμφανιστει στα Grand Prix είχε δείξει ότι έχει το ταλέντο και την ταχύτητα να πρωταγωνιστήσει. Τα 0,02 λιγότερα psi τα οποία βρέθηκαν στο λάστιχό του από τον τεχνικό έλεγχο των διοργανωτών μετά τον αγώνα, είναι αστείος λόγος για να ακυρώσεις μια μεγαλειώδη νίκη σε ένα GP τέτοιου επιπέδου. Γι’ αυτό κι εγώ το ρίχνω στην πλάκα: Ρε μαστόρια του MotoGP, έχανε η βαλβίδα ρε αδελφέ, τρύπησε η σαμπρέλα (δεν έχουν), δεν δούλευε σωστά το κομπρεσέρ του βουλκανιζατέρ, είχε πόρο η ζάντα… άκου 0,02!

Καμιά φορά μια 3η θέση στην Ιαπωνία, είναι καλύτερη κι από πρωτάθλημα (Rins-Suzuki)

* Ο Quartararo ξεκίνησε το ’15 από τα Moto3 σε πολύ νεαρή ηλικία, τρέχοντας με Honda και πέτυχε δύο βάθρα. Την επόμενη χρονιά (ΚΤΜ) και πάλι στην ίδια κατηγορία, όπως και το ’17 με Kalex στη Moto2 δεν ξαναβρήκε το δρόμο μέχρι το βάθρο. Αντίθετα φέτος πάνω στη σέλα της Speed Up είχε πετύχει ήδη την πρώτη του νίκη, με τον αγώνα της Ιαπωνίας να του φέρνει τη δεύτερη. Έπρεπε να δείτε τη χαρά του όταν ανέβηκε πάνω στο βάθρο. Πού να ‘ξερε τι τον περίμενε.

* Πόσο κουράγιο και αξιοπρέπεια χρειάζεται όμως για στείλεις τέτοιο tweet, όπως αυτό του Quartararo μετά την (άδικη) αφαίρεση της νίκης : “Ακυρώθηκα. Η πίεση του ελαστικού ήταν κατά 0,02 χαμηλότερη. Πραγματικά χαρούμενος για αυτό το Σαββατοκύριακο. Ότι δεν σε σκοτώνει και κάνει πιο δυνατό”. Respect στον πιτσιρικά.

Έτσι τερμάτισαν οι Crutchlow (2ος) και Rins (3oς)

Ο δέκατος έβδομος αγώνας της χρονιάς, θα γίνει στις 28 Οκτωβρίου στην κάτω πλευρά της γης στην Αυστραλία, και θα μεταδοθεί απευθείας από το κανάλι Cosmote Sport 5 HD.
ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Π. Π. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valencia

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!