Τέσσερα κιλά ελαφρύτερη, χωρίς δεσμοδρομικό σύστημα και με νέο κινητήρα η Ducati Monster του 2026
Η Ducati παρουσίασε τη νέα Monster του 2026, βασισμένη στον ολοκαίνουριο δικύλινδρο V κινητήρα – χωρίς το παραδοσιακό δεσμοδρομικό σύστημα – μια αλλαγή που, αν και αναμενόμενη, φέρνει μαζί της αρκετές ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.
Η νέα γενιά έρχεται να συνεχίσει την πορεία ενός από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της ιταλικής εταιρίας, επιχειρώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στη σύγχρονη τεχνολογία και την απλότητα που πάντα χαρακτήριζε τη Monster.
Στην πράξη, η Ducati δείχνει πόσο καλά είχε ήδη «στηθεί» η προηγούμενη έκδοση.
Η νέα Monster, στα 175 κιλά, είναι μόλις τέσσερα κιλά ελαφρύτερη από την παλιά, κάτι που δείχνει πως το μοντέλο είχε ήδη φτάσει σε υψηλό επίπεδο εξέλιξης.
Για σύγκριση, η μετάβαση των Multistrada, Panigale και Streetfighter από τον Testastretta στον νέο V2 κινητήρα είχε ρίξει το βάρος έως και κατά 18 κιλά.
Οι επιδόσεις επίσης μένουν κοντά στα γνωστά επίπεδα: ο νέος δικύλινδρος των 890 κυβικών αποδίδει 111 ίππους και 89,2 Nm ροπής, δηλαδή περίπου ό,τι και ο προηγούμενος κινητήρας, με ελαφρώς περισσότερη δύναμη χαμηλά.
Η σέλα βρίσκεται χαμηλότερα κατά πέντε χιλιοστά, στα 815 mm, ενώ με τα προαιρετικά αξεσουάρ μπορεί να κατέβει έως και τα 775 mm, κάνοντας τη Monster πιο προσιτή σε περισσότερους αναβάτες.
Μια σημαντική είδηση αφορά τη συντήρηση: η κατάργηση του δεσμοδρομικού μηχανισμού και η χρήση συμβατικών ελατηρίων στις βαλβίδες σημαίνουν ότι οι ρυθμίσεις τους χρειάζονται έλεγχο κάθε 45.000 χιλιόμετρα – ένα νούμερο εξαιρετικό για τα δεδομένα της Ducati.
Σε επίπεδο ηλεκτρονικών, η Monster ακολουθεί την πλήρη και πλούσια γκάμα της εταιρείας.
Cornering ABS, Traction Control και Wheelie Control με ανάλυση κλίσης, ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα, Quickshifter δύο κατευθύνσεων και τέσσερα Riding Modes συνθέτουν ένα πλήρες πακέτο υποβοήθησης.
Όλα ρυθμίζονται μέσω μιας TFT οθόνης 5 ιντσών με δύο διαφορετικά θέματα (interfaces), δυνατότητα συνδεσιμότητας και πλοήγηση turn-by-turn.
Το πλαίσιο παραμένει παρόμοιο σε σχεδίαση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, με ανεστραμμένο πιρούνι Showa 43 χιλιοστών χωρίς ρυθμίσεις και πίσω αμορτισέρ Showa με ρύθμιση προφόρτισης, τοποθετημένο σχεδόν οριζόντια, όπως στις Streetfighter και Panigale V2.
Το σύστημα πέδησης συνεχίζει με δαγκάνες Brembo M4.32 και δίσκους 320 mm μπροστά, εξασφαλίζοντας αίσθηση και δύναμη που ταιριάζουν στον χαρακτήρα του μοντέλου.
Τα ελαστικά είναι Pirelli Diablo Rosso IV, στις διαστάσεις 120/70ZR17 εμπρός και 180/55ZR17 πίσω.
Η Ducati θα διαθέτει τη νέα Monster σε δύο εκδόσεις – τη βασική και την Monster+ με κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη και μικρή ζελατίνα.
Οι χρωματισμοί παραμένουν κλασικοί: Ducati Red και Iceberg White, με την τελευταία να κοστίζει περισσότερο.
Συνολικά, η νέα Monster δεν φέρνει επανάσταση, αλλά μια προσεκτική ανανέωση που δείχνει εμπιστοσύνη στη συνταγή.
Με τον νέο κινητήρα των 890 κυβικών, βάρος 175 κιλών και σύγχρονα ηλεκτρονικά, η Ducati επαναπροσδιορίζει τη «μικρή» της naked χωρίς να χάσει τον χαρακτήρα που την έκανε επιτυχημένη.
Η άφιξή της στα ευρωπαϊκά καταστήματα έχει προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο του 2026.







































