Η συνέχιση του θρύλου είναι ιαπωνική υπόθεση
Ο κωδικός Ζ 50 δεν αφορά ένα μοντέλο. Εκπροσωπεί μια ολόκληρη οικογένεια φημισμένων, θρυλικών μικρό-ροδων, μίνι-δίτροχων που άφησαν ιστορία απ’ όπου κι αν πέρασαν και για αυτό το λόγο εδώ και 50 σχεδόν χρόνια παραμένουν δημοφιλή. Το Honda Ζ 50 πωλείται κανονικά μέχρι σήμερα στην Ιαπωνία.
Μιλάμε για το αυθεντικό, για το ορίτζιναλ, για το “real thing”, το επονομαζόμενο Monkey, το “Ζετάκι” που λέμε εμείς.
Φυσικά, καλύτερα ακούγεται σαν όνομα το “Ζετάκι” από το “Μαϊμουδάκι” των αγγλόφωνων, για ένα δίτροχο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1967 και δημιουργήθηκε εντελώς τυχαία, πριν βγει στην παραγωγή.
Τι λένε τα βιβλία της ιστορίας; Ένα θεματικό πάρκο για παιδιά στην Ιαπωνία ζήτησε τη δεκαετία του ’60 από τη Honda να φτιάξει μικρά μηχανάκια για να διασκεδάζουν οδηγώντας στο χώμα οι πιτσιρικάδες.
Η Honda ανταποκρίθηκε η κίνηση στέφθηκε με απρόσμενη επιτυχία και σύντομα η ιδέα πέρασε – και πολύ καλά έκανε! – στην παραγωγή.
Τα Honda της οικογένειας Z είναι μικροκαμωμένα, ελαφρά μοτοσυκλετάκια για χρήση στο χώμα ή εντός-εκτός δρόμου, με αναδιπλούμενο τιμόνι, έτσι ώστε να μεταφέρονται εύκολα, ακόμα και σε πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου.
Τα Honda Ζ 50 κινούνταν και κινούνται από έναν κλασικό κινητήρα παπιού 50 cc, τετράχρονο, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής και δύο βαλβίδες, είτε με φυγοκεντρικό συμπλέκτη και ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με κλασικό συμπλέκτη. Οι τροχοί είναι 8 ιντσών.
Τα μοντέλα Honda Ζ 50 (τύπος JBH-AB27) που κυκλοφορούν σήμερα στην Ιαπωνία τροφοδοτούνται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού καύσιμου (PGM-FI).
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας εκκινεί από μίζα και μανιβέλα, έχει κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων, η μέγιστη ισχύ του φτάνει τους 3.4 ίππους, στις 8.500 rpm και μέγιστη ροπή τα 0.35kgm, στις 5.000rpm.
Οι διαστάσεις του είναι: συνολικό μήκος 1.365mm, μεταξόνιο 895mm, ύψος σέλας 660mm και το βάρος φτάνει τα 68 kg.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 4.3 λίτρα, οι τροχοί έχουν διαστάσεις 3,50 – 8 μπροστά και πίσω και τα λάστιχα είναι παραδοσιακά… τρακτερωτά. Όπως παραδοσιακά βγαίνει και η εξάτμιση πάνω και δεξιά. Είπαμε, το εργαλείο είναι και για οδήγηση στο χώμα.
Η τιμή του για την τοπική αγορά φτάνει σήμερα τις 298.080 γιεν, δηλαδή κοντά στις 2.580 ευρώ.
Θαυμάστε τις εκδόσεις που κυκλοφορούν στην Ιαπωνία, τα όμορφα βαψίματα, τις διχρωμίες και τις ενδιαφέρουσες λεπτομέρειές τους και όπως υποψιάζεστε, θα επανέλθουμε επί του θέματος “Ζ”.