MotorBike.gr

BMW: Νέες R 1300 RS και R 1300 RT

30/04/2025

Νέος κινητήρας, ανανεωμένο πλαίσιο και πολλά διαθέσιμα αξεσουάρ

Όπως είχε ήδη ανακοινωθεί, η BMW παρουσίασε τις νέες R 1300 RS και R 1300 RT, με τον νέο, ανανεωμένο boxer κινητήρα που είδαμε και στην R 1300 R που παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες.  

Ξεκινώντας με την R 1300 RS, την πιο sport touring από τα δύο μοντέλα, πέραν του κινητήρα υπάρχει και τεχνολογική αναβάθμιση αλλά και μια “πιο δυναμική οδηγική εμπειρία”, σύμφωνα με την BMW.  

Ο δικύλινδρος boxer κινητήρας έχει ανέβει σε κυβικά φτάνοντας τα 1.300cc, με την διάμετρο στα 106,5mm (από 102,5mm) και την διαδρομή στα 73mm (από 76mm στο προηγούμενο μοντέλο).  

 

Η απόδοσή του φτάνει τους 145 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και τα 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. κάτι που τον κάνει τον δυνατότερο boxer κινητήρα μέχρι σήμερα.  

Υπάρχουν τρία Riding Modes στον στάνταρ εξοπλισμό (Rain, Road και Eco), ενώ με την προσθήκη του Riding Modes Pro (από τον κατάλογο των αξεσουάρ) ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του και τα Dynamic και Dynamic Pro Riding Modes.  

To πλαίσιο της R 1300 RS έχει επανασχεδιαστεί και είναι πλέον ατσάλινο με τον κινητήρα ως φέρον μέρος με μεγαλύτερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο, ενώ το υποπλαίσιο είναι πλέον από χυτό αλουμίνιο. 

 

Η νέα σχεδίαση (μαζί με τον πιο συμπαγή κινητήρα) πέτυχε καλύτερη συγκέντρωση μαζών και βελτιωμένο κέντρο βάρους, δίνοντας έτσι μια καλύτερη οδηγική εμπειρία.  

Οι αναρτήσεις περιλαμβάνουν ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 47mm και διαδρομής 140mm και το χαρακτηριστικό Evo Paralever στο πίσω μέρος (διαδρομής 130mm) με το μονόμπρατσο ψαλίδι.  

Δύο δισκόφρενα 310mm στο μπροστινό μέρος με μια τετραπίστονη δαγκάνα αναλαμβάνουν το φρενάρισμα, μαζί με ένα δισκόφρενο 285mm με πλωτή διπίστονη δαγκάνα στο πίσω μέρος. 

 

Στον στάνταρ εξοπλισμό βρίσκουμε δικάναλο Cornering ABS, Cruise Control (DCC), θύρα USB και την ημιενεργητική ανάρτηση Dynamic ESA. 

Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχει στον κατάλογο των αξεσουάρ και το DSA (Dynamic Suspension Adjustment), το οποίο ελέγχει αυτόματα την προφόρτιση αλλά και την επαναφορά των ελατηρίων εμπρός και πίσω.  

Οι αλουμινένιες ζάντες έχουν διάμετρο 17” με ελαστικά διαστάσεων 120/70 και 190/55 εμπρός και πίσω αντίστοιχα, ενώ το βάρος της φτάνει τα 245 κιλά με γεμάτο το ντεπόζιτο των 17 λίτρων.  

Μαζί με την 1300 RS παρουσιάστηκε και η 1300 RT, η πιο Touring εκδοχή η οποία μοιράζεται όλα τα βασικά χαρακτηριστικά με την RS.  

Εδώ όμως έχουμε το μπροστινό σύστημα αναρτήσεων Telelever Evo που έχουμε ήδη δει στην R 1300GS το οποίο απομονώνει περαιτέρω το τιμόνι από τις αναρτήσεις σε σχέση με πριν, μειώνοντας τους κραδασμούς και επιτρέποντας ευκολότερο χειρισμό.  

 

Ακόμη, η μεγάλη, έγχρωμη TFT οθόνη των 10,25” περιλαμβάνει ενσωματωμένη πλοήγηση και συνδεσιμότητα με Smartphone.  

Και στις δύο περιπτώσεις, η θέση οδήγησης έχει ανανεωθεί, με την RS να αποκτά μια πιο επιθετική γεωμετρία (τα μαρσπιέ έχουν έρθει λίγο πιο πίσω και τα κλιπ ον είναι λίγο πιο χαμηλά), ενώ η RT έχει ως στόχο να φέρει τον αναβάτη πιο μπροστά για να έχει καλύτερο έλεγχο του μπροστινού.  

Οι νέες βαλίτσες που βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό της RT έχουν χωρητικότητα 27 λίτρων η καθεμία, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχουν δύο κεντρικές βαλίτσες (39 και 54 λίτρων) και το Vario Set που αυξάνει την χωρητικότητα στις πλαϊνές βαλίτσες από 27 σε 33 λίτρα.  

 

Γενικά στον προαιρετικό εξοπλισμό ο αναβάτης μπορεί να βρει πολλές επιλογές σετ (όπως κλασικά κάνει η BMW) που στοχεύουν στην απόδοση ή στην άνεση, ή μπορεί να συνδυάσει από μόνος του διαφορετικές επιλογές από τα πακέτα.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!