MotorBike.gr

BSA Bantam 350: Η επιστροφή ενός θρύλου μέσω Ινδίας

01/08/2025

Πιστή στο ρετρό, χωρίς μοντερνισμούς, η BSA Bantam 350 χρησιμοποιεί ως βάση την Jawa 42 FJ

Η θρυλική βρετανική εταιρία BSA (Birmingham Small Arms) συνεχίζει να περνάει τη “δεύτερη νιότη” της υπό την ιδιοκτησία του ινδικού ομίλου Mahindra, μέσα από το παρακλάδι Classic Legends, που έχει αναλάβει την αναβίωση ιστορικών ονομάτων όπως η BSA, η Jawa και η Yezdi.

 

Μετά την Gold Star 650 και το επερχόμενο Scrambler 650, σειρά παίρνει μια μικρότερη σε κυβισμό, αλλά σημαντική σε σημειολογία, μοτοσυκλέτα: η BSA Bantam 350, η οποία αντλεί το όνομά της από το δίχρονο μοντέλο του 1948 που, μεταξύ άλλων μοντέλων της εποχής όπως το Royal Enfield Bullet, σημάδεψε τη βρετανική μεταπολεμική μοτοσυκλετιστική κουλτούρα.

Η νέα Bantam χρησιμοποιεί την ίδια τεχνολογική βάση με την Jawa 42 FJ, με την οποία μοιράζεται πλαίσιο, κινητήρα και γεωμετρία.

Ο υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος κινητήρας Alpha 2 των 334 cc είναι κατασκευασμένος από την ίδια την Classic Legends και αποδίδει 29 ίππους στις 7.750 rpm, με 4βάλβιδη κεφαλή, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (DOHC) και 6τάχυτο κιβώτιο, κάτι που τη φέρνει τεχνικά ένα επίπεδο πάνω από τις κλασικές αερόψυκτες 350άρες, όπως η Royal Enfield Classic 350 και η Honda CB350, που “επιμένουν” σε πεντατάχυτο κιβώτιο.

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, με κλασική γεωμετρία και εμφάνιση, και η ανάρτηση αποτελείται από τηλεσκοπικό πιρούνι με προστατευτικά “φυσερά” μπροστά και διπλά αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης πίσω.

Τα φρένα προέρχονται από τη ByBre, την ινδική θυγατρική της Brembo, με δισκόφρενα και στους δύο τροχούς και δικάναλο σύστημα ABS, ενώ οι ζάντες έχουν διάμετρο 18” μπροστά και 17” πίσω, με ελαστικά 100/90 και 150/70 αντίστοιχα.

Η σέλα έχει ύψος 800 mm, επιτρέποντας άνετη πρόσβαση στο έδαφος για αναβάτες κάθε ύψους, και το βάρος της Bantam, στα 185 κιλά γεμάτη, αν και υψηλό για τα δεδομένα των 350 κυβικών, τοποθετείται κάπου στη μέση για τα ρετρό της κατηγορίας.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, η Bantam 350 κρατάει χαμηλό προφίλ, με δικάναλο ABS και LED φωτιστικά σώματα να είναι οι μοναδικές μοντέρνες πινελιές.

Δεν υπάρχουν οθόνες TFT, ride modes ή traction control — και μάλλον δεν χρειάζονται. Όλη η προσέγγιση είναι “απλότητα με ουσία”, διατηρώντας το πνεύμα των παλιών BSA, αλλά με σύγχρονα μηχανικά μέρη εκεί που χρειάζεται.

Η νέα BSA Bantam 350 θα κυκλοφορήσει πρώτα στη Μεγάλη Βρετανία στις αρχές Σεπτεμβρίου 2025, με τιμή 3.499 λίρες Αγγλίας, δηλαδή περίπου 4.000 ευρώ, καθιστώντας την μία από τις πιο προσιτές A2 ρετρό μοτοσυκλέτες της αγοράς.

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί ημερομηνία κυκλοφορίας ή τιμή για την ηπειρωτική Ευρώπη ή την ελληνική αγορά… στην οποία βεβαίως δεν υπάρχει αντιπροσωπεία ακόμα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!