Μέχρι χθες το Red Bull Ring ήταν από τις λίγες πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος όπου ο Marc Marquez δεν είχε κερδίσει ποτέ στην καριέρα του
Η Αυστρία και η πίστα του Red Bull Ring σηματοδότησε την έναρξη του “δεύτερου μισού” της σεζόν μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, όπου όμως δεν είδαμε διαφορές σε σχέση με τα προηγούμενα Grand Prix, με έναν Marc Marquez να είναι και πάλι απόλυτος κυρίαρχος, ενώ πολύ θετική ήταν η απόδοση των Aprilia και KTM. Κείμενο: MGP Guru
Η πίστα του Red Bull Ring (παλιό A1 Ring) φιλοξένησε το πρώτο της Grand Prix το 1996, με την επιστροφή της Αυστρίας στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Μετά το 1997 είχαμε και πάλι την απουσία της χώρας της Κεντρικής Ευρώπης, αλλά από το 2016 που επιστρέψαμε, κάθε χρόνο το Red Bull Ring είναι σταθερά στο πρόγραμμα, έχοντας μάλιστα φιλοξενήσει διπλό αγώνα το 2020 και το 2021.
Στις κατατακτήριες, ένα λάθος του Marc Marquez (πτώση στην στροφή 2B) του στέρησε την Pole Position, η οποία πήγε στον Marco Bezzecchi.
Εδώ αξίζει να σταθούμε στην εξαιρετική απόδοση του Bezzecchi αλλά και της Aprilia γενικότερα, σε μια “stop and go” πίστα, η οποία κατά τα προηγούμενα χρόνια ήταν το αδύναμο σημείο της εταιρίας από το Noale.
Ο αγώνας Sprint είδε τα αδέρφια Marquez να κάνουν και πάλι το 1-2, με ένα μικρό γλίστρημα του Alex να δίνει στον Marc την δυνατότητα να περάσει μπροστά, ενώ πιο πίσω, ο Fracesco Bagnaia αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το πίσω ελαστικό και εγκατέλειψε.
Φτάσαμε λοιπόν στην Κυριακή, έτοιμοι για έναν συναρπαστικό αγώνα, με βάση τα δεδομένα που είχαμε μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Όταν έσβησαν τα φώτα, ο Bezzecchi έστριψε πρώτος, με τους Bagnaia, Marc Marquez, Alex Marquez και Pedro Acosta να τον ακολουθούν.
Ο Marc επιχείρησε αμέσως να περάσει τον ομόσταυλό του και επιτέθηκε στην τρίτη στρoφή, όμως ο Bagnaia κατάφερε να απαντήσει στα φρένα της 4ης και να κρατηθεί έτσι στην δεύτερη θέση.
Ο δεύτερος γύρος είδε και τη δεύτερη προσπάθεια του Marquez – και πάλι στην τρίτη στροφή – χωρίς αυτή τη φορά ο Ιταλός της εργοστασιακής Ducati να μπορεί να αμυνθεί και έτσι ο Ισπανός πολυπρωταθλητής πέρασε μπροστά του.
Αυτές οι μάχες επέτρεψαν στον Bezzecchi να ανοίξει μια διαφορά 8 δεκάτων του δευτερολέπτου, ενώ πιο πίσω ο Alex Marquez εξέτισε μια ποινή μεγάλου γύρου (που του είχε επιβληθεί λόγω της σύγκρουσής του με τον Joan Mir στο Brno) και έτσι έμεινε πολύ πίσω, καθώς βρέθηκε να παλεύει με τον Jorge Martin για την 13η θέση.
Αυτό έβγαλε έναν από τους διεκδικητές του βάθρου εκτός μάχης, ενώ μπροστά ο Marc Marquez είχε καταφέρει να ξεμπλέξει από τον Bagnaia και κρατιόταν σταθερά 5-6 δέκατα μακριά από τον Bezzecchi, ελέγχοντας την διαφορά και κάνοντας υπομονή.
Πιο πίσω, ο αγώνας έληξε άδοξα για τον Fabio Di Giannantonio, όταν ο κινητήρας του έπιασε φωτιά και καταστράφηκε.
Οι γύροι περνούσαν χωρίς να έχουμε κάποια αλλαγή, μέχρι που στον 15ο γύρο ο Jorge Martin (που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή στην 15η θέση) πίεσε πολύ το μπροστινό του και έπεσε, εγκαταλείποντας τον αγώνα. Η επιστροφή μετά τον τραυματισμό και την πολύμηνη απουσία συνεχίζει να παρουσιάζει προβλήματα για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2024.
Μπροστά οι δύο πρώτοι είχαν ξεφύγει, όμως ο Bagnaia είχε αρχίσει να δέχεται την πίεση του Acosta, με τον Ισπανό να φτάνει στην ουρά του Ιταλού και να τον περνάει στην 9η στροφή του 18ου γύρου.
Ο Bagnaia αναγκάστηκε να ανοίξει την γραμμή του και δέχτηκε έτσι και την προσπέραση του Fermin Aldeguer, που ακολουθούσε ακριβώς από πίσω.
Τα προβλήματα του Bagnaia συνεχίζονταν και αργότερα θα δεχόταν την προσπέραση και του Enea Bastianini, καθώς και του Joan Mir, σε ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για τον εργοστασιακό αναβάτη της Ducati.
Μπαίνοντας στους τελευταίους 10 γύρους, ο Marc Marquez αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα για την επίθεσή του.
Στην 4η στροφή του 19ου γύρου πέρασε τον Bezzecchi, ο οποίος όμως κατάφερε να απαντήσει στην αριστερή 6η στροφή και να διατηρήσει την πρωτοπορία.
Ο Marquez επιτέθηκε εκ νέου στον 20ο γύρο, στην πρώτη στροφή και αυτή τη φορά ο Bezzecchi δεν μπόρεσε να αμυνθεί.
Από εκεί και πέρα ο Marquez άνοιξε τη διαφορά και πήρε άνετα τη νίκη – την δέκατη φετινή του και έκτη συνεχόμενη – με τον Bezzecchi να δέχεται στα τελευταία στάδια του αγώνα την επίθεση του Aldeguer, που είχε ανεβάσει ρυθμό και πέρασε τον Ιταλό στην 3η στροφή του 24ου γύρου.
Έτσι ο Aldeguer πήρε το δεύτερο βάθρο της καριέρας του σε Grand Prix της μεγάλης κατηγορίας, ενώ ο Bezzecchi περιορίστηκε στην τρίτη θέση – ένα σημαντικό βάθρο για την Aprilia στο Red Bull Ring.
Βελτιωμένη εμφανίστηκε και η KTM, με τον Acosta στην τέταρτη θέση και τον Bastianini να αρχίζει να βρίσκει τα πατήματά του πάνω στην αυστριακή μοτοσυκλέτα και να παίρνει την πέμπτη θέση.
Η έκτη θέση παίχτηκε μεταξύ των Mir, Bagnaia και Brad Binder στα τελευταία στάδια, σε μια μάχη που είχε τον αναβάτη της Honda νικητή, τον Binder να παίρνει την έβδομη θέση και τον Bagnaia να περιορίζεται τελικά στην 8η.
Πιο πίσω, η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Raul Fernandez και Alex Marquez.