MotorBike.gr

Honda Tornado 300 2026: Εμπνευσμένο από το Ράλι Ντακάρ

09/10/2025

Με αύρα από τους αγώνες ερήμου

Η Honda επιβεβαίωσε την παρουσίαση του Tornado 300 σαν νέο μοντέλο Special Edition για το 2026, με σχεδιασμό εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά CRF που κέρδισαν το Ράλι Ντακάρ

Η Honda Βραζιλίας ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου της ότι το Tornado 300 θα είναι μια ειδική έκδοση που θα βγει στην τοπική αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Με την ονομασία Tornado Special Edition, το νέο μοντέλο διαθέτει γραφικά εμπνευσμένα από τα CRF που κέρδισαν το Ράλι Ντακάρ. Το 300 διατηρεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συμβατικής έκδοσης, αλλά εστιάζει σε έναν σπορ σχεδιασμό που το κάνει ακόμα πιο ιδιαίτερο.

Ο κατασκευαστής δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τον αριθμό των μονάδων που θα παραχθούν, ούτε αν θα υπάρχει διαφορά τιμής σε σύγκριση με το απλό, τρέχον μοντέλο στη Βραζιλία.

Μέχρι στιγμής, η μόνη επιβεβαιωμένη αλλαγή είναι τα χρώματα και τα αυτοκόλλητα που θυμίζουν διεθνείς αγώνες εκτός δρόμου. Με την ανακοίνωση αυτή, η Honda επιδιώκει να ενισχύσει την εικόνα του Tornado 300 στην κατηγορία των ψευδοεντούρο μονοπατιών, όπου το μοντέλο προσπαθεί να κερδίσει έδαφος έναντι του ανταγωνισμού.

Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, 9.544 μονάδες ταξινομήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2025, ενώ ο αντίστοιχος αντίπαλος των 250 cc της Yamaha κατέγραψε 32.117 ταξινομήσεις την ίδια περίοδο!

Το Tornado 300 χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με το XRE 300 Sahara, έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 293,5 cc, ικανό να αποδίδει 24,8 ίππους ισχύος και 2,74 kgf.m ροπής που καίει αιθανόλη (πολύ συνηθισμένο καύσιμο στη Βραζιλία).

Ο κινητήρας έχει τροποποιηθεί για να βελτιώσει την απόδοση εκτός δρόμου και συμμορφώνεται με τα πρότυπα εκπομπών Promot5 που ισχύουν στη χώρα της Λατινικής Αμερικής. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξατάχυτο.

Ο σχεδιασμός του νέου Tornado είναι όπως είπαμε εμπνευσμένος από το CRF 450 που χρησιμοποιεί η Honda στο Ντακάρ. Το χρησιμοποιεί και κερδίζει. Τα τελευταία χρόνια, η εργοστασιακή ομάδα της Honda κέρδισε το 2021 με τον Kevin Benavides, και το 2020 και το 2024 με τον Ricky Brabec.

Το πλαίσιο προέρχεται από το Honda CRF 250F, παρέχοντας μεγαλύτερη αντοχή στην αντιμετώπιση των απαιτήσεων της οδήγησης στο χώμα.

Το μοντέλο διαθέτει επίσης αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, φρένα με ABS και ζάντες αλουμινίου. Προσφέρει επίπεδη σέλα που διευκολύνει την κίνηση του αναβάτη εκτός δρόμου, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες.

Το ύψος της σέλας είναι 890 mm και η απόσταση από το έδαφος είναι 268 mm.

Η εργονομία σχεδιάστηκε για να εξισορροπεί την άνεση και τον έλεγχο σε διαφορετικές καταστάσεις. Η ανάρτηση Pro-Link, σε συνδυασμό με τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω, ενισχύει την ικανότητα της μοτοσυκλέτας τόσο σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους όσο και σε ανώμαλο έδαφος.

Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η δομική στιβαρότητα, σε συνδυασμό με την τεχνολογία και τον σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Αυτοί οι παράγοντες ενισχύουν την τοποθέτηση του Tornado 300 ως μια πολυχρηστική επιλογή.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, με την άφιξη του Tornado Special Edition, η Honda θα επιδιώξει να προσελκύσει πελάτες που εκτιμούν το συγκεκριμένο στυλ εμπνευσμένο από τους αγώνες ράλι.

Η κυκλοφορία έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2026 και πρόκειται για μοντέλο που δεν προορίζεται για εξαγωγές εκτός Λατινικής Αμερικής.

Αυτό δεν πάει να πει πως δεν έχει ενδιαφέρον και ειδικά για το ελληνικό κοινό των δύο τροχών.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!