Η Ducati παρουσίασε την καινούρια Panigale V4 R, μια μοτοσυκλέτα που όπως υπαγορεύει η παράδοση της εταιρίας με το γράμμα R, προορίζεται να είναι η πιο ακραία εκδοχή της superbike σειράς της Borgo Panigale.
Η νέα γενιά εξελίχθηκε σε στενή συνεργασία με τη Ducati Corse και σχεδιάστηκε για να εξασφαλίσει τo απαραίτητο ομολογκάρισμα για την συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, όπου κάθε μοτοσυκλέτα που αγωνίζεται πρέπει να βασίζεται σε ένα μοντέλο παραγωγής.
Κάτω από τα φέρινγκ βρίσκεται ο Desmosedici Stradale R, ένας V4 περιορισμένος στα 998cc για να πληροί τους κανονισμούς της κατηγορίας, αλλά με αρκετές αλλαγές για να γίνει πιο αποδοτικός.
Νέα ελαφρύτερα έμβολα (κατά 5,1%), στροφαλοφόρος με αυξημένη αδράνεια, διαφορετικοί αυλοί εισαγωγής και πεταλούδες γκαζιού οβάλ διατομής είναι μερικά από τα στοιχεία που τον κάνουν να αποδίδει 218 ίππους στις 15.500 rpm και 114,5 Nm ροπής στις 12.000 rpm.
Σε αυτή τη μορφή ο κινητήρας φτάνει ως τις 16.500 rpm στην έκτη σχέση, ενώ με τοποθέτηση αγωνιστικής εξάτμισης η ισχύς ανεβαίνει στους 235 ίππους – ή ακόμη και στους 239 με το ειδικό αγωνιστικό λιπαντικό.
Σε συνδυασμό με το νέο κιβώτιο τύπου Ducati Racing Gearbox, που διαθέτει νεκρά κάτω από την πρώτη και ειδικό μηχανισμό αποφυγής ανεπιθύμητων αλλαγών (στα πρότυπα των κιβωτίων ταχυτήτων των MotoGP), η μοτοσυκλέτα υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις και άνεση στη χρήση εντός πίστας.
Η αεροδυναμική έρχεται επίσης κατευθείαν από τα μαθήματα που το εργοστάσιο του Borgo Panigale συνέλεξε από τα MotoGP (όπου πρόσφατα κλείδωσε τον 7ο τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών).
Τα πλευρικά μικρά φτερά που είχαν πρωτοεμφανιστεί το 2021 στα μοντέλα MotoGP της Ducati κάνουν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα δρόμου, σε συνδυασμό με τα μεγάλα διπλά φτερά που βρίσκονται στο μπροστινό μέρος.
Η επίδρασή τους δεν είναι θεωρητική: η εταιρία μιλά για αύξηση 25% στη αρνητική άντωση (Downforce), κάτι που μεταφράζεται σε 6 κιλά επιπλέον δύναμης που βοηθάει στη σταθερότητα στα 300 χλμ./ώρα.
Η θέση οδήγησης έχει επίσης τροποποιηθεί, με τα μαρσπιέ να βρίσκονται πιο πίσω, ενώ επανασχεδιασμένο είναι και το ντεπόζιτο αλουμινίου των 17 λίτρων, ώστε ο αναβάτης να κουμπώνει καλύτερα πάνω στη μοτοσυκλέτα.
Το πλαίσιο παραμένει στο γνωστό μοτίβο της Panigale, αλλά σε ελαφρύτερη εκδοχή (40% λιγότερη πλευρική ακαμψία), συνδυασμένο με διπλό, κοίλο ψαλίδι.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την Öhlins, με ανεστραμμένο πιρούνι NPX 25/30 μπροστά και αμορτισέρ TTX36 πίσω, πλαισιωμένα από νέο σταμπιλιζατέρ SD20.
Η δυνατότητα ρυθμίσεων είναι μεγάλη, με τέσσερις θέσεις για τον άξονα του ψαλιδιού και προσαρμογή της διαδρομής του πίσω τροχού, δίνοντας τη δυνατότητα στον αναβάτη να φέρει τη γεωμετρία στα μέτρα του.
Στο φρενάρισμα βρίσκουμε νέες δαγκάνες Brembo Hypure με δίσκους 330 χιλιοστών και αυξημένη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.
Στα ηλεκτρονικά, η Ducati συνεχίζει να μεταφέρει τεχνογνωσία από την αγωνιστική σκηνή.
Το νέο λογισμικό Vehicle Observer βελτιώνει τον έλεγχο όλων των συστημάτων, στα οποία περιλαμβάνονται Traction Control, Slide Control, Wheelie Control, Launch Control, νέο Quickshifter, Engine Brake Control και Cornering ABS.
Η έγχρωμη οθόνη TFT 6,9” προσφέρει εξειδικευμένες ενδείξεις για πίστα, όπως το Grip Meter που δείχνει σε πραγματικό χρόνο τα περιθώρια πρόσφυσης.
Οι τροχοί είναι σφυρήλατοι αλουμινίου, πέντε ακτίνων, με ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa SP V4, ενώ για την πίστα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης των ίδιων slick ελαστικών της Pirelli που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbikes.
Με βάρος μόλις 186,5 κιλά χωρίς καύσιμο, η Panigale V4 R επιτυγχάνει μια αναλογία κιλών ανά ίππο που την κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας.
Θα διατεθεί στην Ευρώπη από τον Νοέμβριο του 2025, με τιμή που ξεκινά από τις 43.990 ευρώ.