MotorBike.gr

Εγκρίθηκε η αγορά των MotoGP από τη Liberty Media

25/06/2025

H εταιρία που διαχειρίζεται την Formula 1 αποκτά και τα MotoGP

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την τελική έγκριση στην εξαγορά της Dorna Sports – της ισπανικής εταιρείας που κατέχει τα δικαιώματα του MotoGP – από την Liberty Media, ιδιοκτήτρια της Formula 1, κλείνοντας έτσι το κεφάλαιο της πολύμηνης συζήτησης για αντιμονοπωλιακά ζητήματα. Η συμφωνία για το 84% των μετοχών εκτιμήθηκε σε περίπου 4–4,3 δισ. ευρώ, και πλέον η ολοκλήρωση αναμένεται πριν την 3η Ιουλίου 2025.

Ο Derek Chang, CEO της Liberty, επεσήμανε τη δέσμευση για διατήρηση της «premium» εικόνας του MotoGP και υπογράμμισε την εξαιρετική βάση φιλάθλων και τη δυναμική ανάπτυξης του θεσμού. Παράλληλα, ο Carmelo Ezpeleta και η διοικητική ομάδα της Dorna θα παραμείνουν στη θέση τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια στη λειτουργία και στη διαχείριση του πρωταθλήματος.

Η Dorna βρίσκεται σε αυτή τη θέση από το 1992 και έχει αναπτύξει το άθλημα σε μεγάλο βαθμό, με το Πρωτάθλημα να έχει συνεχώς καινούριες πίστες σε διαφορετικά μέρη του κόσμου και την ανάμειξη αναβατών από όλο και περισσότερα κράτη.

Τι σημαίνει αυτή η αλλαγή στην πράξη; Σε άμεση φάση, πιθανότατα… τίποτα. Τουλάχιστον τίποτα συγκλονιστικό.

Θα δούμε ίσως περισσότερο διαφημιστικό υλικό MotoGP στα τριήμερα της F1, και το αντίθετο. Ίσως περισσότεροι αναβάτες των MotoGP και πιλότοι της Formula 1 να αρχίσουν να εμφανίζονται σε αγωνιστικά τριήμερα του άλλου αθλήματος, ίσως και κάποιες κοινές εμφανίσεις σε paddocks και media events – όταν το πρόγραμμα το επιτρέπει. Το MotoGP, άλλωστε, είναι ακόμη υπό τη διαχείριση της Dorna και ο χρόνος δεν επαρκεί για θεαματικές αλλαγές εντός της χρονιάς.

Σε βάθος χρόνου – εκτείνοντας το βλέμμα στη διετία 2026–2027 και μετά (όπου τα MotoGP περνάνε στην νέα εποχή των 850cc), θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν τα ακόλουθα:

  • Συνδρομητική συγχώνευση των streaming υπηρεσιών F1TV + MotoGP VideoPass

  • Ενίσχυση της παραγωγής περιεχομένου τύπου Drive to Survive για το MotoGP, με πλήρεις αγωνιστικές επισκοπήσεις και back‑stage στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Youtube

  • Εκδήλωση κοινών Demo Days ή φιλικών events με μοτοσυκλέτες και μονοθέσια, πιθανώς με πρωτοβουλία μεγάλων χορηγών όπως η Red Bull

  • Ιδιαίτερο βάρος στην αμερικανική αγορά, με επίκεντρο το Austin – μοναδικό MotoGP αγώνα στις ΗΠΑ – και στόχο την επέκταση

 

Δεν είναι καθόλου απίθανο η Liberty Media να έχει ήδη στα σκαριά ένα αντίστοιχο “Drive to Survive” για τα MotoGP.

Άλλωστε, η σειρά ντοκιμαντέρ στο Netflix έχει φέρει νέο κοινό στη Formula 1 και δηλωμένος στόχος της Liberty είναι να επαναλάβει αυτό το αποτέλεσμα και για τα MotoGP, δημιουργώντας μια πιο θελκτική εικόνα για το κορυφαίο πρωτάθλημα ταχύτητας μοτοσυκλετών στον κόσμο.

Το MotoGP έχει ήδη το δράμα, την ένταση, το ταλέντο, τα πρόσωπα. Αυτό που δεν έχει είναι… τη σωστή παρουσίαση.

Όσο και να έχει βελτιωθεί με τα χρόνια η Dorna, χωλαίνει ακόμα στο κομμάτι της διαχείρισης της εικόνας των MotoGP, για να τραβήξει νέο κοινό.

Το πιο απλό παράδειγμα: όλοι – ακόμα και αν δεν βλέπουν αγώνες – γνωρίζουν τους Valentino Rossi και Marc Marquez, όμως πολύ λίγοι γνωρίζουν τον Francesco Bagnaia και τον Jorge Martin, τους δύο τελευταίους Παγκόσμιους Πρωταθλητές.

Αυτό είναι ένα κομμάτι στο οποίο η Liberty Media μπορεί να δώσει ώθηση, έχοντας την τεχνογνωσία από την F1, και να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο το αγαπημένο μας άθλημα.

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!