Ο όμιλος Pierer Mobility και η KTM ολοκλήρωσαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 με έντονες ανακατατάξεις, που σηματοδοτούν την έξοδο από μια δύσκολη περίοδο και ταυτόχρονα τη χάραξη μιας νέας πορείας.
Οι διαδικασίες αναδιάρθρωσης της KTM AG και δύο θυγατρικών της ολοκληρώθηκαν επιτυχώς τον Ιούνιο, με την κατάθεση του συμφωνημένου ποσοστού 30% των αναγνωρισμένων απαιτήσεων προς τους πιστωτές.
Η κίνηση αυτή έφερε στον όμιλο κέρδος αναδιάρθρωσης ύψους 1,187 δισ. ευρώ, το οποίο αποτυπώθηκε άμεσα στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου και συνέβαλε στην επιστροφή σε θετική θέση.
Παρά τη μεγάλη πτώση του κύκλου εργασιών κατά 57,8% σε σχέση με πέρυσι, που διαμορφώθηκε στα 425 εκατ. ευρώ, τα οικονομικά μεγέθη εμφανίζονται θετικά λόγω του έκτακτου κέρδους.
Το EBITDA έφτασε το 1,003 δισ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) τα 930 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη της περιόδου τα 739 εκατ. ευρώ.
Η κεφαλαιακή βάση ανήλθε στα 532 εκατ. ευρώ με δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας 27%, ενώ ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε στο μισό, από τα 1,64 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024, στα 756 εκατ. ευρώ στα μέσα του 2025.
Η μείωση του χρέους κατέστη εφικτή μέσω της χρηματοδότησης που εξασφαλίστηκε με δάνειο 450 εκατ. ευρώ από την Bajaj Auto International Holdings BV και επιπλέον 350 εκατ. ευρώ από την Pierer Bajaj AG.
Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε επίσης η απελευθέρωση 166 εκατ. ευρώ σε ρευστότητα μέσα από τη μείωση των αποθεμάτων, αλλά και η αύξηση των ελεύθερων ταμειακών ροών κατά 576 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με πέρυσι.
Στο επιχειρηματικό σκέλος, ο όμιλος προχώρησε στην πώληση της MV Agusta στις 9 Ιουλίου, καθώς και του τμήματος KTM X-BOW σε διεθνές επενδυτικό σχήμα.
Παράλληλα, αποφασίστηκε το οριστικό κλείσιμο του τομέα των ποδηλάτων μέχρι το τέλος του 2025, με στόχο τη συγκέντρωση όλων των δυνάμεων στη μοτοσυκλετιστική δραστηριότητα.
Το πλάνο ανασυγκρότησης για τις μοτοσυκλέτες βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, ενώ η παραγωγή στην Αυστρία ξεκίνησε ξανά στα τέλη Ιουλίου, έπειτα από πολύμηνη παύση λόγω των περιορισμών ρευστότητας.
Στο ίδιο διάστημα οι αντιπρόσωποι πούλησαν περισσότερες από 100.000 μοτοσυκλέτες, ένδειξη ότι η ζήτηση στην αγορά παραμένει ισχυρή.
Οι αναδιαρθρώσεις είχαν κόστος σε ανθρώπινο δυναμικό, με 1.721 λιγότερους εργαζόμενους σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ η πώληση της MV Agusta οδήγησε σε περαιτέρω μείωση προσωπικού κατά 220 άτομα.
Ο όμιλος, ωστόσο, προγραμματίζει νέες προσλήψεις εξειδικευμένων στελεχών και μάνατζερ για να ενισχύσει τις δραστηριότητές του στην Αυστρία.
Το πρώτο μισό του 2025 κλείνει για την Pierer Mobility με μια σπάνια αντίφαση: οι πωλήσεις και τα έσοδα καταγράφουν ιστορική πτώση, την ίδια στιγμή που τα λογιστικά αποτελέσματα εμφανίζονται θετικά χάρη στο κέρδος από την αναδιάρθρωση.
Το στοίχημα για το δεύτερο εξάμηνο για την Pierer Mobility και την KTM είναι η επιστροφή της παραγωγής και της εμπορικής δραστηριότητας σε κανονικούς ρυθμούς, ώστε η ανάκαμψη να πατήσει σε πραγματικά, βιώσιμα μεγέθη και όχι σε έκτακτες συγκυρίες.