MotorBike.gr

Honda CRF 300F: Νέο μικρό Adventure με αερόψυκτο κινητήρα

25/06/2025

Παρουσιάστηκε στην Βραζιλία, αναμένεται το επόμενο βήμα σε Η.Π.Α. και Ευρώπη  

Η Honda ετοιμάζεται να παρουσιάσει το νέο CRF300F για το 2026, ένα Off-Road μοντέλο που έκανε το ντεμπούτο του τον προηγούμενο μήνα στο Festival Interlagos στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας.  

Με βάση το όνομά του, θα ήταν εύκολο να υποθέσει κανείς ότι το CRF300F είναι μια παραλλαγή του γνωστού στη χώρα μας CRF300L με τον υγρόψυκτο, μονοκύλινδρο των 286cc που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Honda.  

 

Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική: το Honda CRF 300F χρησιμοποιεί έναν αερόψυκτο κινητήρα 293cc, που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα της Honda Βραζιλίας όπως το γυμνό CB300F Twister, το XR300L Tornado και το Αdventure Sahara 300. 

Στη βραζιλιάνικη εκδοχή, ο κινητήρας αυτός λειτουργεί τόσο με βενζίνη όσο και με αιθανόλη, όμως αναμένεται πως οι εκδόσεις που θα διατεθούν σε Ευρώπη και Αμερική θα λειτουργούν μόνο με βενζίνη. 

 

 Οι επιδόσεις διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα με το μοντέλο, όμως σε γενικές γραμμές αυτός ο κινητήρας αποδίδει περίπου 24 ίππους στις 7.500 rpm και 27,4 Nm ροπής στις 5.750 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με εξατάχυτο κιβώτιο. 

 

Αν και οι επίσημες πληροφορίες για το μοντέλο παραμένουν περιορισμένες, γνωρίζουμε ότι η μοτοσυκλέτα διαθέτει ψυγείο λαδιού και νέο αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ οπτικά ξεχωρίζουν το μονό δισκόφρενο τύπου “μαργαρίτα” μπροστά, το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι, το μονοσόκ αμορτισέρ και τα γνωστά γραφικά και πλαστικά τύπου CRF. Το μοντέλο προς το παρόν δεν εμφανίζεται στην επίσημη ιστοσελίδα της Honda Βραζιλίας, ωστόσο υπάρχει σχετική ανάρτηση στη σελίδα της στο Facebook, ενώ και αρκετά βίντεο από το φεστιβάλ αποκαλύπτουν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της. 

 

Η CRF300F αναμένεται να αντικαταστήσει την CRF250F στην off-road γκάμα της Honda, αφού το μοντέλο των 249cc με το 5άρι κιβώτιο δεν έχει λάβει ακόμη πιστοποίηση από την CARB ή από την Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Η.Π.Α. για το 2026 (κάτι που δείχνει ότι μάλλον η ίδια η Honda δεν κατέθεσε τα αντίστοιχα έγγραφα, σταματώντας ουσιαστικά να παράγει το μοντέλο).  

Η παρουσίαση της CRF300F είναι ένα ακόμη παράδειγμα της στρατηγικής της Honda να φέρνει στην αμερικανική ή ευρωπαϊκή αγορά μοντέλα που δοκιμάστηκαν πρώτα σε λιγότερο παραδοσιακές αγορές.  

 

Παρόμοιες κινήσεις είδαμε και με το XR150L – που κυκλοφορούσε χρόνια στην Ασία και τη Λατινική Αμερική πριν φτάσει στις Η.Π.Α. – και με το Navi που αναπτύχθηκε αρχικά για το Μεξικό, με αυτή τη δυνατότητα της Honda να αντλεί λύσεις από τη διεθνή της γκάμα και να τις προσαρμόζει στις ανάγκες κάθε αγοράς είναι ξεκάθαρα ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματά της απέναντι στον ανταγωνισμό.  

Ακόμα δεν γνωρίζουμε πότε και αν τελικά θα φτάσει στην Ευρώπη η Honda CRF 300F, καθώς μπορεί τελικά να παραμείνει ένα μοντέλο μόνο για την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.  

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!