MotorBike.gr

MOTOGP GURU 2018, No9: O Marquez παίζει με τα 9άρια στο Sachenring

18/07/2018

To εννιά του εννιά, ω εννιά!

Εννέα pole position σε εννέα αγώνες και ένατη συνεχόμενη νίκη στην πίστα του Sachenring στην οποία έγινε ο ένατος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος. Οι αριθμο-συνωμοσιολόγοι να πιάσουν τα μολύβια τους! Κείμενο: MotoGP Guru, ο άνθρωπος που ξέρει τα πάντα για τα MotoGP, Φωτογραφίες: Michelin

* Με 46 βαθμούς προηγείται μετά τον αγώνα του Sachenring στη Γερμανία ο Marc Marquez του Valentino Rossi στο πρωτάθλημα και το Νο46, όπως θα θυμάστε, είναι το νούμερο του Rossi. Μία ακόμα σύμπτωση που έχει να κάνει με αριθμούς. Θέλετε κι άλλες; Ο Rossi είναι δεύτερος στη βαθμολογία με 119 βαθμούς και τρίτος είναι ο Maveric Vinales με 109 βαθμούς. Ε, πόσα εννιάρια είναι αυτά;

Marc MARQUEZ- Repsol Honda Team

* Γιατί πήγε άραγε ο Marc Marquez μετά την πειστικότατη νίκη του στις κερκίδες των θεατών του Valentino Rossi για να πανηγυρίσει; Μάλιστα μπήκε στην κερκίδα και το γιόρτασε ανάμεσά τους. Το έκανε επίτηδες ή κατά λάθος, κι αν επίτηδες τι ακριβώς να ήθελε να υπαινιχθεί; Έχω την εντύπωση ότι αν έκανε κάτι παρόμοιο σε “φανατική”, αμιγής Rossi-κή κερκίδα – και όχι αυτή τη “χλιαρή” που διάλεξε – δεν θα έφευγε ανέπαφος από κει μέσα. Και μετά να βγάλεις άκρη ποιος έφταιγε, ποιος προκάλεσε, ποιος προπηλάκισε, ποιος έβρισε κι έσπρωξε… και ούτω καθ’ εξής.

* Για άλλη μια φορά ο Jorge Lorenzo και η Ducati πέρασαν μπροστά μετά την εκκίνηση, κοψοχολιάζοντας όλους τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους για το “ρε λες να φύγει πάλι μπροστά και να ξανα-κερδίσει αγώνα;”. Αυτό που τον χαντάκωσε τελικά για άλλη μια φορά ήταν η επιλογή των μαλακών ελαστικών, που κρατούσαν μια χαρά στην αρχή και μετά διαλύθηκαν κάτω από την έντονη θερμοκρασία περιβάλλοντος και ασφάλτου, αφήνοντάς τον στις πίσω θέσεις.

Jorge LORENZO – Ducati Team

* Σε αντίθεση με τον καταπληκτικό αγώνα του Άσσεν της Ολλανδίας που έγιναν καμιά 180αριά προσπεράσεις, ο αγώνας της Γερμανίας στο Ζάξενρινγκ ήταν ακριβώς το αντίθετο. Οι πρώτοι ξεχώρισαν από την αρχή, έκαναν διαφορές μεταξύ τους και έτρεξαν “μοναχικούς” αγώνες, αφήνοντάς μας να παρακολουθούμε… την εξέλιξη του Bautista, που είχε βρει σωστές ρυθμίσεις και ξαφνικά είχε όρεξη να δείξει τις ικανότητές του.

* Αργά το αποφάσισε πάντως ο μυστακοφόρος πλέον Alvaro Bautista να “ανοίξει το γκάζι”, κι αυτό μόλις έμαθε ότι για του χρόνου δύσκολα θα βρει θέση στα MotoGP. Κάτι ακούγεται ότι ο πολύπειρος Ισπανός αναβάτης θα περάσει στα Superbike, κι αν συμβεί κάτι τέτοιο το πιθανότερο είναι να βρεθεί μπροστά σε μεγάλες απογοητεύσεις, όπως έχει συμβεί σε πολλούς συναθλητές του, που έφυγαν σαν “αναβάτες β’ και γ’” από τα MotoGP και κατάντησαν “αναβάτες πάτου” στα Superbike…

Alvaro BAUTISTA – Angel Nieto Team, Ducati

* Σε αντίθεση με τη βαρεμάρα των MotoGP – ας πούμε “βαρεμάρα”, γιατί αυτοί που ασχολούνται και ενδιαφέρονται για το άθλημα και την ψάχνουν, πάντα βρίσκουν ενδιαφέρον – ο αγώνας των Moto2 είχε περισσότερη δράση. Στο κεφάλι της κούρσας ανέβηκαν “τρεις στρατηγοί κι ένα ρούκης”… Οι στρατηγοί ήταν οι δυο τέως παγκόσμιοι πρωταθλητές Moto3 Joan Mir και Brad Binder, με τον Miquel Oliveira να ακολουθεί, όλοι φημισμένοι για τη μυαλωμένη οδήγησή τους. Ο rookie που ανέβηκε τρίτος στο βάθρο ήταν ο αδελφός του Valentino Rossi, ο Luca Marini που οδηγούσε τραυματισμένος!

* Είναι τρελό αυτό το πράγμα. Επανειλημμένα αναβάτες “κοιμούνται” κατά τη διάρκεια της χρονιάς με σιγουρεμένο το συμβόλαιό τους και όταν τους ανακοινώσουν ότι τους διώχνουν, δεν τους θέλουν πια, αρχίζουν να φέρνουν αποτελέσματα. Επανειλημμένα αναβάτες οδηγούν αγώνες επί αγώνων είναι υγιείς-υγιέστατοι και δεν φέρνουν αποτελέσματα, κι όταν τραυματιστούν και αναρρώνουν πηγαίνουν “αέρα-πατέρα”. Ναι, θα μας τρελάνουν

Kαι η περσινή εκκίνηση στα MotoGP σαν την φετινή έμοιαζε…

* Στα Moto2, πριν περάσουν οι Binder, Mir, Marini και Oliveira μπροστά, είχε προηγηθεί η “άδικη” πτώση του Matia Pasini, που δυστυχώς για τον ήρωα Ιταλό αναβάτη, με το ατροφικό δεξί χέρι, έχει αρχίσει να θυμίζει τον παλιό-κακό του εαυτό με τις αλλεπάλληλες πτώσεις που σημειώνει. Ο Bagnaia – πρωτοπόρος της βαθμολογίας και μνηστήρας του τίτλου – που ήταν πίσω του, μετά βίας γλύτωσε τη σύγκρουση, βγήκε στα χώματα, διήνυσε πολλά μέτρα μέσα στην αμμοπαγίδα και ξαναμπήκε μετά την 20άδα.

* Το πιο αστείο είναι ότι ο Pecco Bagnaia που κυνηγούσε βαθμουλάκια για να μειώσει τη ζημιά της εξόδου στα χώματα, κατάφερε να πιάσει και να προσπεράσει την τελευταία στιγμή τον έταιρο μνηστήρα του τίτλου τον Alex Marquez, που έτρεξε έναν ακόμα μέτριο αγώνα. Ειδικά αν συγκρίνουμε την απόδοσή του με αυτήν του ομόσταυλου Mir, ο Άλεξ για άλλη μια φορά ήταν για κλάματα…

Maverick VINALES – Movistar Yamaha

* Στις συνεντεύξεις των νικητών μετά τον αγώνα των Moto2 είδαμε τρεις αναβάτες-κανονικούς ανθρώπους να μιλούν απλά χωρίς έπαρση, χωρίς γελάκια και ύφος, χωρίς καρφιά και γκρίνια. Είδαμε τρία θετικά παιδιά (Binder, Mir, Marini) να μιλούν για την απόδοσή τους χωρίς φανφάρες. Εδώ να σημειώσουμε αυτό που είπε ο Brad Binder – που έγινε ο πρώτος νοτιοαφρικανός αναβάτης μετά τον Kork Ballington που κερδίζει αγώνα της μεσαίας κατηγορίας μετά απο 39 χρόνια! – ότι δηλαδή κέρδισε, αλλά έκανε λάθος στην τακτική του γιατί είχε φθείρει πολύ τα λάστιχά του. Έχετε ακούσει πολλούς νικητές να λένε “κέρδισα, αλλά τελικά δεν ακολούθησα σωστή τακτική”; Γι’ αυτό τον λέμε και αυτόν “στρατηγό”…

* Ένα ακόμα κακό Σαββατοκύριακο για τον Andrea Dovizioso, τον αναβάτη της Ducati από το Φορλί. Και πες πως είναι εντάξει να χάνει από τον Petrucci, αλλά το να χάνει και από τον Bautista είναι απαράδεκτο. Σημειώνουμε βεβαίως ότι η μετριότατες επιδόσεις του Dovizioso έχουν αρχίσει να έρχονται μετά από την υπογραφή ενός ακριβότατου διετούς συμβολαίου με τη Ducati. Τι λέγαμε παραπάνω για τα συμβόλαια, τον εφησυχασμό και τα κίνητρα;

* Μια πολύ σωστή διαπίστωση έκανε ο παλιός 250άρης πρωταθλητής Mario Lega. Είπε ότι “τελικά το γονίδιο της ταχύτητας στον Valentino Rossi δεν το έδωσε ο Graziano Rossi, αλλά η μητέρα Stefania!”. Αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις και του ετεροθαλή αδελφού του Valentino, του Luca Marini (που έχει την ίδια μητέρα με τον Rossi), που είναι και αυτός ταχύτατος! Σωστός ο κύριος Μάριος.

Valentino ROSSI – Movistar Yamaha

* Ακούστε ένα οξύμωρο, αν και δεν μπορείς να ζεις με υποθέσεις. Αν δεν υπήρχε ο Marquez, που κερδίζει τον έναν αγώνα πίσω από τον άλλον, ο Valentino Rossi θα ήταν και πάλι στην κορυφή του κόσμου. Ο βετεράνος αναβάτης θρύλος, των 9 Παγκόσμιων τίτλων, συνεχίζει να επιβάλλεται του ανταγωνισμού, να ζει τη δεύτερη εφηβεία του, να είναι φορμαρισμένος και να το διασκεδάζει ακόμα. Απόδειξη ότι μετά τη δεύτερη θέση της Γερμανίας έκανε τη μια σούζα μετά την άλλη. Μεγάλος, πολύ μεγάλος αναβάτης… τετριμμένο, αλλά αληθινό.

* Στα ανεξήγητα αυτού του κόσμου θα καταχωρηθεί ο “ύπνος” του Maveric Viňales στο πρώτο μισό των αγώνων και το “ξύπνημά” του μετά τη μέση τους. Ναι, υποτίθεται ότι δεν μπορεί να πάει γρήγορα με γεμάτο ντεπόζιτο στην αρχή του αγώνα. Δύο ερωτήσεις. Δηλαδή οι άλλοι αναβάτες πως μπορούν και πηγαίνουν; Επίσης πως είναι δυνατόν να μπορεί να οδηγεί γρήγορα με μισογεμάτο ντεπόζιτο και με φθαρμένα ελαστικά; Τον εμποδίζει το βάρος της βενζίνης, αλλά όχι τα λιωμένα λάστιχα;

Andrea DOVIZIOSO -Ducati Team

* Η βαθμολογία των MotoGP έχει διαμορφωθεί ως εξής, μετά και τον ένατο αγώνα του Πρωταθλήματος: Marc Marquez (Honda) 165 βαθμοί, Valentino Rossi (Yamaha) 119, Maveric Viñales (Yamaha) 109, Johann Zarco (Yamaha) 88, Andrea Dovizioso (Ducati) 88, Jorge Lorenzo (Ducati) 85.

* Τη μεθ-μεθεπόμενη Κυριακή (5 Αυγούστου), το καραβάνι των MotoGP πηγαίνει στην πίστα του Brno στα βόρεια της Τσεχίας, όπου θα φιλοξενηθεί ο δέκατος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας.

Πρόγραμμα Cosmote TV
Δέκατος αγώνας της χρονιάς στις 5 Αυγούστου – Τσεχία στην πίστα του Brno – στο κανάλι Cosmote Sport 5 HD

Κυριακή 5 Αυγούστου

09:35 – Μoto3, Ζέσταμα
10:05 – Μoto2, Ζέσταμα
10:35 – MotoGP, Ζέσταμα
11:45 – Μoto3, Αγώνας
13:05 – Μoto2, Αγώνας
14:30 – MotoGP, Αγώνας

ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΓΚ. ΠΡΩΤ. ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 2018
5 Αυγούστου – Τσεχία – Brno, Automotodrom
12 Αυγούστου – Aυστρία – Spielberg, Red Bull Ring
26 Αυγούστου – Μεγάλη Βρετανία – Silverstone Circuit
9 Σεπτεμβρίου – Σαν Μαρίνο – Misano, World Circuit Marco Simoncelli
23 Σεπτεμβρίου – Ισπανία – Aragón, MotorLand
7 Οκτωβρίου – Tαϊλάνδη – Chang, International Circuit
21 Οκτωβρίου – Ιαπωνία – Motegi, Twin Ring
28 Οκτωβρίου – Aυστραλία – Phillip Island
4 Νοεμβρίου – Mαλαισία – Sepang, International Circuit
18 Νοεμβρίου – Ισπανία – Valenciana, Comunitat Ricardo Tormo

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!