Τα δύο Adventure μοντέλα της Honda εξοπλίζονται με E-Clutch, παραμένοντας κατά τα υπόλοιπα στην ίδια μηχανική βάση με το 2025
Η Honda επιλέγει να ενισχύσει δύο από τα σημαντικότερα adventure μοντέλα της για το 2026 με τεχνολογικές προσθήκες που συνδυάζουν πρακτικότητα και έλεγχο, χωρίς να αλλοιώνουν τον αναγνωρίσιμο χαρακτήρα τους.
Τα XL750 Transalp και NX500 μπαίνουν στη νέα χρονιά με το σύστημα E-Clutch, μια λύση που επιχειρεί να γεφυρώσει το κλασικό μηχανικό κιβώτιο με τη σύγχρονη ηλεκτρονική διαχείριση.
Στην πράξη, το Honda E-Clutch επιτρέπει αλλαγές ταχυτήτων χωρίς τη χρήση της μανέτας του συμπλέκτη, διατηρώντας όμως την αίσθηση χειροκίνητου κιβωτίου.
Το σύστημα λειτουργεί σε συνεργασία με το Throttle By Wire (TBW), παρέχοντας ταχύτερη απόκριση και μεγαλύτερη ακρίβεια στις αλλαγές.
Στην περίπτωση του Transalp, το E-Clutch συνδυάζεται με νέα αλουμινένια ποδιά κινητήρα, που ενισχύει τόσο την προστασία όσο και το πιο «σκληροτράχηλο» παρουσιαστικό του μοντέλου.
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του XL750 Transalp παραμένει στα 755cc, αποδίδοντας 91,8 ίππους και 75 Nm ροπής.
Το Throttle By Wire φέρνει μαζί του τέσσερα προγράμματα οδήγησης – Sport, Standard, Rain και Gravel – μαζί με ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο User mode.
Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) διαθέτει πέντε επίπεδα λειτουργίας και ενσωματωμένο Wheelie Control, ενώ προσφέρονται και τρεις επιλογές για την απόκριση του φρένου του κινητήρα.
Το πλαίσιο παραμένει ατσάλινο, με αναρτήσεις Showa 43mm SFF-CATM USD μπροστά και Pro-Link πίσω, οι οποίες πλέον ρυθμίζονται σε απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.
Οι τροχοί 21 ιντσών εμπρός και 18 πίσω με ελαστικά με σαμπρέλα διατηρούν τον παραδοσιακό adventure προσανατολισμό, ενώ το σύστημα πέδησης με διπίστονες δαγκάνες και διπλούς δίσκους εμπρός εξασφαλίζει τον απαιτούμενο έλεγχο στο φρενάρισμα.
Ο εξοπλισμός του Transalp συνεχίζει να κινείται σε premium επίπεδα, με διπλούς LED προβολείς τύπου projector, TFT οθόνη 5 ιντσών με Honda RoadSync, αυτόματη ακύρωση φλας και Emergency Stop Signals (ESS).
Για το 2026 θα είναι διαθέσιμο σε τρεις αποχρώσεις: Ross White Tricolour (φόρος τιμής στην πρώτη XL600V), Mat Ballistic Black Metallic και Pearl Deep Mud Gray.
Αντίστοιχα, το μικρότερο NX500 φέρνει την τεχνολογία E-Clutch στην A2 κατηγορία, στοχεύοντας σε αναβάτες που αναζητούν ευκολία χωρίς να χάνουν τη μηχανική αίσθηση.
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 471cc αποδίδει 47 ίππους και 43 Nm ροπής, παραμένοντας A2-συμβατός, ενώ το Honda Selectable Torque Control προσφέρει επιπλέον σιγουριά σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Η ανάρτηση αποτελείται από ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BP 41 χιλιοστών και διπλούς δίσκους εμπρός με διπίστονες δαγκάνες, ενώ η εργονομία και η θέση οδήγησης διατηρούνται φιλικές για καθημερινή χρήση αλλά και μικρές αποδράσεις.
Το LED φωτιστικό σώμα και η TFT οθόνη 5 ιντσών με RoadSync ολοκληρώνουν τον εξοπλισμό, με φωτιζόμενο τετραπλό διακόπτη χειρισμού που βελτιώνει τη χρηστικότητα.
Για το 2026, το NX500 θα διατίθεται σε τρεις νέους συνδυασμούς χρωμάτων: Mat Gunpowder Black Metallic / Pearl Bosporus Blue, Graphite Black / Mat Gunpowder Black Metallic και Pearl Horizon White / Mat Crypton Silver Metallic.
Η υιοθέτηση του E-Clutch στα δύο μοντέλα δεν αλλάζει τον πυρήνα της φιλοσοφίας τους· απλώς προσθέτει μια νέα διάσταση άνεσης και ευκολίας, ειδικά σε συνθήκες αστικής μετακίνησης.
Η Honda δεν ανατρέπει, αλλά εξελίσσει – και στην περίπτωση των Transalp και NX500, το κάνει με τρόπο που παραμένει πιστός στην απλότητα και τη χρηστικότητα που χαρακτήριζε πάντα τα μεσαία adventure της.








































