Μετά την πτώση του στον αγώνα Sprint του Σαββάτου, ο Marc Marquez επέστρεψε στις νίκες την Κυριακή, έχοντας τον Marco Bezzecchi ως βασικό του αντίπαλο
Μόλις μια εβδομάδα μετά το Grand Prix της Καταλονίας, τα MotoGP επέστρεψαν στην δράση στην πίστα του Misano, όπου έλαβε χώρα το 16ο Grand Prix της χρονιάς, η τελευταία ευρωπαϊκή αναμέτρηση, πριν το Πρωτάθλημα μετακινηθεί προς την Ασία.
Η πίστα του Misano φιλοξένησε τον πρώτο της αγώνα το 1980 και ήταν σχεδόν κάθε χρόνο στο ημερολόγιο των αγώνων μέχρι και το 1993.
Εκείνη τη χρονιά το τραγικό ατύχημα του Wayne Rainey (κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix), που άφησε τον Αμερικανό αναβάτη παράλυτο από τη μέση και κάτω, προκάλεσε την αφαίρεση της πίστας από το ημερολόγιο.
Το 2007 – και αφού η φορά της πίστας άλλαξε ώστε οι στροφές 11-14 (με την νέα διάταξη) να είναι επιβραδυνόμενες δεξιές και όχι επιταχυνόμενες αριστερές, το Misano βρήκε πάλι το δρόμο του στο ημερολόγιο των MotoGP και έκτοτε μας φιλοξενεί σταθερά κάθε χρόνο.
Φέτος τα πράγματα απέκτησαν ενδιαφέρον, καθώς ο Marco Bezzecchi και η Aprilia έδειχναν να είναι δυνατοί διεκδικητές της νίκης όλο το Σαββατοκύριακο.
Ο Bezzecchi γνωρίζει πολύ καλά αυτή την πίστα, στην οποία προπονείται συχνά ως μέλος της Ακαδημίας VR46 και πήρε την Pole Position το πρωί του Σαββάτου, όπως και τη νίκη στον αγώνα Sprint το απόγευμα, μετά την πτώση του Marc Marquez στην 15η στροφή.
Ο ίδιος ο Marquez ανέφερε ότι ο Bezzecchi έχει τον καλύτερο ρυθμό αγώνα, οπότε η “σκακιέρα” της Κυριακής είχε ήδη στηθεί για να μας δώσει μια μάχη μεταξύ των δύο.
Θα κατάφερνε ο Bezzecchi να κερδίσει τον Marquez;
Το δράμα ξεκίνησε πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας, καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024, Jorge Martin, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα κατά τον γύρο παρατήρησης.
Αυτό σήμαινε ότι ο Ισπανός της Aprilia θα έπρεπε να ξεκινήσει τον γύρο προθέρμανσης από τα pits και να εκτελέσει διπλή ποινή μεγάλου γύρου στον αγώνα.
Όταν έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης, ο Bezzecchi κατάφερε να στρίψει πρώτος, ενώ – όπως και το Σάββατο – ο Marc Marquez έκανε μια πολύ καλή εκκίνηση και από την τέταρτη θέση βρέθηκε δεύτερος, με τον αδερφό του, Alex Marquez, να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Στην τέταρτη στροφή του πρώτου γύρου, είχαμε πτώση για τους Johann Zarco και Joan Mir, ενώ στον τρίτο γύρο στην αμμοπαγίδα βρέθηκε ο Ai Ogura.
Δύο γύρους αργότερα ήταν η σειρά του Maverick Vinales να κάνει το λάθος, ενώ στον όγδοο γύρο, έσπασε η αλυσίδα της μοτοσυκλέτας του Pedro Acosta, ένα πρόβλημα που είχε αντιμετωπίσει και ο Brad Binder την Παρασκευή.
Με αρκετές απώλειες λοιπόν από νωρίς συνεχίστηκε ο αγώνας, ενώ οι τρεις πρώτοι είχαν ανοίξει τη διαφορά από τον Fabio Quartararo που ήταν τέταρτος.
Λίγο πιο πίσω, η κακή σεζόν του Francesco Bagnaia συνεχίστηκε, με τον Ιταλό να πέφτει στη 10η στροφή, ενώ βρισκόταν στην 7η θέση.
Μπροστά, οι Marco Bezzecchi και Marc Marquez είχαν ξεφύγει πλέον από τον Alex Marquez, με τον αναβάτη της εργοστασιακής Ducati να είναι κολλημένος στην ουρά του Ιταλού.
Η στιγμή που άλλαξε τον αγώνα ήταν η όγδοη στροφή του 12ου γύρου, όπου ο Bezzecchi έκανε ένα λάθος στο φρενάρισμα και αναγκάστηκε να ανοίξει πολύ τη γραμμή του, με τον Marquez να μην χρειάζεται δεύτερη πρόσκληση για να περάσει μπροστά.
Η διαφορά άνοιξε αρχικά στα 6 δέκατα, όμως ο Bezzecchi κατάφερε να την ξανακλείσει και να κρατηθεί κοντά στον επικεφαλής της βαθμολογίας.
Στον 21ο γύρο ο Marquez έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και η διαφορά άνοιξε και πάλι στο μισό δευτερόλεπτο, όμως στον 24ο γύρο ήταν η σειρά του Bezzecchi να απαντήσει με νέο ταχύτερο γύρο και να μειώσει εκ νέου τη διαφορά.
Φτάνοντας τώρα στα τελευταία στάδια, περιμέναμε να δούμε αν ο Bezzecchi μπορούσε να κάνει κάποια κίνηση, ή αν ο Marquez είχε τη νίκη στο τσεπάκι.
Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Marc Marquez έκανε νέο ρεκόρ γύρου κατά τη διάρκεια αγώνα (1:31.290) και ουσιαστικά τα πράγματα τελείωσαν εκεί.
Ο Bezzecchi είχε κρατηθεί κοντά, όμως δεν είχε κάτι παραπάνω πλέον να αντιτάξει στον Ισπανό πολυπρωταθλητή.
Ο Marc Marquez πέρασε τη γραμμή του τερματισμού με 568 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά από τον Bezzecchi, για να πάρει την 11η νίκη του φέτος και την 99η νίκη της καριέρας του.
Το βάθρο συμπλήρωσε, αρκετά πιο πίσω, ο Alex Marquez, με τον ειδικό χρωματισμό της μοτοσυκλέτας του, προς τιμήν του εκλιπόντα ιδρυτή της ομάδας του, Fausto Gresini.
Tέταρτος ήταν ο Franco Morbidelli, ο οποίος κρατήθηκε ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον ομόσταυλό του, Fabio Di Giannantonio.
O Fermin Aldeguer πήρε την έκτη θέση, ενώ ο Luca Marini ήταν η κορυφαία Honda στην 7η θέση.
Ο Fabio Quartararo υποχώρησε μέχρι την 8η θέση, με τους Miguel Oliveira και Brad Binder να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Αρκετά πιο πίσω, ο Somkiat Chantra τερμάτισε 15ος, παίρνοντας τον πρώτο του βαθμό και γινόμενος ο πρώτος Ταϊλανδός αναβάτης που κερδίζει βαθμούς στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας του Πρωταθλήματος.