Αύξηση πέτυχαν οι δύο τροχοί και το 2024
Οι ταξινομήσεις νέων μοτοσυκλετών σε πέντε από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές (δηλαδή Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο) έφτασαν τις 1.155.640 μονάδες το 2024. Αυτό αντιπροσωπεύει μια αύξηση περίπου 10,1% σε σύγκριση με το 2023 (1.049.898 μονάδες).
Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών αυξάνονται στη Γερμανία (248.618 μονάδες, +16,3% από έτος σε έτος), στην Ισπανία (229.685 μονάδες, +14,2%), στην Ιταλία (352.294 μονάδες, +10%), στη Γαλλία (214.049 μονάδες, +3,5%) και στο Ηνωμένο Βασίλειο (110.994 μον. 2,7%), παρουσιάζοντας ανοδική τάση σε όλες αυτές τις χώρες.
Οι ταξινομήσεις μοτοποδηλάτων (μέχρι 50cc) ανήλθαν σε συνολικό όγκο 180.591 μονάδων στις έξι ευρωπαϊκές αγορές μοτοποδηλάτων που παρακολουθούνται από την ACEM (δηλαδή Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Ισπανία). Αυτός ο όγκος εγγραφών αντιπροσωπεύει συνολικά μια μείωση -6,5% σε σύγκριση με το 2023 (193.145 μονάδες).
Η Ιταλία ολοκλήρωσε τη χρονιά πολύ θετικά, με αύξηση του όγκου ταξινομήσεων μοτοποδηλάτων (22.301 μονάδες, 19%) και το Βέλγιο ακολούθησε (30.716 μονάδες, -0,2%) χωρίς σημαντική αλλαγή σε σύγκριση με το 2023.
Στις άλλες αγορές, όμως, σημειώθηκε ετήσια μείωση του όγκου ταξινομήσεων μοτοποδηλάτων παρά την καλή αύξηση στο τέλος του 2024: Γερμανία (14.790 μον. -16%), Γαλλία (65.978 μον. -12%), Ισπανία (14.574, -12,0%) και Ολλανδία (32.232 μονάδες, -5,3%).
Σχολιάζοντας τα στοιχεία εγγραφής του 2024, ο Antonio Perlot, Γενικός Γραμματέας της ACEM, είπε:
«Η ισχυρή αύξηση των ταξινομήσεων μοτοσυκλετών στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης το 2024 καταδεικνύει την αυξανόμενη ελκυστικότητα της μοτοσυκλέτας για αστική μετακίνηση και αναψυχή».
«Ωστόσο, θα πρέπει να αναγνωριστεί ότι ένα σταθερό μέρος αυτής της ανάπτυξης συνδέεται επίσης με ταξινομήσεις αποθεμάτων πριν από το νέο πρότυπο εκπομπών Euro5+, το οποίο εισήχθη πλήρως την 1η Ιανουαρίου 2025 – επομένως αναμένεται ‘διόρθωση’ στην αγορά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το Euro5+ βασίζεται στο προηγούμενο πρότυπο εκπομπών, με πρόσθετες απαιτήσεις για ανθεκτικότητα, ενισχύοντας τα οχήματα της κατηγορίας L ως βιώσιμη και ελκυστική επιλογή για τους Ευρωπαίους πολίτες και ως μια λύση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ώστε να μειώσουν τη συμφόρηση και να κάνουν τις πόλεις πιο βιώσιμες».