Η Norton Motorcycles έκανε μια εντυπωσιακή επιστροφή στην EICMA 2025, επιχειρώντας το μεγάλο restart της ιστορικής βρετανικής εταιρίας.
Μετά από χρόνια κρίσης, χρεοκοπίας και αμφίβολων επανεκκινήσεων, η Norton εμφανίστηκε στο Μιλάνο με τέσσερις ολοκαίνουργιες μοτοσυκλέτες που σηματοδοτούν τη νέα εποχή της υπό την ιδιοκτησία της ινδικής TVS Motor Company.
Το εγχείρημα δεν είναι απλό: μια μάρκα που συνδέθηκε με την αγωνιστική αίγλη και το βρετανικό στυλ του 20ού αιώνα προσπαθεί να ξαναβρεί ταυτότητα στη σύγχρονη εποχή, επενδύοντας αυτή τη φορά περισσότερο στην τεχνολογία και το πέρασμα στο σήμερα παρά στη νοσταλγία.
Η TVS έχει ήδη επενδύσει πάνω από 200 εκατομμύρια λίρες για να ξαναστήσει τη Norton από το μηδέν, δημιουργώντας ένα νέο, υπερσύγχρονο εργοστάσιο στο Solihull της Αγγλίας, με δυνατότητα παραγωγής 8.000 μονάδων ετησίως.
Εκεί στεγάζονται τα κέντρα σχεδίασης και ανάπτυξης, με στόχο η “Resurgence”, όπως ονομάζει η εταιρία τη νέα στρατηγική της, να επαναφέρει το βρετανικό όνομα στο επίπεδο των κορυφαίων κατασκευαστών.
Η νέα γκάμα περιλαμβάνει δύο Sport μοτοσυκλέτες, τη superbike Manx R και τη γυμνή Manx, καθώς και δύο μεσαίου κυβισμού δικύλινδρες adventure/crossover εκδόσεις, τις Atlas και Atlas GT.
Κεντρικό “πρόσωπο” της επιστροφής είναι η Manx R, μια superbike που ενσωματώνει όλη τη σύγχρονη τεχνογνωσία της νέας Norton.
Ο ολοκαίνουργιος V4 κινητήρας των 1.200 κυβικών εκατοστών αποδίδει 206 ίππους στις 11.500 rpm και 130 Nm ροπής στις 9.000 rpm.
Το πλαίσιο είναι μονοκόκ αλουμινίου, ενώ το βάρος χωρίς υγρά περιορίζεται στα 204 κιλά, με την ημιενεργητική ανάρτηση να προέρχεται από την Marzocchi, με ηλεκτρονική ρύθμιση από το τιμόνι.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δαγκάνες Brembo Hypure με διπλούς δίσκους 330 χιλιοστών εμπρός και 245 πίσω, ενώ οι ζάντες 17 ιντσών είναι από ανθρακόνημα, με ελαστικά Pirelli Diablo Supercorsa V4SP.
Η λίστα ηλεκτρονικών συστημάτων είναι εκτενής: Cornering ABS, Traction Control, Slide Control, Wheelie Control και Launch Control, quickshifter δύο κατευθύνσεων, Hill Start Assist και Cruise Control.
Όλα ρυθμίζονται μέσω μιας μεγάλης TFT οθόνης αφής 8 ιντσών, με Bluetooth και Wi- Fi συνδεσιμότητα, πλοήγηση, ενσωμάτωση GoPro, ακόμη και live tracking.
Το keyless σύστημα είναι στάνταρ, ενώ προσφέρονται θερμαινόμενα γκριπ και σέλα.
Το Manx R είναι, προς το παρόν, περιορισμένης παραγωγής – μόλις 150 αριθμημένα κομμάτια – και προφανώς απευθύνεται σε συλλέκτες και φανατικούς της Norton.
Η γυμνή Manx χρησιμοποιεί το ίδιο σύνολο πλαισίου και κινητήρα, αλλά με αλλαγές στη γεωμετρία και τη θέση οδήγησης, ώστε να είναι πιο φιλική στην καθημερινή χρήση.
Κρατάει όμως το ίδιο “όπλο” των 206 ίππων και την ίδια λίστα ηλεκτρονικών, τοποθετώντας τη Norton στο club των ισχυρότερων naked streetfighter της αγοράς.
Απέναντι στα δύο V4 μοντέλα στέκονται τα Atlas και Atlas GT, οι προτάσεις της Norton για τη μεσαία Adventure κατηγορία.
Και τα δύο κινούνται από έναν νέο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 585 κυβικών εκατοστών, με στρόφαλο 270 μοιρών και 70 ίππους απόδοση.
Ο κινητήρας αποτελεί ενεργό τμήμα του ατσάλινου χωροδικτυώματος πλαισίου και αποσκοπεί περισσότερο στη ροπή και την προοδευτική απόδοση παρά στην απόλυτη ισχύ.
Το Atlas είναι πιο off-road προσανατολισμένο, με ακτινωτούς τροχούς 19 και 17 ιντσών και αναρτήσεις μεγάλης διαδρομής, ενώ το Atlas GT κινείται προς την τουριστική πλευρά, με χυτές ζάντες 17 ιντσών, χαμηλότερη σέλα και πιο άνετη εργονομία.
Και στα δύο συναντάμε TFT οθόνη αφής 8 ιντσών, συνδεσιμότητα Bluetooth, Riding Modes, Traction Control, Cornering ABS, Hill Hold Assist και – σύμφωνα με πληροφορίες – ακόμα και Cornering Cruise Control, κάτι που θα αποτελέσει πρωτιά αν επιβεβαιωθεί.
Το ηλεκτρονικό πακέτο συμπληρώνεται από quickshifter, keyless σύστημα, θερμαινόμενα γκριπ και σέλα, ενώ η IMU έξι αξόνων διαχειρίζεται όλα τα υποβοηθητικά συστήματα.
Αν κάτι διχάζει το κοινό, αυτό είναι ο σχεδιασμός.
Οι νέες Norton εμφανίζονται με καθαρές, αιχμηρές γραμμές και απουσία του ιδιαίτερου βρετανικού χαρακτήρα που έκανε τη μάρκα ξεχωριστή στο παρελθόν.
Η εμμονή στο γκρι χρώμα για όλη τη γκάμα ενισχύει αυτή την αίσθηση ομοιομορφίας, δίνοντας σε πολλούς την εντύπωση ότι λείπει η “ψυχή” των κλασικών Norton.
Από την άλλη, η σχεδιαστική αλλαγή δείχνει ίσως σκόπιμη: η νέα Norton δεν αναζητά την αναγνώριση μέσα από τη νοσταλγία, αλλά τη σταθερότητα μέσα από την τεχνολογική ωριμότητα.
Η παρουσία της Norton στην EICMA 2025 δεν ήταν απλώς μια επιστροφή, αλλά μια απόπειρα εξιλέωσης.
Με τη στήριξη και την οικονομική πειθαρχία της TVS, η εταιρία δείχνει αποφασισμένη να αφήσει πίσω τα λάθη του παρελθόντος – τις ατελείωτες αναβολές, τις αναξιόπιστες παραγωγές και τα φιλόδοξα, αλλά ανολοκλήρωτα projects.
Αν αυτή η νέα γενιά καταφέρει να συνδυάσει τη βρετανική καταγωγή με την ινδική τεχνοκρατική συνέπεια, τότε ίσως η Norton να μην επιστρέφει απλώς – αλλά να ξαναγεννιέται.














































