MotorBike.gr

KTM – Αυστρία: Ζήτησε να εισέλθει σε διαδικασία αναδιάρθρωσης, για αποφυγή της πτώχευσης

27/11/2024

Αναζητά πορεία εξυγείανσης

Τα κορυφαία στελέχη της KTM ζήτησαν αναδιάρθρωση του χρέους για να αποφευχθεί η πτώχευση της εταιρίας. Η Pierer Mobility AG, μητρική εταιρία της KTM, επιβεβαίωσε ότι θα αιτηθεί την έναρξη νομικών διαδικασιών αναδιάρθρωσης μέσω αυτοδιαχείρισης από τις 29 Νοεμβρίου.

Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρίας έχουν δημιουργήσει μια τρύπα που υπολογίζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, φήμες μιλούν για 250 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Οι υπεύθυνοι δεν έχουν εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση για τις πιο άμεσες δεσμεύσεις τους, κάτι το οποίο συζητείται εδώ και αρκετές εβδομάδες.

Ως εκ τούτου, το Διοικητικό Συμβούλιο της KTM AG αποφάσισε να ξεκινήσει αυτή τη δικαστική διαδικασία αναδιάρθρωσης, με αυτοδιαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας και των θυγατρικών της, που περιλαμβάνουν επίσης την KTM Components GmbH και την KTM F&E GmbH.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της KTM, Stefan Pierer

Με αυτόν τον τρόπο, οι υπεύθυνοι της επωνυμίας θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν να διαχειρίζονται άμεσα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία χωρίς εξωτερική παρέμβαση και να αναδιοργανώσουν τον όμιλο ανεξάρτητα από άλλα σκέλη του ομίλου, τα οποία δεν επηρεάζονται από αυτήν την κατάσταση.

Η διαδικασία αυτή έχει ως στόχο την επίτευξη συμφωνίας με τους πιστωτές  εντός 90 ημερών.

Τα προβλήματα, για τα οποία γίνεται λόγος εδώ και αρκετές εβδομάδες, εστιάζονται κυρίως στην περίσσεια αποθεμάτων τόσο στο εργοστάσιο όσο και στις αντιπροσωπείες, μια κατάσταση που θα πρέπει να διορθωθεί τα επόμενα δύο χρόνια.

Υπολογίζεται ότι το πλεόνασμα/απόθεμα φτάνει τις 100.000 μοτοσυκλέτες αξίας 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Ως εκ τούτου, τα λειτουργικά στα αυστριακά εργοστάσια θα μειωθούν κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο ευρώ τα έτη 2025 και 2026.

Η εταιρία αναγνωρίζει ότι πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση στην οποία θα έχει να αντιμετωπίσει πιθανά πρόσθετα έξοδα, όπως έκτακτα έξοδα στις απαραίτητες αποσβέσεις (για παράδειγμα, για κεφαλαιοποιημένα έξοδα ανάπτυξης) κόστος μείωσης εξόδων και απολύσεων προσωπικού το οποίο πρέπει να αποζημιωθεί.

Προσθέστε πάγια κόστη που δεν μπορούν να μειωθούν ή να αντισταθμιστούν λόγω χαμηλότερων λειτουργικών επιδόσεων και άλλων δαπανών που προκύπτουν από τη διαδικασία αναδιάρθρωσης.

Ποιο ήταν όμως το μήνυμα από τους κορυφαίους της KTM;

 Ο Διευθύνων Σύμβουλος της KTM, Stefan Pierer, και ο συν-CEO του, Gottfried Neumeister, απευθύνθηκαν σε ένα δημόσιο βίντεο στο κανάλι YouTube (δείτε το παρακάτω) σε όλους τους ιδιοκτήτες, συμπαθούντες και πελάτες της αυστριακής επωνυμίας και, πάνω από όλα, σε όλους τους περισσότερους από 5.000 υπαλλήλους της εταιρίας για να γνωστοποιήσουν την απόφαση να κάνουν… ένα “πιτ-στοπ για το μέλλον” όπως το αποκάλεσαν.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν ο Pierer που απέκτησε τη μάρκα στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και κατάφερε σιγά-σιγά να γίνει ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στην Ευρώπη!

Γνωρίζουμε πως όταν εταιρίες σε πολιτισμένες χώρες όπως η Αυστρία μπαίνουν σε τέτοιες διαδικασίες, συνήθως λύνουν το πρόβλημα με τον καλύτερο τρόπο.

Ελπίζουμε ότι η KTM θα μπορέσει να ξεπεράσει αυτή τη φάση ώστε να γίνει ξανά βιώσιμη μεσοπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!