MotorBike.gr

Ducati: Ετοιμάζει αυτόματο κιβώτιο που μοιάζει με E-Clutch

19/05/2025

Πολύ πιθανό να το δούμε και στα Superbikes

 

Αυτή τη στιγμή η βασική κατεύθυνση εξέλιξης στις μοτοσυκλέτες φαίνεται να είναι τα αυτόματα κιβώτια, με την Yamaha, την BMW και την KTM να έχουν παρουσιάσει πρόσφατα τις δικές τους εκδοχές, ενώ ήταν η Honda που άνοιξε τον χορό με το E-Clutch, το οποίο εμφανίστηκε στα τέλη του 2023. 

Τώρα η Ducati κατέθεσε πατέντες που δείχνουν ένα δικό της σύστημα, το οποίο σαν αποτέλεσμα μοιάζει αρκετά με αυτό της Honda, όμως με αρκετά διαφορετική λειτουργία.  

 

Έχουμε και εδώ μανέτα συμπλέκτη που επιτρέπει στον αναβάτη να πάρει τον πλήρη έλεγχο και διατηρείται και ο λεβιές ταχυτήτων στο πόδι, σε αντίθεση με τα συστήματα των άλλων εταιριών.  

Το σύστημα E-Clutch βασίζεται σε έναν σερβομηχανισμό που βρίσκεται στο καπάκι του συμπλέκτη και εμπλέκει και απεμπλέκει τους δίσκους του συμπλέκτη, ενώ το σύστημα της Ducati έχει σχεδιαστεί έχοντας κατά νου τους υδραυλικούς συμπλέκτες και διαθέτει δύο διαφορετικές εκδοχές.  

 

Και στις δύο εκδοχές υπάρχει ένας ηλεκτρομηχανικός ενεργοποιητής – ουσιαστικά ένας ηλεκτροκινητήρας που γυρνάει μια ράβδο με σπείρωμα, η οποία τραβάει ή σπρώχνει έναν ενεργοποιητή σε μια έξτρα αντλία συμπλέκτη.  

Στην πρώτη περίπτωση, αυτή η αντλία (η οποία βρίσκεται πάνω στο τιμόνι) είναι συνδεδεμένη με την κλασική αντλία της μανέτας του συμπλέκτη, οπότε και οι δύο μπορούν να στείλουν υγρό ανεξάρτητα μέσα από τα σωληνάκια για να απεμπλέξουν τους δίσκους.  

 

Στο δεύτερο σύστημα χρησιμοποιείται ο ίδιος μηχανισμός, χωρίς όμως τη δεύτερη αντλία. Εδώ πλέον το σύστημα είναι πλήρως ηλεκτρικό και στέλνει οδηγίες στον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας για να εμπλέξει ή να απεμπλέξει τους δίσκους.  

Το σύστημα αυτό μπορεί να λειτουργήσει όπως το E-Clutch, απεμπλέκοντας τους δίσκους κατά τη στάση ακόμα και με ταχύτητα μέσα και εμπλέκοντάς τους πάλι στην εκκίνηση (κάνοντας το ίδιο και για τις αλλαγές ταχυτήτων) ή να λειτουργήσει και σαν “βοήθημα αναβάτη”, παίρνοντας τον ρόλο ενός προηγμένου Launch Control, που θα ρυθμίζει το γκάζι και το “άνοιγμα” της μανέτας ώστε να δίνει καλύτερη εκκίνηση.  

 

Όσο για τον λεβιέ στο πόδι, η πατέντα αναφέρει συγκεκριμένα ότι θα διατηρήσει την κλασική λειτουργία του. 

Είναι ένα σύστημα το οποίο μπορεί να αναπτύσσεται για την μοτοσυκλέτα Superbikes της Ducati, καθώς εκεί ο κανονισμός επιτρέπει τους αυτόματους συμπλέκτες, αρκεί να υπάρχει ακριβώς το ίδιο σύστημα και στη μοτοσυκλέτα παραγωγής στην οποία βασίζεται η αγωνιστική μοτοσυκλέτα.   

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!