MotorBike.gr

Ola Electric Diamondhead: Το δίτροχο Tesla Cybertruck

02/10/2025

Η Ola θέλει να πάει στην Αμερική και φτιάχνει το δίτροχο Cybertruck

Αυτή η ινδική ηλεκτρική μοτοσικλέτα έχει προσπαθήσει να αντιγράψει το Tesla Cybertruck σε δύο τροχούς και ο λόγος είναι πως μέρος των σχεδίων της είναι και η αμερικάνικη αγορά. Ευτυχώς αυτό το ακατονόμαστο “πράγμα” που βλέπετε είναι πρωτότυπο

Οι νεοσύστατες εταιρίες δίτροχων και ειδικά οι παντελώς ή σχετικά άγνωστες που ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση, αντιπροσωπεύουν το υποτιθέμενο “μοντέρνο θαύμα” της εποχής μας, με την ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία και τις επιδόσεις τους, ενώ οι δημοφιλείς κατασκευαστές ακολουθούν αυτό τον δρόμο αργά, καθυστερώντας επιδεικτικά, εστιάζοντας στο απώτερο μέλλον.

Και μπορεί αυτοί που πηγαίνουν προσεκτικά να κερδίζουν μακροπρόθεσμα, αλλά αυτοί που τρέχουν, προέρχονται όλοι από νεοσύστατες εταιρίες ηλεκτρικών οχημάτων, που έχουν επιδείξει καμιά φορά και αξιόλογες κατασκευές και λύσεις.

 

 

Μια από αυτές – σύμφωνα με τους Ινδούς βεβαίως – είναι η Ola Electric, που γενικώς δείχνει να μην τα πηγαίνει άσχημα, και πρόσφατα αποκάλυψε μια ενδιαφέρουσα σειρά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Από την άλλη, αυτή που τράβηξε την προσοχή μας είναι η “Diamondhead”, η “Διαμαντοκέφαλη”!

Η Ola Electric Diamondhead φαίνεται να είναι σαφέστατα εμπνευσμένη  από το αμφιλεγόμενης λειτουργικότητας, ασφάλειας και εμφάνισης, “τερατώδες” για τους περισσότερους, Tesla Cybertruck, ενώ παράλληλα είναι αλλόκοτη και τολμηρή.

 

 

Αρκετές εταιρίες έχουν φτιάξει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εμπνευσμένες από το Cybertruck, με την ελπίδα ίσως να αγγίξουν την επιτυχία του Elon Musk … αλλά η Ola φαίνεται να είναι η καλύτερη μέχρι στιγμής. Το τερμάτισε, που λέμε.

Ο γωνιώδης προβολέας LED είναι η πιο προφανής αναφορά εδώ, δημιουργώντας μια αισθητική φαρδιού “φέρινγκ” – που δεν έχουμε ξαναδεί σε άλλη μοτοσυκλέτα – πόσο δε μάλλον σε ηλεκτρική.

 

 

Το δίτροχο είναι στολισμένο με εξίσου τολμηρά περιμετρικά πάνελ στο αμάξωμά του, που κρύβουν όλα τα εσωτερικά (μπαταρία, κινητήρα, ηλεκτρονικά) εξαρτήματα.

Ακόμα και το τιμόνι και η καλωδίωση βρίσκονται μέσα σε καπάκια για μια καθαρή εμφάνιση. Το πίσω μέρος ακολουθεί την ίδια τάση, καθώς υπάρχει ένα κομψό πίσω φως LED ενσωματωμένο στα πάνελ.

 

 

Είναι ενδιαφέρον ότι και τα δύο φτερά είναι από ανθρακονήματα, γεγονός που υποστηρίζει τον ισχυρισμό της Ola ότι αυτή θα είναι η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών… αν κυκλοφορήσει ποτέ.

Πέρα από τον σχεδιασμό, η Diamondhead διαθέτει μια μοναδική μπροστινή ανάρτηση, παρόμοια με το σύστημα διεύθυνσης, με κέντρο πλήμνης της Bimota. Τέτοια συστήματα προσφέρουν άμεση αίσθηση στο τιμόνι, χωρίς να ενοχλούνται ή να παρεμβάλλονται από χτυπήματα ή ταλαντώσεις.

 

 

Η γωνία κάστερ και το ίχνος παραμένουν σταθερά, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στη μοτοσυκλέτα (φρενάρισμα, επιτάχυνση), επομένως το βάρος και η αίσθηση του τιμονιού είναι πάντοτε ίδια.

Επιπλέον, το κέντρο πλήμνης επιτρέπει έναν απλούστερο σχεδιασμό πλαισίου, καθώς δεν απαιτείται ιδιαίτερα ενισχυμένος λαιμός πιρουνιού.

Η Ola έχει δώσει λίγα τεχνικά χαρακτηριστικά για το Diamondhead με δηλωμένη αυτονομία σχεδόν 190 χιλιόμετρα, χάρη σε μια μπαταρία τεσσάρων kWh.

Εμείς πάντως θα ασχοληθούμε με τις επιδόσεις της Ola Diamondhead, αν ποτέ βγει στην παραγωγή, μιας και κατά την άποψή μας η εμφάνιση είναι … εκτρωματική. Είναι από τις χειρότερες που έχουμε δει – αν και δίνουμε εύσημα στην Ola για την τόλμη της – και πιστεύουμε πως δεν θα πετύχει τίποτε σπουδαίο εμπορικά, εφόσον βγει στην αγορά. Ο χρόνος θα δείξει.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!