Οικονομικός, αλλά πολυτελής τουρισμός
Το Benelli 1200GT της κινεζικής εταιρίας Qianjiang παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μοντέλο προ-παραγωγής το 2020 και τώρα λανσάρεται στην αγορά της Κίνας αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερου κυβισμού και πληρέστερα εξοπλισμένες μοτοσυκλέτες που έχουν κατασκευαστεί στην χώρα των δράκων.
Το touring της Qianjiang έχει ως προτεραιότητα να ανταγωνιστεί το 1250 TR–G της CF Moto, που παρουσιάστηκε ως πολιτική έκδοση επίσης το 2020, φέροντας V2 κινητήρα βασισμένο σε σχέδια της KTM.
Με λίγα λόγια, είναι θέμα κύρους για τις δύο κινεζικές εταιρίες, να έχουν μοντέλα αυτής της κλάσης κυβισμού και αυτής της κατηγορίας στην γκάμα τους.
Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί για κανένα από τα δύο το ενδεχόμενο εξαγωγής τους στις δυτικές αγορές, αλλά δεν είναι κάτι που αποκλείεται να συμβεί στο προσεχές μέλλον.
Επιστρέφοντας στο 1200GT που είναι και το θέμα μας, αυτό κινείται από ένα τρικύλινδρο σε σειρά μοτέρ, το οποίο εξελίχθηκε με βάση τους κινητήρας των παλαιότερων μοντέλων TNT της Benelli.
Ο κυβισμός του είναι 1.209cc, η ισχύς του 136 ίπποι και 12,2 kg–m ροπής, ενώ αναφέρεται (όχι επίσημα) ότι η τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας φθάνει 230 km/h.
Όπως θα περίμενε κανείς, το επίπεδο εξοπλισμού του Benelli 1200GT, είναι πολύ υψηλό. Φέρει προβολείς LED με cornering light σύστημα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, ηχοσύστημα, navigation, keyless έλεγχο του κεντρικό διακόπτη, θερμαινόμενα grip, θερμαινόμενη σέλα και TFT έγχρωμη οθόνη.
Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό το τι ακριβώς προσφέρει το Benelli – Qianjiang 1200GT σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού και αν έχει IMU ώστε να γίνεται η απαραίτητα επεξεργασία πληροφοριών για να λειτουργήσουν τα συστήματα αυτού του τύπου.
Ωστόσο, αν και δεν αναφέρεται, η μοτοσυκλέτα φέρει κάμερες μπροστά και πίσω που προειδοποιούν ηχητικά και οπτικά σε περίπτωση επικίνδυνης εγγύτητας με οχήματα και εμπόδια στον δρόμο.
Φυσικά η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με δικάναλο ABS, ενώ τα φρένα προέρχονται από την Βrembo και οι αναρτήσεις είναι της Kayaba, με το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι να κλέβει την παράσταση.
Παραδόξως πως για touring μοντέλο, η τελική μετάδοση δεν γίνεται μέσω άξονα αλλά με αλυσίδα, ενώ άλλο ένα μοναδικό στοιχείο για την κατηγορία την οποία ανήκει η μοτοσυκλέτα, είναι το ψαλίδι, που είναι φτιαγμένο από σωλήνες ατσαλιού.
Η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας είναι… touring, με ένα τεράστιας επιφανείας fairing και μια επίσης μεγάλη ζελατίνα να δημιουργούν ένα επιβλητικό μπροστινό μέρος. Αναμενόμενα μεγάλη η σέλα δύο επιπέδων, ενώ το τριβάλιτσο, συμπεριλαμβάνεται στον standard εξοπλισμό.
Σχεδιαστικά, υπάρχουν ομοιότητες με ευρωπαϊκές μοτοσυκλέτες της κατηγορίας (γκουχ-γκουχ-bmw), ειδικά στο μπροστινό μέρος, αλλά δεν τίθεται και θέμα στυγνής αντιγραφής. Ας πούμε ότι “εμπνεύστηκαν” από αυτές…
Φτάνουμε λοιπόν στην τιμή του Benelli – Qianjiang 1200GT, που στην Κίνα ανακοινώθηκε στα 99.800 γουάν, δηλαδή με βάση την τρέχουσα ισοτιμία (06/2021), μιλάμε για 12.800 ευρώ!
Για μοτοσυκλέτα αυτού του είδους και με αυτόν τον εξοπλισμό, η τιμή είναι… τζάμπα και απλά ελπίζουμε αν υπάρξει ενδεχόμενο εισαγωγής στην Ευρώπη να μην αλλάξει δραματικά αυτό.