Ηλεκτροσόκ η τιμή…
Μετά από χρόνια εξέλιξης και πολλών υποθέσεων και συζητήσεων, τελικά η Harley Davidson ανακοίνωσε τη διαθεσιμότητα και την τελική τιμή της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσικλέτας της. Είναι η Harley-Davidson LiveWire και η τιμή της προκαλεί ηλεκτροσόκ…
Μάλλον σνομπάρισε τις μεγάλες εκθέσεις-σαλόνια ανά τον κόσμο η Harley-Davidson ή μπορεί να θέλησε να κάνει τη διαφορά. Άφησε τις εκθέσεις της Κολωνίας, του Μιλάνου, του Τόκιο και έκανε την παρουσίαση στο Λας Βέγκας.
Η παρουσίαση της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας παραγωγής της Harley-Davidson έγινε σε ένα σαλόνι ηλεκτρονικών ειδών, το CES (Consumer Electronics Show) στο Λας Βέγκας, που θεωρείται το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς στον τομέα της τεχνολογίας.
Η Harley-Davidson LiveWire γίνεται η πρώτη αμερικάνικη μοτοσυκλέτα που δεν θα κινείται ούτε από V-2, ούτε καν από κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά με ηλεκτρική ενέργεια.
Εκεί έγινε και η ανακοίνωση της τιμής της Harley-Davidson LiveWire στα $ 29.700 στις Ηνωμένες Πολιτείες, που θα φθάνει στην Ευρώπη με τελικό κόστος κοντά στα 33.700 ευρώ.
Το εργοστάσιο του Μιλγουόκι επιβεβαίωσε ότι η μοτοσυκλέτα θα έχει αυτονομία 175 χιλιομέτρων σε αστική χρήση, που θεωρητικά καλύπτει τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές σε καθημερινή χρήση.
Η αυτονομία της – ενδιαφέρουσας, αν μη τι άλλο εμφάνισης μοτοσυκλέτας – Harley-Davidson LiveWire δεν απέχει πολύ από αυτές που επιτυχγάνουν οι γίγαντες της αυτοκινητοβιομηχανίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητά τους.
Κι αυτό είναι ένα επίτευγμα, αν υπολογίσουμε ότι μια μοτοσυκλέτα δεν διαθέτει τον χώρο ώστε να φιλοξενήσει πολλές και μεγάλες μπαταρίες, ένας τομέας – ο χώρος – που είναι πολύ σημαντικός στα ηλεκτροκινούμενα οχήματα.
Σε δοκιμές της Harley-Davidson LiveWire που έγιναν το 2015 η αυτονομία έφτανε τα 80 km/h, και οι επιδόσεις της στην επιτάχυνση από 0 σε 100 km/h ήταν τέσσερα περίπου δευτερόλεπτα. Στο μοντέλο παραγωγής η Harley-Davidson ισχυρίζεται ότι έχει καταφέρει να καλύπτει την ίδια δοκιμασία σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα.
Η LiveWire έρχεται με ένα πακέτο ηλεκτρονικών, με το πρώτο επίπεδο να περιλαμβάνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU), ABS και ένα σύστημα παρακολούθησης της κυκλοφορίας, GPS, ειδοποιήσεις ατυχήματος ή κλοπής, πρόγνωση του καιρού κ.λπ, που προσφέρονται από την Panasonic, η οποία συμμετέχει στην ανάπτυξη του προγράμματος των “έξυπνων αυτοκινητοδρόμων”.
Όσο δε για τον παραδοσιακό ήχο των Harley Davidson, η εταιρία καθησυχάζει τους ενδιαφερόμενους, δεδομένου ότι η LiveWire παράγει βρυχηθμό κατά την επιτάχυνση που θυμίζει V-2, ένα παρόμοιο μηχανικό σύστημα αυτό της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας Kymco SuperNEX, που παρουσιάσαμε τον προηγούμενο μήνα (διαβάστε εδώ).
Η Harley-Davidson δείχνει με την παρουσίαση της LiveWire – που είναι η πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα μαζικής παραγωγής, που λανσάρεται από μεγάλο κατασκευαστή – ότι η αμερικάνικη εταιρία έχει πάρει πολύ σοβαρά την υπόθεση της μετάβασή της από τους συμβατικούς κινητήρες στην ηλεκτροκίνηση.