“Τούρμπο” ο Δεκέμβριος… και η Benelli πρώτη
Το 2024 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την ελληνική μοτοσυκλέτα, με τις ταξινομήσεις όλων των κατηγοριών (σκούτερ, μοτοσυκλέτες, παπιά και ATV) να φτάνουν σχεδόν τις 78.000 μονάδες. Ακόμα καλύτερα όμως πήγε ο δωδέκατος μήνας της χρονιάς, ο Δεκέμβριος, με την αύξηση πωλήσεων να ξεπερνάει το 30%!
Η ανάγκη για δίτροχη, εύκολη και οικονομική μετακίνηση ολοένα και επανέρχεται σε μια χώρα που δεν διανύει και την καλύτερη οικονομική της περίοδο.
Μπορεί να προβλέπαμε – αισιόδοξα – το “σπάσιμο” των 80.000 πωλήσεων πέρσι, αλλά αυτό τελικά δεν συνέβη.
Από την άλλη όμως οι 77.985 ταξινομήσεις, που σημαίνουν μια αύξηση κατά 18,35% σε σχέση με το 2023 ήταν ένα εξαιρετικό δώρο, καθώς ήταν μάλιστα και ρεκόρ 15ετίας!
Μπορεί να μην πιάνουμε τις 100 χιλιάδες που πετυχαίναμε πριν από δυο δεκαετίες περίπου, αλλά τουλάχιστον πλησιάζουμε σιγά-σιγά. Ελπίζουμε και το 2025 – που θα είναι μια δύσκολη χρονιά για πολλούς λόγους εντός και εκτός Ελλάδας – να πετύχει αν όχι μικρή αύξηση, μια σταθεροποίηση των πωλήσεων στο χώρο μας.
Ο Δεκέμβριος λοιπόν αποτέλεσε μια ωραία έκπληξη για το 2024, αφού έγραψε ένα ωραιότατο +31,21%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, πετυχαίνοντας 2.413 ταξινομήσεις.
Βέβαια, για να λέμε όλη την αλήθεια, οι πωλήσεις του 12ου μήνα της χρονιάς ήταν ενισχυμένες από τις βεβιασμένες πωλήσεις μοντέλων Euro 5, τα οποία δεν θα μπορούν να πωλούνται το 2025, αφού θα ισχύουν οι προδιαγραφές Euro 5+.
Άρα υπήρξε και “ξεστοκάρισμα” τον Δεκέμβριο και γι’ αυτό θα φιγουράρει σαν ένας από τους πιο πετυχημένους μήνες του 2024.
Στις ταξινομήσεις μοτοσυκλετών τώρα είχαμε μια ανατροπή από τα συνηθισμένα, αφού είχαμε δει το CFMoto 450MT να αποδεικνύεται φαβορί τους τελευταίους μήνες.
Σφήνα, δυναμικά λοιπόν μπήκε στην πορεία του MT το Benelli TRK 702, που πέτυχε, ούτε λίγο-ούτε πολύ 51 ταξινομήσεις!
Το κομψό ιταλιάνικο design, οι επιδόσεις της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας και ο φιλικός του χαρακτήρας κέρδισαν το Πανελλήνιο με ευκολία, με τη δεύτερη μοτοσυκλέτα να είναι το Ηonda CB500X που “ξεστοκάριζε” τα τελευταία του κομμάτια πριν την εποχή του Euro5+.
Σαράντα πέντε μονάδες πούλησε το παλαιότερα αδιαμφισβήτητο Νο1 στις ελληνικές πωλήσεις, CB500X και μία μόλις μονάδα λιγότερη το Honda ADV 750, μια υβριδική μοτοσυκλέτα που αποδεικνύεται διαρκώς “αξιόλογη δύναμη” στην Ελλάδα.
Ελλάδα Δεκέμβριος 2024: Top15 Πωλήσεις μοτοσυκλετών
ΕΤΑΙΡΙΑ | ΜΟΝΤΕΛΟ | ΤΑΞ/ΣΕΙΣ | |
1 | BENELLI | TRK 702, 702X | 51 |
2 | HONDA | CB500X | 45 |
3 | HONDA | ADV750 | 44 |
4 | YAMAHA | TRACER 7 | 24 |
5 | YAMAHA | TRACER 9 GT | 20 |
6 | CFMOTO | 700MT | 19 |
7 | HONDA | XL750 | 15 |
8 | CFMOTO | 450MT | 13 |
YAMAHA | TENERE 700 | 13 | |
9 | CFMOTO | 800MT | 12 |
10 | MOTO GUZZI | V7 STONE 850 | 9 |
VOGE | 300DS | 9 | |
11 | APRILIA | TUAREG 660 | 8 |
HONDA | CB650R | 8 | |
ROYAL ENFIELD | HIMALAYAN | 8 | |
YAMAHA | TRACER 9 | 8 | |
12 | APRILIA | RS 660 | 6 |
BENELLI | TRK502, 502 X | 6 | |
BMW | F 800 GS | 6 | |
BMW | G 310 GS | 6 | |
BMW | R 1300 GS | 6 | |
CFMOTO | 300NK | 6 | |
KTM | 300 EXC | 6 | |
QJMOTOR | SVT 650 | 6 | |
SUZUKI | V-Strom 650 | 6 | |
TRIUMPH | TIGER SPORT 660 | 6 | |
13 | BENELLI | BN125 | 5 |
14 | BMW | R 1300 GS ADVENTURE | 5 |
DAYTONA | 800X | 5 | |
DAYTONA | MAVERICK 500 | 5 | |
HONDA | CRF1100D | 5 | |
15 | BENELLI | TRK 251 | 4 |
HONDA | Z125 | 4 | |
HONDA | CBR650R | 4 | |
KTM | 250 EXC-F | 4 | |
YAMAHA | MT-09 SP | 4 | |
YAMAHA | MT-07 | 4 |
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, ΣΕΜΕ