MotorBike.gr

DAB 1α X: Πολυτελές γαλλικό ηλεκτρικό scrambler με τσιμπημένη τιμή

24/04/2025

Πάνω στη μόδα της ηλεκτροκίνησης

Η ηλεκτρική κινητικότητα δεν περιορίζεται πλέον σε αθόρυβα σκούτερ ή σκούτερ πόλης με φουτουριστικό σχεδιασμό, αφού το σενάριο και η μόδα έχουν αλλάξει. Σήμερα, ο κόσμος των ηλεκτρικών δικύκλων αγκαλιάζει μια ποικιλία στυλ, από μοντέλα με ρετρό εμφάνιση έως μυώδεις μοτοσυκλέτες έτοιμες για βόλτες στο χώμα. Όπως για παράδειγμα το DAB 1α X, με τιμή “φαρμάκι”…

Με δεδομένη τη μόδα, οι μοτοσυκλέτες διπλής προσωπικότητας έχουν κερδίσει περίοπτη θέση, ενώ ανάμεσα στις μάρκες που έχουν τραβήξει τη μεγαλύτερη προσοχή είναι η γαλλική DAB Motors – που είναι θυγατρική της γνωστής μας Peugeot.

Γνωστή για τη δεξιοτεχνία και τον τολμηρό σχεδιασμό της, η DAB έχει κάνει όνομα κατασκευάζοντας κομψές, μινιμαλιστικές μοτοσυκλέτες με σχολαστική προσοχή στη λεπτομέρεια.

 

 

Η μάρκα μεταφέρει αυτό το πνεύμα στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με το νέο DAB 1α X, ένα φουτουριστικό scrambler που μοιάζει σαν να βγήκε κατευθείαν από ένα στούντιο σχεδιασμού… 

Κατασκευασμένο στο ιστορικό εργοστάσιο (άνω των 100 ετών) Mandeure της Peugeot, το 1α X διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 25,5 kW (που ισοδυναμεί με 34,6 ίππους) με εντυπωσιακή ροπή 395 Nm.

 

 

Η ισχύς παρέχεται από μια μπαταρία Li-ion 7,1 kWh (κατασκευασμένη στη Γαλλία), η οποία υπόσχεται αυτονομία έως και 150 km — αρκετή για αστικές περιπέτειες και αποδράσεις εκτός δρόμου.

Ο χρόνος φόρτισης είναι περίπου τρεις ώρες σε μια τυπική πρίζα, ενώ υπάρχει ακόμη και η λειτουργία “Νίτρο” για επιπλέον ώθηση όταν η αδρεναλίνη απαιτεί περισσότερη.

 

 

Με βάρος μόλις 125 κιλά, η μοτοσυκλέτα φτάνει τα 130 χλμ./ώρα και ο εκτός δρόμου προορισμός του DAB 1α X αναδεικνύεται από τα ελαστικά Pirelli Scorpion Rally STR (ή Diablo Rosso για τη “στρητάδικη”/motard έκδοση) και τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Paioli, με χρυσό φινίρισμα.

Το σύστημα πέδησης Brembo με ABS εγγυάται ασφαλές φρενάρισμα, ακόμη και στις πιο απαιτητικές επιφάνειες. Το πιρούνι είναι της Paioli, ανάποδο με καλάμια 43 χιλιοστών, ρυθμιζόμενο, όπως και το μονό πίσω αμορτισέρ.

Το 1α X εντυπωσιάζει με την προσοχή του στη λεπτομέρεια: ένα υποπλαίσιο κατασκευασμένο από ανακυκλωμένες ίνες άνθρακα αεροσκαφών Airbus, σέλα με Alcantara, επισκευάσιμα εξαρτήματα και μια μπαταρία σχεδιασμένη για ανακύκλωση.

Όλα αποπνέουν μεράκι στην κατασκευή με τις περιβαλλοντικές ανησυχίες φαίνεται να είναι εξίσου σημαντικές με την απόδοση. Μόλις 400 1α X θα κατασκευαστούν, αφού πρόκειται για μοντέλο περιορισμένης παραγωγής.

Αλλά αυτή η πολυτέλεια έχει και μεγάλο κόστος: 14.700 ευρώ, μια υψηλή τιμή για μια μοτοσυκλέτα “τριάντα-κάτι” ίππων που παρότι ακούγεται ικανή, είναι περισσότερο αντικείμενο πόθου παρά ορθολογική επιλογή για καθημερινή χρήση.

Δεν προορίζεται για τον τυπικό μοτοσυκλετιστή της πόλης, ούτε για όσους αναζητούν ένα δίτροχο για χρήση εκτός δρόμου.

Το DAB 1α X έχει σχεδιαστεί για ένα απαιτητικό κοινό που εκτιμά τη σχεδίαση, την αποκλειστικότητα και την καινοτομία (αλλά και τα “γκατζετάκια”).

Είναι ένα απλό δίτροχο ισοδύναμο ενός συμβατικού 300αριού, που απλά κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα και απευθύνεται στους υποτίθεται περιβαλλοντολογικά ευαισθητοποιημένους, αφού η μόλυνση του περιβάλλοντος συνολικά και αθροιστικά στο πέρασμα του χρόνου, ηλεκτρικά – “ξε-ηλεκτρικά”, είναι μεγάλη όπως έχει αποδειχθεί.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!