Αύξηση 4,6% στις πωλήσεις και η επικράτηση των σκούτερ στην Ισπανία
Τα σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες βελτίωσαν τις ταξινομήσεις τους το 2022 στην Ισπανία, παρά τη νέα πτώση της αγοράς των μοτοποδηλάτων κάτω των 50 κυβικών. Τα τρίτροχα, τα microcar, τα ATV και τα ηλεκτρικά σκούτερ και οι μοτοσυκλέτες είχαν μια δυνατή ανάπτυξη σε σύγκριση με το 2021.
Ο κλάδος των μοτοσυκλετών και των “ελαφρών οχημάτων”, όπως τα τρίτροχα σκούτερ, τα ATV και τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (microcar) που οδηγούνται με διπλώματα μοτοποδηλάτου και μοτοσυκλέτας έχει επανέλθει στα επίπεδα που είχε η αγορά πριν την περίοδο της πανδημίας.
Συγκεκριμένα, το 2022 απορρόφησε συνολικά 202.293 μονάδες στην Ισπανία, 4,6% περισσότερες από το 2021. Και όλα αυτά παρά τις δυσκολίες που συνεχίζονται στην προμήθεια εξαρτημάτων και τα προβλήματα που προέκυψαν από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Ωστόσο, εμφανίστηκαν και άλλοι παράγοντες, όπως η αύξηση της χρήσης των δίτροχων στη νέα εποχή της προσωπικής μετακίνησης, η οποία οδήγησε την κατηγορία των σκούτερ και των μοτοσυκλετών να αποσπά ένα αυξημένο ποσοστό από τη συνολική πίτα των πωλήσεων όλων των οχημάτων (δύο και τεσσάρων τροχών) στην Ισπανία και να ανεβαίνει στο 17,3%.
Σκούτερ κυρίως αλλά και μοτοσυκλέτες παρουσίασαν αύξηση 6,3%, καταγράφοντας 175.524 ταξινομήσεις, ενώ από την πλευρά τους, τα μοτοποδήλατα έκαναν μόνο 15.701 ταξινομήσεις, που σημαίνει πτώση πωλήσεων κατά 11,5%.
Αν αθροίσουμε τις δυο κατηγορίες των δίτροχων οι ταξινομήσεις μπορεί να παραμένουν κάτω από το φράγμα των 200.000 (191.225 μονάδες), αλλά σημειώνουν αύξηση 4,6% σε σχέση με το 2021.
Τα υπόλοιπα ελαφρά οχήματα είχαν κι αυτά θετικά νούμερα, με αύξηση στις ταξινομήσεις των τρίτροχων σκούτερ (3.518, +9,1%), των microcars (3.464, +5,5%) και των ATV/τετράτροχων (4.086, +2,4%).
Σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, εξακολουθούμε να έχουμε χαμηλά νούμερα πωλήσεων, αλλά με σημαντικές αυξήσεις (συνολικά τα ηλεκτρικά οχήματα L ήταν στο +32,2%), ενώ το σημαντικότερο είναι πως ηλεκτροκίνητα σκούτερ και μοτοσυκλέτες σημείωσαν αύξηση 53% (10.181 μονάδες) με τα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα να ταξινομούν ακόμα 5.153 μονάδες.
Πρώτο από τα μοντέλα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ισπανία το 2022 ήταν για άλλη μια φορά το Honda PCX 125 που ξεπέρασε τις 8.300 πωλήσεις!
Δεύτερο, αρκετά μακριά του, με περίπου 2.300 μονάδες λιγότερες τερμάτισε το SYM Symphony 125 που έφτασε σχεδόν τις 6.000 μονάδες.
Τρίτο ήταν το Honda SH125, κοντά στο Symphony με 5.700 μονάδες, ακολουθούμενο από το Kymco Agility City 125, με ταξινομήσεις που παραλίγο να πιάσουν τις 5.000 μονάδες.
Καμία μοτοσυκλέτα δεν κατάφερε να μπει στο Τοp 10 των ισπανικών πωλήσεων δίτροχων του 2022, αφού και τα δέκα μοντέλα ήταν σκούτερ, με δέκατο το Yamaha ΤΜΑΧ 560 που ξεπέρασε τις 2.300 πωλήσεις!
Πρώτη μοτοσυκλέτα ήταν η Yamaha ΜΤ07 στην 11η θέση, που άφησε πίσω την Kawasaki Z900 για πολύ λίγα κομμάτια καθώς και την BMW R 1250 GS, η οποία – παραδοσιακά για τη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου – τερμάτισε μέσα στην τριάδα των μοτοσυκλετών.
Σημειωτέον πως από τα 25 πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα της Ισπανίας το 2022, μόνο τα 5 ήταν μοτοσυκλέτες και όλα τα υπόλοιπα ήταν σκούτερ.
Ισπανία 2022: Πωλήσεις σκούτερ και μοτοσυκλετών, Top25
1 | Honda PCX 125 | 8.361 |
2 | SYM Symphony 125 | 5.965 |
3 | Honda SH 125i | 5.736 |
4 | Kymco Agility City 125 | 4.922 |
5 | Yamaha XMAX 125 | 4.263 |
6 | Honda Forza 125 | 4.150 |
7 | Piaggio Liberty 125 | 3.623 |
8 | Peugeot Tweet 125i | 2.873 |
9 | Honda Vision 110 | 2.492 |
10 | Yamaha TMAX | 2.376 |
11 | Yamaha MT-07 | 2.171 |
12 | Kawasaki Z900 | 2.147 |
13 | Vespa Primavera 125 | 2.128 |
14 | Honda ADV 350 | 1.942 |
15 | BMW R 1250 GS | 1.917 |
16 | Yamaha XMAX 300 | 1.917 |
17 | SYM JET 14 125 | 1.872 |
18 | Aprilia SR GT 125 | 1.840 |
19 | Piaggio Medley 125 | 1.839 |
20 | Yamaha Tenere 700 | 1.826 |
21 | Yamaha NMAX 125 | 1.797 |
22 | Wottan Storm 125 | 1.744 |
23 | Honda Forza 350 | 1.617 |
24 | Honda X-ADV | 1.579 |
25 | Honda CB500X | 1.503 |