Με νέο κινητήρα και όχι υπερκυβισμένη έκδοση του CB400 και τη δεύτερη γενιά E-Clutch παρουσιάστηκε το Honda CB500 Super Four
Η Honda έκανε την έκπληξη στην έκθεση CIMAMotor της Κίνας παρουσιάζοντας το νέο CB500 Super Four, ένα μοντέλο που δικαιούται πραγματικά τον χαρακτηρισμό «νέο», αφού δεν βασίζεται σε παλιές πλατφόρμες αλλά έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή.
Αντί να χρησιμοποιήσει τον γνωστό τετρακύλινδρο των 400cc του CB400 Super Four με μια ελαφρά αύξηση κυβισμού, όπως πολλοί περίμεναν, η Honda παρουσίασε έναν ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο κινητήρα 502cc, που αποδίδει περίπου 80 ίππους.
Σε σχέση με τον προηγούμενο 400άρη των 56 ίππων με V-Tec, η διαφορά είναι εντυπωσιακή και δείχνει καθαρά τη διάθεση της εταιρείας να κάνει ισχυρή δήλωση παρουσίας στην κινεζική αγορά, όπου ο ανταγωνισμός στην κατηγορία των μεσαίων τετρακύλινδρων έχει αρχίσει να ανεβαίνει.
Μαζί με τον κινητήρα παρουσιάστηκε και η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού συμπλέκτη της Honda.
Το E-Clutch πρωτοπαρουσιάστηκε μόλις το 2024 και εφαρμόστηκε αρχικά σε τετρακύλινδρους κινητήρες 650cc και σε ορισμένα δικύλινδρα μοντέλα ως τα 500cc.
Στο νέο CB500 Super Four η Honda έδειξε την αναβαθμισμένη εκδοχή του, πιο μικρή σε μέγεθος και τοποθετημένη πλέον στην αριστερή πλευρά του κινητήρα και σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις είναι πιο ελαφρύ και πιο διακριτικό οπτικά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Ο κινητήρας εδράζεται σε νέο ατσάλινο πλαίσιο, που υπόσχεται και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τα περίπου 200 κιλά του CB400.
Η ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι της Showa μεγάλης διαδρομής, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει νέο αλουμινένιο ψαλίδι με αμορτισέρ.
Στον μπροστινό τροχό συναντάμε ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες της Nissin, δείχνοντας ότι η Honda θέλησε να εξοπλίσει το 500άρι με φρένα αντάξια της απόδοσής του.
Στον τομέα της εμφάνισης, το νέο Super Four δεν επιχειρεί φθηνές λύσεις ούτε παραπέμπει σε παλιά αισθητική.
H οθόνη και οι διακόπτες προέρχονται από μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν σε διεθνείς αγορές, γεγονός που δείχνει ότι η Honda δεν έκανε “ένα φθηνό μοντέλο για την Κίνα” και που ενισχύει την πιθανότητα να δούμε το CB500 Super Four και σε άλλες αγορές.
Προς το παρόν παραμένει άγνωστο τι ηλεκτρονικά προγράμματα οδήγησης θα ενσωματώνει, ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι θα υπάρχει έμφαση σε επιλογές συνδεσιμότητας, οι οποίες αποτελούν σημαντικό κριτήριο για τους αναβάτες στην Κίνα.
Μαζί με το CB500 Super Four, η Honda παρουσίασε και το CBR 500 Four, μια σπορ έκδοση με πλήρες φαίρινγκ και σαφή αναφορά στην οικογένεια CBR.
Και τα δύο μοντέλα ανακοινώθηκε ότι θα βγουν στην κινεζική αγορά από το 2026, ενώ για την Ευρώπη και άλλες αγορές δεν υπάρχει καμία επίσημη πληροφορία ακόμα.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Honda, με τον νέο τετρακύλινδρο των 502cc, επανέρχεται δυναμικά σε μια κατηγορία που είχε αφήσει για χρόνια, ανοίγοντας νέα σελίδα στην ιστορία του ονόματος Super Four.