Τέλος το καλοκαίρι… τα κεφάλια κάτω, το γκάζι τέρμα
Μετά από ένα διαλείμμα έξι εβδομάδων, οι ομάδες των MotoGP ξεκινούν αυτό το Σαββατοκύριακο το ακόμη πιο πιεστικό και απαιτητικό υπόλοιπο της φετινής σεζόν, με 12 αγώνες (από τους 20) να απομένουν. Η εμβληματική πίστα Silverstone στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι η μεγαλύτερη στο πρωτάθλημα. Όλα τα τρέχοντα ρεκόρ χρονολογούνται από το 2022 και οι αναβάτες ανυπομονούν να τα καταρρίψουν.
Όλες οι ομάδες επέστρεψαν από τις καλοκαιρινές τους διακοπές και είναι έτοιμες για νέες προκλήσεις, μετά από ένα πολύ ζωηρό ξεκίνημα μιας σεζόν όπου καταρρίφθηκαν πολλά ρεκόρ, όπως το ρεκόρ τελικής ταχύτητας στο Mugello, στη διάρκεια του αγώνα στο Sachsenring, ή το ρεκόρ πίστας όλων των εποχών στην έναρξη της σεζόν στην Πορτογαλία.
Ρεκόρ που καταδεικνύουν τις τεχνολογικές προόδους που σημείωσαν οι ομάδες MotoGP πριν ξεκινήσει η σεζόν και τις οποίες η ομάδα της Michelin Motorsport που καλύπτει τον τομέα των ελαστικών υποστήριξε με τα σωστά ελαστικά την κατάλληλη στιγμή.
Μετά από οκτώ Σαββατοκύριακα αγώνων, οι αναβάτες και οι ομάδες, όπως αυτές της Michelin Motorsport, μπόρεσαν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους, πριν από τους επόμενους 12 αγώνες που θα διεξαχθούν στην Ευρώπη την Ασία, την Αυστραλία και τη Μέση Ανατολή.
Η πίστα Silverstone βρίσκεται νότια του Birmingham και πρόκειται για μια πρώην βάση της Βασιλικής Αεροπορίας, στην κεντρική Αγγλία.
Ιδρύθηκε το 1947 από μια ομάδα φίλων που ήταν παθιασμένοι με τους αγώνες, πριν γίνει τελικά η Μέκκα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, φιλοξενώντας το πρώτο Grand Prix μοτοσυκλέτας το 1977.
Είναι η μεγαλύτερη πίστα στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας, με μήκος 5.9 χιλιόμετρα και επίσης μία από τις πιο γρήγορες.
Έχει οκτώ αριστερές και δέκα δεξιές στροφές, συν μια ευθεία 770μ. Η διάταξη δεν είναι πρόκληση μόνο για τους αναβάτες, αλλά και για τις μοτοσυκλέτες τους, και φυσικά για τα ελαστικά.
Το 2022, όλα τα ρεκόρ (που χρονολογούνται κυρίως από το 2019) καταρρίφθηκαν.
Ο Johann Zarco (Prima Pramac Racing) σημείωσε νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1m57s767, ο Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) σημείωσε το ρεκόρ αγώνα με χρόνο 1m59s346 και η διάρκεια του αγώνα Grand Prix μειώθηκε στα 40min10s260.
«Η πίστα Silverstone είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Το επίπεδο πρόσφυσης είναι καλό – η άσφαλτος ξαναφτιάχτηκε το 2019 – αλλά είναι μια πίστα που καταπονεί πολύ τα ελαστικά, ειδικά το πίσω”.
“Έχει διαδοχικές γρήγορες στροφές, όπως στο Assen (Ολλανδία), αλλά απαιτεί δυνατότερα φρένα και επιταχύνσεις, γεγονός που επιβαρύνει περισσότερο τα ελαστικά. Φυσικά, έχουμε προβλέψει αυτές τις απαιτήσεις κατά την προετοιμασία της γκάμας μας, με ελαστικά που είναι προσαρμοσμένα στην πίστα. Για το μπροστινό μέρος, όπως και πέρυσι, θα έχουμε διαθέσιμα τρια μείγματα γόμας που είναι όλα συμμετρικά:Μαλακό, Μεσαίο και Σκληρό.
“Ωστόσο, το πιο σκληρό μείγμα γόμας δεν θα είναι ακριβώς το ίδιο με το 2022. Φέτος, θα προσφέρουμε στους συνεργάτες μας ένα ελαφρώς μαλακότερο μείγμα γόμας, το οποίο φυσικά παραμένει στην κατηγορία των σκληρών μειγματων γόμας, αλλά θα προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία. Θα είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε σε περισσότερες δύσκολες καταστάσεις και να προσφέρουμε ευρύτερη επιλογή στους αναβάτες, ανάλογα με τις συνθήκες της πίστας.
“Για τον πίσω τροχό δεν υπάρχει καμία αλλαγή, έχουμε επιλέξει το μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας ασύμμετρης σχεδίασης, με σκληρότερο μείγμα γόμα στο δεξί τμήμα του πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας. Σε περίπτωση βροχής, η οποία δεν μπορεί να αποκλειστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ακόμη και το καλοκαίρι, θα είναι διαθέσιμα τα ελαστικά Michelin Power Rain”.
Το 2022, όπου η θερμοκρασία της πίστας ήταν μεταξύ 30° και 35°C, που θεωρείται ευνοϊκή για τη βέλτιστη επίδοση, το Grand Prix του Silverstone κέρδισε ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), μπροστά από τον Maverick Viñales (Aprilia Racing) και τον Jack Miller. (Ducati Lenovo Team).
Να σημειωθεί ότι από αυτό το Σαββατοκύριακο αλλάζουν οι κανονισμοί στα MotoGP.
Η πρώτη ελεύθερη δοκιμή της Παρασκευής δεν θα υπολογίζεται πλέον ως προκριματική. Θα έχει διάρκεια 45 λεπτά και τώρα θα ονομάζεται Free Practice 1, ενώ η δεύτερη ελεύθερη δοκιμή πάλι την Παρασκευή (διάρκειας μίας ώρας), θα ονομάζεται πλέον Practice και θα είναι η μόνη που θα μετράει για την είσοδο στο Q2.
Οι κανονισμοί για το Σάββατο και την Κυριακή παραμένουν αμετάβλητοι, με μια ακόμα ελεύθερη δοκιμή το πρωί του Σαββάτου, τα δύο προκριματικά sessions Q1 και Q2, τον αγώνα Sprint το Σάββατο και το Grand Prix την Κυριακή.
Το πρόγραμμα του αγώνα είναι:
Παρασκευή 4 Αυγούστου
10:55 Moto3 ΕΔ1
11:45 Moto2 ΕΔ1
12:40 MotoGP ΕΔ1
15:10 Moto3 ΕΔ2
16:00 Moto2 ΕΔ2
16:55 MotoGP Δ
Σάββατο 5 Αυγούστου
10:35 Moto3 ΕΔ3
11:20 Moto2 ΕΔ3
12:05 MotoGP ΕΔ2
12:45 MotoGP ΚΑΤ
14:10 MotoE Πρώτος Αγώνας
14:45 Moto3 ΚΑΤ
15:40 Moto2 KAT
16:45 MotoGP Αγώνας Sprint
18:05 MotoE Δεύτερος Αγώνας
Κυριακή 6 Αυγούστου
11:40 MotoGP Ζέσταμα
13:00 Moto3 Αγώνας
14:30 MotoGP Αγώνας
16:15 Moto2 Αγώνας
MotoGP 2023 – το υπόλοιπο πρόγραμμα της χρονιάς