Έρχονται “εκρηκτικά” μοντέλα
Ο νέος, καινοτόμος και ριζοσπαστικός κινητήρας V3 της Honda, με ηλεκτρικό συμπιεστή, βρίσκεται ήδη σε φάση εντατικών δοκιμών και στοχεύει να τοποθετηθεί πάνω σε αρκετά μελλοντικά μοντέλα. Μεταφέρουμε τις πληροφορίες που έρχονται από την Ιαπωνία.
Στην έκθεση EICMA του 2024 στο Μιλάνο, είδαμε τη Honda να παρουσιάζει τη νέα της ιδέα για έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V3 χρησιμοποιώντας ηλεκτρικό συμπιεστή, τον οποίο ονόμασε “E-Compressor”.
Τώρα αρχίζουν να φτάνουν τα πρώτα νέα από την Ιαπωνία, όπου γίνεται λόγος για τη δοκιμαστική του φάση. Οι συνάδελφοί μας στο γιαπωνέζικο περιοδικό και ιστοσελίδα Young-Machine έριξαν για άλλη μια φορά φως σε αυτά τα τοπικά ζητήματα στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, καθώς μοιράζονται μαζί μας τα λόγια του Minoru Kato, επικεφαλής του τμήματος μοτοσυκλετών της Honda.
Sτις δηλώσεις του κύριου Minoru Kato σχετικά με τις πρώτες δοκιμές του υπερτροφοδοτούμενου V3 της Honda, προστέθηκαν και οι εικασίες του Young-Machine ότι θα μπορούσαμε να δούμε μια συμμετοχή της Honda στον αγώνα αντοχής 8 ωρών της Suzuka του 2025 στην κατηγορία πρωτοτύπων!
Αυτές οι δηλώσεις του Minoru Kato έγιναν σε συνέντευξη Τύπου στα τέλη Ιανουαρίου 2025, όπου το αφεντικό της Honda ανέφερε επί λέξει: “Έχουμε ήδη οδηγήσει το πρωτότυπο με κινητήρα V3 με ηλεκτρικό συμπιεστή”.
Λακωνικός ο κύριος Κato αλλά με ξεκάθαρο μήνυμα. Το Honda V3 με ηλεκτρικό συμπιεστή, λοιπόν, βρίσκεται ήδη στο δρόμο. Αυτή η καινούρια ιδέα εφαρμογής του “E-Compressor” σε κινητήρα εσωτερικής καύσης V3 δεν παρουσιάστηκε ως τεχνική ή θεωρητική επίδειξη σε έκθεση, αλλά με την πρόθεση να ανοίξει νέους ορίζοντες στις μοτοσυκλέτες υψηλών επιδόσεων, με κύριο στόχο τη μείωση του μεγέθους και του βάρους.
Στην πραγματικότητα, η Honda υποστήριξε ότι χάρη σε αυτόν τον συνδυασμό κινητήρα V3 (στενός) και υπερτροφοδοτούμενου (ισχύς), θα μπορούσε να επιτευχθεί μια πολύ συμπαγής, ελαφριά και διασκεδαστική μοτοσυκλέτα.
Η τελική σχεδίαση και ο κυβισμός δεν προσδιορίστηκαν, αλλά υπολογίζουμε έναν κινητήρα μεταξύ 800 και 900 cc και μια πιθανή πολλαπλή εφαρμογή, δηλαδή τόσο σε σπορ όσο και σε γυμνές μοτοσυκλέτες.
Γνωρίζουμε ήδη ότι η προσπάθεια δημιουργίας ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα νέας τεχνολογίας σπάνια τοποθετείται σε ένα μόνο μοντέλο, για λόγους κόστους εξέλιξης εκτός των άλλων, που πρέπει να αποσβεστεί.
Ο Minoru Kato πρόσθεσε επίσης: “Το βλέπουμε ως μια νέα πρόκληση στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο στόχος είναι να κάνουμε την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας ακόμα πιο διασκεδαστική”.
“Ο νέος κινητήρας όχι μόνο προσφέρει εξαιρετική απόδοση, αλλά χρησιμοποιεί επίσης πολύ λίγη βενζίνη και εκπέμπει λίγα ρυπογόνα αέρια. Συνεχίζουμε να τον εξελίσσουμε με στόχο να τον φέρουμε στην παραγωγή”, συνέχισε ο κύριος Kato.
Αφού ρωτήθηκε από Ιάπωνες δημοσιογράφους, ο κύριος Kato έδωσε μια τελευταία απάντηση, όπου παραδέχτηκε ότι έχει δοκιμάσει τον κινητήρα και ο ίδιος!
“Οδήγησα τη μοτοσυκλέτα στο Κουμαμότο (στη νότια Ιαπωνία, όπου η Honda έχει εργοστάσιο) πριν από δύο εβδομάδες. Πηγαίνει περίφημα, θα σας αρέσει. Δεν μπορώ να πω ποιος είναι ο ακριβής κυβισμός, αλλά ο κινητήρας και το κουστούμι της μοτοσυκλέτα είναι συμπαγή. Έχει πολλή δύναμη. Είναι ακόμα πρωτότυπο, βέβαια, και το εξελίσσουμε”.
Το Young-Machine πάντως πιθανολογεί ότι ένα πρώτο ολοκληρωμένο πρωτότυπο θα είναι έτοιμο να συμμετάσχει στον θρυλικό, διάσημο 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka τον ερχόμενο Ιούλιο του 2025, στην κατηγορία πρωτοτύπων, όπως είδαμε να γίνεται με το κινούμενο με κινητήρα υδρογόνου Kawasaki.
Ήδη έχουν υπάρξει αρκετές εικόνες δημιουργημένες ψηφιακά από καλλιτέχνες που είναι λάτρεις της μοτοσυκλέτας, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους και ενισχύοντας την πιθανότητα πως η Honda εργάζεται πάνω σε πολλά μοντέλα με αυτόν τον κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου ενός supermotard μεγάλου κυβισμού (διαβάστε εδώ) σε στυλ Ducati Hypermotard, όπως είχαμε αναφέρει στο Motorbike και στο παρελθόν.
Πηγή: Young Machine (Japan)