MotorBike.gr

Ducati Panigale V4 R 2026: Σε επίσημες δοκιμές στα Superbikes

01/09/2025

To μοντέλο του 2026 δοκιμάστηκε στην Aragon, με βασική διαφορά να είναι το διπλό ψαλίδι

Η Ducati προετοιμάζει ήδη την Panigale V4 R που θα δούμε το 2026, ακολουθώντας τη συνηθισμένη τακτική της να παρουσιάζει την έκδοση «R» έναν χρόνο μετά από μια σημαντικά ανανεωμένη Panigale.

Η φετινή αλλαγή αφορά το πέρασμα στο διπλό ψαλίδι, μια λύση που ζητούσε εδώ και καιρό το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας και που τεστάρεται ήδη στις πρώτες δοκιμές των Superbikes.

Η “καθυστέρηση” δεν είναι τυχαία. Η Ducati θέλει να κατεβάσει μια πλήρως εξελιγμένη και έτοιμη μοτοσυκλέτα, χωρίς να σπαταλήσει μια σεζόν σε δοκιμές και βελτιώσεις.

Ο στόχος είναι ξεκάθαρος: νίκες από τον πρώτο κιόλας αγώνα. Στρατηγική που έχει αποδώσει μέχρι σήμερα, αφού ενώ άλλοι κατασκευαστές χρειάζονταν χρόνο για να τελειοποιήσουν τα superbike τους, η Ducati εμφανιζόταν με ένα πακέτο έτοιμο για να κατακτήσει νίκες.

Η Ducati Panigale V4 R αποτελεί την αιχμή του δόρατος στην παραγωγή της εταιρίας, έχοντας έναν και μοναδικό σκοπό: να φέρει τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes και στα κορυφαία εθνικά πρωταθλήματα, όπως το ιταλικό ή το βρετανικό.

Σε αντίθεση με την V4 S που φοράει τον κινητήρα των 1.103cc, η έκδοση «R» φτάνει τα 998cc, για να συμμορφώνεται με τον κανονισμό του ενός λίτρου που ισχύει στα Superbikes.

Ο κινητήρας της δεν έχει να επιδείξει το πλούσιο μεσαίο φάσμα μιας μοτοσυκλέτας δρόμου, αλλά με λιγότερες μάζες προσφέρει εκρηκτική άνοδο στροφών και δύναμη που κορυφώνεται πάνω από τις 16.000 rpm, με την ισχύ να φτάνει τους 218 ίππους στην εργοστασιακή μορφή και να αγγίζει τους 240 με αγωνιστική χαρτογράφηση, εξάτμιση και τις αλλαγές που επιτρέπονται στα Superbikes.

Στα τέλη Αυγούστου, στη διάρκεια επίσημων δοκιμών του WSBK στην πίστα της Aragon, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η έκδοση του 2026, με τους Alvaro Bautista και Nicolo Bulega να πραγματοποιούν γύρους τόσο με τις υπάρχουσες εργοστασιακές τους μοτοσυκλέτες, όσο και με τη νέα.

Το πιο εμφανές νέο στοιχείο είναι το πέρασμα στο συμβατικό διπλό ψαλίδι, στη θέση του μονόμπρατσου, κάτι που μπορεί να απογοητεύσει τους «πιστούς» φίλους της φίρμας, αλλά στο επίπεδο των αγώνων αποδίδει καλύτερη σταθερότητα και ακρίβεια.

Οι ίδιοι οι αναβάτες άλλωστε είχαν εκφράσει παράπονα για υπερβολικές κινήσεις του πίσω τροχού και «νευρικότητα» στο σύνολο, προβλήματα που φαίνεται να περιορίζονται ήδη από τις πρώτες δοκιμές.

Οι χρόνοι στις πρώτες εξόδους επιβεβαιώνουν τη δυναμική της μοτοσυκλέτας, αν και σε αυτή τη φάση είναι ακόμη πιο αργοί από τους χρόνους που πέτυχαν πέρυσι οι αναβάτες της Ducati στην ίδια πίστα, στη διαδικασία της Superpole (δεν ξεχνάμε βέβαια ότι στις πρώτες δοκιμές μιας νέας μοτοσυκλέτας είναι λογικό οι χρόνοι να είναι πιο αργοί, καθώς αναβάτες και μηχανικοί πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να δουν τι ακριβώς δουλεύει καλύτερα, πειραματιζόμενοι).

Ο Bulega σημείωσε 1:49.945 την πρώτη μέρα και 1:49.753 τη δεύτερη, ενώ ο Bautista ήταν ταχύτερος με 1:49.661 και 1:49.549 αντίστοιχα.

Η πλήρης αποκάλυψη του μοντέλου θα γίνει τον Νοέμβριο, στο σαλόνι EICMA, όπου θα ανακοινωθούν και τα τεχνικά χαρακτηριστικά.

Δεν είναι ακόμη γνωστό αν η Ducati θα δοκιμάσει την καινούρια Panigale V4 R σε κάποιον από τους τρεις τελευταίους γύρους του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος με wild card συμμετοχή, αλλά φαίνεται πως η τιμή της θα παραμείνει ίδια με το υπάρχον μοντέλο: 44.000 ευρώ, το ανώτατο όριο που ορίζει ο κανονισμός ομολογκαρίσματος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbikes.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!