Ο κόσμος (της μοτοσυκλέτας) ανάποδα
Η Αυστραλία, στα αυστραλέζικα λέγεται περιπαικτικά και Down Under, υπονοώντας ότι η μακρινή αυτή χώρα βρίσκεται στην κάτω πλευρά του πλανήτη. Στην αντίθετη πλευρά από την Ευρώπη. Και αν δείτε τι δίτροχα πουλιόνται στην Αυστραλία θα συμφωνήσετε ότι οι Αυστραλοί μοτοσυκλετιστές… είναι όντως κάπως “ανάποδοι”.
Εκτός από το γεγονός ότι πρώτο σε πωλήσεις δίτροχο στην Αυστραλία είναι ένα γυμνό, απλό μονοκύλινδρο 125άρι και δεύτερο είναι ένα παπί, πρέπει να δείτε τι άλλες μοτοσυκλέτες προτιμούν οι κάτοικοι της, απομακρυσμένης από τον υπόλοιπο κόσμο, χώρας-ηπείρου.
Το πρώτο τετράμηνο του 2018 σε όλες τις κατηγορίες δίτροχων και ATV, δηλαδή scooter, μοτοσυκλέτες δρόμου και εκτός δρόμου έδειξε μείωση της τάξης του 2,6%. Παρόλη την πτώση η Honda ανέβηκε στην πρώτη θέση της αγοράς με μερίδιο 21,5% και 2.076 μονάδες, αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά 6,8%.
Αντίθετα η περσινή κορυφαία εταιρία μοτοσυκλετών στην Αυστραλία, που ήταν η Harley-Davidson (!), σαφής ηγέτης στην αυστραλιανή αγορά μοτοσυκλετών τα τελευταία χρόνια, σημείωσε μεγάλη μείωση της τάξης των πωλήσεών της (-20%), με 1.812 μονάδες. Έτσι η H-D έχει υποχωρήσει στη δεύτερη θέση, αλλά εξακολουθεί να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο, το 18,9% της αυστραλιανής αγοράς.
Η Yamaha, όπως και η Honda, πέτυχε το 2018 καλύτερες πωλήσεις από ό,τι το 2017. Οι πωλήσεις της Yamaha αυξήθηκαν κατά 6%, πετυχαίνοντας συνολικά 1.543 μονάδες. Το best seller της γιαπωνέζικης φίρμας είναι το YZF-R3 και ακολουθούν τα MT-07, MT-09 και MT-03.
Η Kawasaki παραμένει η τέταρτη μεγαλύτερη εταιρία με αύξηση 7,7% από το 2017, που αντιστοιχεί σε 1.182 πωλήσεις μοτοσυκλετών. Το Kawasaki Ninja 400 έκανε ένα πολύ δυνατό ντεμπούτο στην Αυστραλία.
Η BMW είναι η επόμενη σε πωλήσεις εταιρίες με πωλήσεις 656 μοτοσυκλετών (+6,1%) με το R 1200 GS να είναι πρώτο και το G 310 GS να το ακολουθεί, όπως και το G 310 R.
Η Suzuki ήταν επίσης θετική με αύξηση 2,3% με 629 πωλήσεις. Οι μοτοσυκλέτες που σκαρφάλωσαν στις δυο κορυφαίες θέσεις της γιαπωνέζικης εταιρίας, δεν κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
Πρόκειται για τις DR650 και DR-Z400E που έχουν παραμείνει στην παραγωγή πολλά χρόνια, αλλά δεν έχουν χάσει τη δημοφιλία τους στην Αυστραλία.
Στις επόμενες θέσεις κατατάχθηκαν οι: Triumph (με το Tiger 800 πρώτο), η KTM και η Ducati και η Indian.
Το σύνολο των πωλήσεων του πρώτου τετραμήνου στην Αυστραλία έφτασε τις 9.648 μονάδες, μια αγορά που από πλευράς αριθμών είναι κοντά στην Ελλάδα (8.140 μονάδες, το α’ 4μηνο του 2018) αλλά τελείως διαφορετικών μοντέλων, όπως θα δείτε παρακάτω.
- Πρώτο στις συνολικές πωλήσεις μοτοσυκλετών ήταν το Ηonda CB 125E, με δεύτερο το “ταχυδρομικό παπί” ή “Postie” Honda NBC 110 (διαβάστε εδώ αφιέρωμα)
- Στα μικρά Cruiser πρώτη ήταν η Harley-Davidson XG 500, μια μοτοσυκλέτα που είναι ίδια με την Harley-Davidson Street 750 που κυκλοφορεί στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά με μικρότερο κινητήρα 500 κυβικών!
- Πρώτη στην κατηγορία των μεγάλων Touring ήταν η Harley-Davidson FLHXS
- Πρώτο στα On-Off ήταν το Suzuki DR 650SE
- Τις καλύτερες πωλήσεις στα Naked είχε το Yamaha MT03, στα μικρά Supersport το Yamaha YZF-R 3 και στα μεγάλα Supersport το Honda CBR 500 R.
Ο κόσμος ανάποδα… μοτοσυκλετιστικά τουλάχιστον