Η Morbidelli αντεπιτίθεται!
Το «μικρό» T352X και το «μεσαίο» T502X είναι δύο πρωτότυπα, προσεκτικά σχεδιασμένα και καλλίγραμμα μοντέλα Adventure με πoλλά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, που παρουσιάστηκαν στην έκθεση του Μιλάνου, στο περίπτερο της Morbidelli
H εταιρία που ιδρύθηκε στο Πέζαρο το 1968 από τον Giancarlo Morbidelli επιστρέφει για να παίξει το δικό της παιχνίδι με κομψές μοτοσυκλέτες στη σύγχρονη αγορά, αφού πρώτα «αναστήθηκε» από τον όμιλο Keeway, πριν δύο μόλις χρόνια.
Τώρα έκανε την έκπληξη, παρουσιάζοντας στην Eicma 2024 δύο πολύ ενδιαφέρουσες σχεδιαστικά προτάσεις σε στυλ Adventure/Crossover, οι οποίες, εκτός από το όνομα, κληρονομούν το ιστορικό μπλε χρώμα της μάρκας.
Το T352X είναι ένα μικρο-μεσαίο δικύλινδρο Adventure με καλό εξοπλισμό και δικό του στυλ.
Το T502X είναι ένα επίσης δικύλινδρο σε σειρά, εξίσου γενναιόδωρο μοντέλο όσον αφορά τον εξοπλισμό του και τα αξεσουάρ.
Τα Morbidelli T352X και Morbidelli T502X παρουσιάζονται ως ένα ιδανικό όχημα, για αρχαρίους το πρώτο και για πιο έμπειρους αναβάτες το δεύτερο.
Το Morbidelli T352X κινείται από έναν δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 349,2 cc (αν και όλοι θα περίμεναν να είναι μονοκύλινδρος) με ισχύ 40,9 ίππων στις 8.500 rpm και ροπή 31,5 Nm στις 8.500 rpm, εξοπλισμένο με συμπλέκτη μερικής ολίσθησης, ο οποίος λειτουργεί σε συνδυασμό με το 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και με τη δυνατότητα επιλογής τρόπου λειτουργίας για τη διαχείριση της απόδοσης του κινητήρα.
Διαθέτει ανάποδο πιρούνι με καλάμια 41 mm, με διαδρομή 160 mm, ενώ το πίσω μονό αμορτισέρ με προοδευτικό μοχλικό σύστημα είναι ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση, με διαδρομή 56 mm.
Το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει έναν πλωτό δίσκο 300 mm μπροστά και έναν δίσκο 240 mm πίσω, με σύστημα ABS της Bosch (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πίσω). Τα στάνταρ ελαστικά είναι Pirelli.
Ακόμα και οι «δευτερεύουσες» λεπτομέρειες έχουν φροντιστεί, αφού δεν λείπει ούτε η συνδεσιμότητα: εξοπλισμένο με το σύστημα Morbidelli Connect, επιτρέπει στους αναβάτες να συγχρονίζουν τη φορητή συσκευή με τη μοτοσυκλέτα μέσω μιας αποκλειστικής εφαρμογής και να πλοηγούνται χάρη στην προβολή των λειτουργιών του κινητού τηλεφώνου στην οθόνη TFT 7 ιντσών.
Επιπλέον, υπάρχουν προβολείς full-LED και θύρες USB για φόρτιση και χειριστήρια με οπίσθιο φωτισμό.
Η 7ιντση οθόνη TFT είναι τοποθετημένη κάθετα και έχει τα απαραίτητα γραφικά.
Το δηλωμένο κενό βάρος είναι 180 κιλά και το ντεπόζιτο χωράει 18 λίτρα. Το ύψος της σέλας είναι 820 mm, επομένως προσιτό. Σχάρα αποσκευών και προστατευτικές πλαϊνές μπάρες συμπληρώνουν τον εξοπλισμό του T352X
To Morbidelli T502X είναι ένα μοντέλο για όσους αναζητούν έναν συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης, βάρους και ευελιξίας. Τροφοδοτείται από έναν δικύλινδρο σε σειρά κυβισμού 486 cc, ικανό να παράγει 46,94 ίππους στις 8.500 rpm και ροπή 45 Nm στις 6,750 rpm.
Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων με συμπλέκτη μερικής ολίσθησης.
Η ανάρτηση μπροστά διαθέτει ανάποδο – ρυθμιζόμενο – τηλεσκοπικό πιρούνι 43 mm με διαδρομή 180 mm και μονό αμορτισέρ πίσω με συνδέσμους, με διαδρομή 69 mm.
Η πέδηση ανατίθεται σε δύο πλωτούς δίσκους 300 mm μπροστά και σε δίσκο 240 mm πίσω, που συνεργάζονται με το σύστημα ABS της Bosch (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί πίσω).
Οι ζάντες έχουν ακτίνες και τα ελαστικά Pirelli έχουν διαστάσεις 110/80-19 μπροστά και 150/70-17 πίσω.
Η 502 είναι εξοπλισμένη με Traction Control, το ύψος της σέλας είναι 830 mm και το δηλωμένο κενό βάρος είναι 210 kg.
Η αυτονομία βασίζεται σε ένα ρεζερβουάρ 18 λίτρων.
Το T502X είναι επίσης εξοπλισμένο με Morbidelli Connect μέσω εφαρμογής για κινητά και οθόνη TFT 7 ιντσών. Ομοίως, υπάρχουν θύρες USB και φωτισμός full-LED, ενώ οι χούφτες στο τιμόνι περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του Morbidelli T502X.
Ελπίζουμε να δούμε κάποια στιγμή και στην ελληνική αγορά αυτές τις νέες προτάσεις της Morbidelli, μιας και πρόκειται για πολύ προσεγμένα και κομψά μοντέλα.