Aνανεώνεται σε πλήθος τομέων η “κομβική” ΜΤ07
Η ανανέωση ήταν ριζική για τη νέα Yamaha MT-07 2025, που αποκτά ανεστραμμένο πιρούνι, ηλεκτρονικό γκάζι και έκπληξη-έκπληξη…. αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Y-AMT!
Ως η μοτοσυκλέτα που σχεδόν επαναπροσδιόρισε την κατηγορία των δικύλινδρων naked από την κυκλοφορία της το 2014, η Yamaha MT-07 συγκαταλέγεται στα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη για παραπάνω από μια δεκαετία.
Αγκαλιάζοντας τη φιλοσοφία της καμπάνιας της Yamaha «Η σκοτεινή πλευρά της Ιαπωνίας», η MT-07 ηγήθηκε του κλάδου με το φουτουριστικό της στυλ και τον ροπάτο κινητήρα της που έχει αποκτήσει θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Η δυναμική εμφάνιση των MT έχει εμπνεύσει μια νέα γενιά μοτοσυκλετιστών, να περάσουν στους δύο τροχούς.
Για το 2025, η Yamaha διατηρεί τη θέση της ως ο κορυφαίος κατασκευαστής στην κατηγορία, καλωσορίζοντας το νεότερο μέλος της οικογένειας MT, το οποίο διαθέτει νέα εμφάνιση, ακόμα υψηλότερες προδιαγραφές και τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ συμβατικού ή του καινοτόμου αυτόματου – σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων Y-AMT.
Μπορεί η εμβληματική όψη της σειράς Yamaha ΜΤ να την έχει κάνει να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, αλλά η επιτυχία της ΜΤ-07 οφείλεται και στην οδηγική εμπειρία που προσφέρει.
Η πρώτη ΜΤ-07 έγινε επιτυχία άμεσα καθώς συνδύαζε χαμηλό βάρος και κινητήρα CP2 πρώτης γενιάς. Αυτός ο συναρπαστικός συνδυασμός είναι που έκανε την ΜΤ-07 ένα σύμβολο της Hyper Naked σειράς.
Αυτά τα συστατικά παραμένουν στο επίκεντρο της MT-07 του 2025, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν ακόμα πιο έντονες συγκινήσεις χάρη σε ένα καινούργιο πλαίσιο και μια σειρά από προγράμματα οδήγησης, καθώς και στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού γκαζιού YCC-T, αλλά και βελτιωμένου ήχου από τον κινητήρα CP2, ο οποίος έχει εξελιχθεί για να δημιουργήσει έναν ακόμη ισχυρότερο δεσμό μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας.
To αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας εύχρηστης μοτοσυκλέτας μεσαίου κυβισμού, ενός διασκεδαστικού μοντέλου που βρίσκεται στο στοιχείο του είτε χρησιμοποιείται για καθημερινή μετακίνηση είτε στο ορεινό οδικό δίκτυο και σε στροφές.
Όμως, παρά την εξέλιξη της, η ΜΤ-07 του 2025 παραμένει μια ροπάτη μοτοσυκλέτα, η οποία πλέον διαθέτει περισσότερη φινέτσα και τεχνολογία, καθώς και έξτρα premium εξαρτήματα.
Η ΜΤ-07 φημιζόταν πάντα για το περιορισμένο της βάρος και την σπόρ φύση της. Για τον λόγο αυτό οι μηχανικοί της Yamaha εργάστηκαν με στόχο να μειώσουν περεταίρω τα κιλά της, παρά το γεγονός πως προστέθηκε περισσότερη τεχνολογία.
Τελικά αντί για την αύξηση του συνολικού βάρους που υπολογιζόταν να είναι συν 4,5 κιλά, το νέο μοντέλο ζυγίζει μόλις 183 κιλά, δηλαδή είναι κατά ένα κιλό ελαφρύτερο από το προηγούμενο.
Η υιοθέτηση νέων τροχών που έχουν κατασκευαστεί μέσω της πατενταρισμένης spinforging διαδικασίας της Yamaha, εξοικονομεί σχεδόν μισό κιλό από το μη αναρτώμενο βάρος, μειώνοντας το γυροσκοπικό αποτέλεσμα κατά την οδήγηση και συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας πιο ευέλικτης μοτοσυκλέτας, ενώ εξαρτήματα όπως η μπαταρία και η τριπλή βάση τιμονιού από χυτό αλουμίνιο προσφέρουν επίσης σημαντική εξοικονόμηση βάρους.
Μόνο η μινιμαλιστική εξωτερική σχεδίαση της MT-07 τέταρτης γενιάς έχει προσφέρει εξοικονόμηση βάρους που φτάνει τα 600 γραμμάρια.
Έχοντας εφαρμόσει μια ολιστική προσέγγιση για τη δημιουργία μιας ελαφριάς και ευέλικτης μοτοσυκλέτας, η ομάδα σχεδιασμού της Yamaha έχει εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία για να εξοικονομήσει βάρος όπου είναι δυνατόν, ακόμα και όταν το κέρδος μοιάζει αμελητέο.
Εξαρτήματα όπως το φίλτρο αέρα, η αλυσίδα, ακόμη και η τάπα του ρεζερβουάρ καυσίμου (!) είναι παραδείγματα εξαρτημάτων που έχουν επανασχεδιαστεί για την εξοικονόμηση λίγων γραμμαρίων, προκειμένου να διατηρηθεί το σύνολο βάρους του τελικού προϊόντος στο ελάχιστο.
Η έκδοση MT-07 Yamaha 4ης γενιάς διαθέτει νέα εμφάνιση χάρη στους ξανασχεδιασμένους προβολείς LED.
Η πρώτης γενιάς MT-07, που κυκλοφόρησε το 2014, δημιούργησε την ιδέα «Cool Urban Sports», η οποία αντλεί έμπνευση από την αστική υποκουλτούρα που επικρατεί στους δρόμους της Ιαπωνίας. Στις δύο επόμενες γενιές της, η MT-07 αγκάλιασε τη σχεδιαστική φιλοσοφία της «Σκοτεινής πλευράς της Ιαπωνίας».
Σε πλήρη αρμονία με την ελκυστική όψη της μοτοσυκλέτας, η ίδια φιλοσοφία διατηρήθηκε και στο μοντέλο τέταρτης γενιάς, ενώ παράλληλα εξελίχθηκε προσεκτικά η εξωτερική της σχεδίαση.
Στο μπροστινό της μέρος, η ΜΤ-07 έχει μια μονάδα με μικρών διαστάσεων προβολέων LED, τα οποία σκόπιμα μοιάζουν με δύο επιβλητικής εμφάνισης “μάτια”, ώστε να της παρέχουν μια μοναδική μπροστινή όψη. Έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στην τοποθέτηση των σωλήνων και των καλωδίων, για να διατηρηθεί μια καθαρή εμφάνιση μέσω του μικρών διαστάσεων ρεζερβουάρ καυσίμου και της νέας ουράς, η οποία έχει επίσης ξεχωριστή εμφάνιση.
Τεχνικά, έχει ληφθεί μεγάλη προσοχή για να διασφαλιστεί ότι τα εξωτερικά μέρη της μοτοσυκλέτας θα είναι όσο το δυνατόν ελαφρύτερα, με τα πλαϊνά καπάκια της MT-07 του 2025 να είναι κατά 600 γραμμάρια ελαφρύτερα από τα καπάκια του προηγούμενου μοντέλου.
Ωστόσο, βασικός παράγοντας στο στυλ αυτού του μοντέλου είναι το συναίσθημα που προσφέρει στον αναβάτη της. Η χαρακτηριστική της σχεδίαση παραμένει πιστή στην οικογένεια ΜΤ, ενώ να σημειώσουμε πως η MT-07 έχει προκαλέσει πολυάριθμες απομιμήσεις όλα αυτά τα χρόνια.
Στην MT-07 του 2025 εμφανίζεται για πρώτη φορά το σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού Chip Controlled Throttle της Yamaha, το οποίο στο παρελθόν είχε χρησιμοποιηθεί σε μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς MT.
Η χρήση της τεχνολογίας στο γκάζι “ride-by-wire” επιτρέπει στην ΜΤ-07 να χρησιμοποιεί μια μεγάλη σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο εύκολη και παράλληλα απολαυστική για τον αναβάτη. Η εξαιρετική απόκριση στο γκάζι της MT-07 περιλαμβάνει πλέον τρεις ρυθμίσεις YRC (Σύστημα ελέγχου πορείας της Yamaha), οι οποίες αλλάζουν τα χαρακτηριστικά ισχύος ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη και τις συνθήκες του δρόμου.
Το YCC-T διευκολύνει το στάνταρ σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με διακόπτη απενεργοποίησης και τη μετάδοση Y-AMT και επιτρέπει την τοποθέτηση του τρίτης γενιάς quickshifter της Yamaha στη βασική έκδοση, ως προαιρετικό αξεσουάρ. Αποκλειστικά για την ΜΤ-07 Υ-ΑΜΤ του 2025, το cruise control ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, ώστε να γίνει πιο άνετη η οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.
Το σύστημα YRC παρέχεται με δύο εργοστασιακές λειτουργίες: “Sport” και “Street”, με μια τρίτη ‘Custom” ρύθμιση που μπορεί να καθοριστεί από το χρήστη μέσω του πίνακα οργάνων TFT ή της δωρεάν εφαρμογής MyRide.
Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις χαρτογραφήσεις ισχύος και δύο επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης, καθώς και τη δυνατότητα απενεργοποίησης της παρέμβασης. Το πρόγραμμα Sport έχει αναπτυχθεί για πιο δυναμική οδήγηση, σε περιβάλλοντα όπως οι πίστες ή οι δρόμοι με στροφές.
Έχει εκ των προτέρων ρυθμιστεί για να προσφέρει τον χάρτη ισχύος με τη μεγαλύτερη απόκριση (PWR1) και το χαμηλότερο επίπεδο λειτουργίας του ελέγχου πρόσφυσης (TCS1). Το πρόγραμμα Street έχει σχεδιαστεί για καθημερινή χρήση. Παρέχει πιο ήπια απόδοση της ισχύος (PWR2) και το υψηλότερο επίπεδο παρέμβασης του ελέγχου πρόσφυσης (TCS2).
Μια τρίτη ρύθμιση ισχύος (PWR3) παρέχει την πιο ήπια απόδοση και είναι κατάλληλη για βρεγμένο οδόστρωμα και συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε από τις τρεις αποδόσεις της ισχύος, καθώς και από τις τρεις ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης (συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας πλήρους απενεργοποίησης της παρέμβασης), για να προχωρήσει στη δική του διαμόρφωση.
Για την MT-07 με μετάδοση Y-AMT, πρόσθετες ρυθμίσεις YRC αντικατοπτρίζουν περαιτέρω το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Στη ρύθμιση με χειροκίνητη λειτουργία (MT), η λειτουργία MT-07 Y-AMT χρησιμοποιεί τους ίδιους τρόπους λειτουργίας με τη χειροκίνητη έκδοση.
Κάθε μία από τις δύο ρυθμίσεις AT διαθέτει τη δική της λειτουργία YRC. Όταν βρίσκεται στο D, το σύστημα παρέχει ισορροπημένο συνδυασμό απόκρισης του γκαζιού, TCS και αλλαγής ταχυτήτων, ώστε να παρέχει μια καλή ρύθμιση σε όλες τις συνθήκες. Στο πρόγραμμα D+, το YRC προσφέρει διαφορετικό επίπεδο παρέμβασης του TCS και διατηρεί για περισσότερο χρόνο την κάθε σχέση, ενθαρρύνοντας τον αναβάτη να απολαμβάνει τον κινητήρα CP2 και να ξεκλειδώνει τα πιο ζωηρά επίπεδα απόδοσης που προσφέρει αυτό το καινοτόμο σύστημα αλλαγής ταχυτήτων.
Εκτός από την φρέσκια εξωτερική σχεδίαση της MT-07, η αναθεωρημένη θέση οδήγησης προσφέρει πιο σπορ αίσθηση, καθώς και καλύτερη σύνδεση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα.
Με στενό προφίλ και ύψος σέλας στα 805 χιλ., η MT-07 του 2025 είναι προσβάσιμη για ένα ευρύ φάσμα αναβατών, διατηρώντας παράλληλα ιδανικές διαστάσεις και ευρυχωρία για τους μεγαλύτερου ύψους αναβάτες.
Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η θέση του τιμονιού της νέας MT-07 είναι πιο εργονομικά σχεδιασμένη. Το φαρδύτερο κατά 18 χιλιοστά τιμόνι είναι τοποθετημένο 22 χιλιοστά χαμηλότερα και 9,3 χιλιοστά πιο πίσω, ενώ τα μαρσπιέ έχουν μεταφερθεί 10 χιλιοστά χαμηλότερα για να συμβάλλουν σε αυξημένο χώρο για τα πόδια.
Για να γίνει η μοτοσυκλέτα πιο εύκολα προσβάσιμη και για να τονιστεί η αίσθηση σύνδεσης του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα, το κάλυμμα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι στενότερο, παρόλο που φιλοξενεί το νέο ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T και τα κανάλια για το νέο σύστημα ακουστικής ενίσχυσης.
Η σχεδίαση διευκολύνει την καλή επαφή των γόνατων του αναβάτη με το ρεζερβουάρ καυσίμου, εμπνέοντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά τη διάρκεια των στροφών σε track days πχ. Η σχεδίαση του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι νέα, αλλά διατηρεί την ίδια χωρητικότητα 14 λίτρων όπως πριν.
Περαιτέρω ενίσχυση της άνεσης προσφέρει η νέα δύο τμημάτων σέλα, οι οποία έχει αναθεωρημένο μέγεθος, σχήμα και αφρώδες υλικό, τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνεπιβάτη.
Εφοδιασμένη με τον θρυλικό κινητήρα 690 κ.εκ. CP2 με τους δύο παράλληλους κυλίνδρους, η MT-07 τέταρτης γενιάς διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα ενίσχυσης του θορύβου.
Το CP2 παράγει ήδη έναν μοναδικό ήχο χάρη στον “ανώμαλο” χρονισμό ανάφλεξης και τώρα η εισαγωγή έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να βελτιστοποιεί τον ήχο του κινητήρα όταν ανοίγει το γκάζι, δημιουργώντας χαρακτηριστικό ήχο ειδικά κατά την επιτάχυνση σε μεσαίες στροφές.
Για να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα, οι μηχανικοί βελτιστοποιούν το μέγεθος, το σχήμα και τη διάταξη των εξαρτημάτων εισαγωγής, όπως το φίλτρο αέρα, ο αγωγός εισαγωγής, η χοάνη εισαγωγής και τα καλύμματα εισαγωγής. Η “ενίσχυση” του ήχου προέρχεται και από τα τέσσερα ανοίγματα στο νέο κάλυμμα του ρεζερβουάρ, το οποίο ενισχύει τον βελτιστοποιημένο ήχο του κινητήρα και διοχετεύει τα προσεκτικά σχεδιασμένα ηχητικά κύματα προς τον αναβάτη!
Το αποτέλεσμα είναι πιο εμφανές κατά την έξοδο από αργές στροφές με το γκάζι στο 25-50%. Προσφέροντας καλύτερη σύνδεση μεταξύ του αναβάτη και της μοτοσυκλέτας του, συμβάλλει σε πιο συναρπαστική οδήγηση και τονίζει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα CP2.
Ένα νέο ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών κοσμεί το μπροστινό μέρος της νέας MT-07 και προσφέρει καλύτερη αίσθηση του μπροστινού συστήματος, καθώς και πιο μοντέρνα, premium εμφάνιση. Το ανεστραμμένο πιρούνι συνδυάζεται με το νέο πλαίσιο για να προσφέρουν μια πιο σπορ, συναρπαστική εμπειρία οδήγησης, ενώ η νέα τριπλή βάση τιμονιού από χυτό αλουμίνιο εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού της Yamaha.
Το νέο πιρούνι είναι κατά σχεδόν μισό κιλό ελαφρύτερο από το πιρούνι της προηγούμενης MT-07 και είχε σημαντικό ρόλο στο συνολικό πρόγραμμα εξοικονόμησης βάρους, συμβάλλοντας στο ελαφρύ τιμόνι για το οποίο είναι φημισμένο αυτό το μοντέλο.
Στον πίσω τροχό, το αμορτισέρ και το μοχλικό έχουν βελτιστοποιηθεί για να συμπληρώνουν το νέο πιρούνι, αλλά και άλλες εξελίξεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο. Η πίσω ανάρτηση ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς, γεγονός που δίνει στους αναβάτες την επιλογή, να την προσαρμόσουν σύμφωνα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις.
Μαζί με τη νέα ανάρτηση, οι τετραπίστονες δαγκάνες φρένων με ακτινική τοποθέτηση υιοθετούνται επίσης για πρώτη φορά σε MT-07. Αυτά προσφέρουν βελτιωμένη ακαμψία, για ισχυρότερη και πιο σταθερή ισχύ πέδησης.
Για πιο ελαφριά λειτουργία, η βασική έκδοση της MT-07 πλέον διαθέτει Assist & Slipper συμπλέκτη.
Χρησιμοποιώντας δύο έκκεντρα, ένα έκκεντρο υποβοήθησης και ένα έκκεντρο ολίσθησης, ο συμπλέκτης συμβάλλει σε πιο ομαλή και σταθερή συμπεριφορά κατά τα κατεβάσματα ταχυτήτων και μειώνει τη δύναμη που απαιτείται για την πίεση της μανέτας του συμπλέκτη κατά περίπου 22%.
Ο συμπλέκτης αναστέλλει την μεγαλύτερη από την αναμενόμενη μεταφορά της ροπής στον πίσω τροχό και το υπερβολικό φρενάρισμα του κινητήρα που ενδέχεται να προκληθούν από τα κατεβάσματα ταχυτήτων, παρέχοντας μεγαλύτερη σιγουριά και ακρίβεια στις εισόδους σε στροφές, ενώ το επίπεδο ολίσθησης στο τελευταίο μοντέλο έχει ρυθμιστεί με ακρίβεια για να προσφέρει ένα επίπεδο φρεναρίσματος του κινητήρα, απόλυτα ταιριαστό με τη σπορ φύση της MT-07.
Η τέταρτης γενιάς MT-07 έχει εξοπλιστεί με ένα αναθεωρημένο πλαίσιο, το οποίο έχει τροποποιηθεί για να προσφέρει βελτιωμένο χειρισμό και για να διευκολύνει την προσαρμογή της νέας τεχνολογίας που πλέον διατίθεται ως βασικός εξοπλισμός.
Χρησιμοποιώντας ατσάλινους σωλήνες για υψηλού επιπέδου ακαμψία και αντοχή, το πλαίσιο έχει το ίδιο βάρος με της MT-07 προηγούμενης γενιάς MT-07. Παραμένει στα περίπου 14,8 κιλά, παρά το γεγονός ότι προσφέρει αυξημένη στρεπτική, διαμήκη και πλευρική ακαμψία κατά 12 ως 13%.
Συγκεκριμένα, η άρθρωση του ψαλιδιού διαφέρει σημαντικά από του προηγούμενου μοντέλου, με νέο σχήμα, πάχος και στήριξη που το καθιστούν κρίσιμο στοιχείο, για τον προσδιορισμό της ισορροπίας της μοτοσυκλέτας και της ευελιξίας της στον χειρισμό.
Αν και μοιάζει σε εμφάνιση με το πλαίσιο του προηγούμενου μοντέλου, μόνο η βάση του τιμονιού παραμένει ίδια. Η διάμετρος και το πάχος των χαλύβδινων σωλήνων έχουν αναθεωρηθεί παντού, όπως και των πλακών ενίσχυσης.
Οι αλλαγές έγιναν όχι μόνο για να βελτιωθούν τα χαρακτηριστικά χειρισμού της MT-07 του 2025, αλλά και για να προσαρμοστούν το νέο γκάζι YCC-T και η μετάδοση Y-AMT, χωρίς να επηρεαστεί η χωρητικότητα του φίλτρου αέρα ή του ρεζερβουάρ καυσίμου.
Το σημαντικά βελτιωμένο πλαίσιο συνδυάζεται με ένα αναθεωρημένο ψαλίδι. Ο ασύμμετρος σχεδιασμός αποτελεί μέρος του DNA της MT-07 από την κυκλοφορία της το 2014 και σε αυτό το μοντέλο τέταρτης γενιάς αναθεωρείται για πρώτη φορά. Οι επάνω επιφάνειες έχουν μειωθεί για εξοικονόμηση βάρους και για μια πιο σύγχρονη εμφάνιση, ενώ η ακαμψία έχει βελτιστοποιηθεί για τέλειο συνδυασμό με το νέο πλαίσιο και το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 χιλ.
Ως αποτέλεσμα των αλλαγών, η νέα διάταξη του πλαισίου και της ανάρτησης προσφέρουν μεγαλύτερη ευστάθεια και βελτιωμένο χειρισμό κατά τη μεταφορά των αποσκευών. Με την τοποθέτηση της Γνήσιας βαλίτσας 34 λίτρων της Yamaha, οι πελάτες μπορούν να απολαμβάνουν μεγαλύτερη ευχρηστία από την MT-07 στα μεγάλα ταξίδια τους.
Η MT-07 2025 χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια σχεδίαση τροχών που έχει κατασκευαστεί με την κατοχυρωμένη τεχνική spinforging της Yamaha. Η διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας λεπτότερης και επομένως ελαφρύτερης ζάντας χωρίς συμβιβασμούς σε ότι αφορά την αντοχή.
Ως αποτέλεσμα, η νέα MT-07 διαθέτει κατά 480 γραμμάρια ελαφρύτερους τροχούς από του προηγούμενου μοντέλου, οι οποίοι συμβάλουν σε μείωση της αδράνειας κατά 4%, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Αυτοί οι ελαφριοί τροχοί όχι μόνο συνεισφέρουν στη συνολική μείωση της μάζας του οχήματος αλλά και στην αύξηση της ευελιξίας λόγω της μειωμένης αδράνειας, ειδικότερα στο μπροστινό μέρος.
Οι τροχοί SpinForged συνδυάζονται με ελαστικά Dunlop Sportmax Q5A.
Η MT-07 του 2025 είναι εξοπλισμένη με μια πλήρως έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών που προσφέρει τέσσερα διαφορετικά θέματα θέασης, τα οποία μπορεί να επιλέξει ο αναβάτης μέσω των διακοπτών του τιμονιού.
Εκτός από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο, τα ολοκληρωμένα όργανα περιλαμβάνουν μετρητή καυσίμου, μέση κατανάλωση καυσίμου, θερμοκρασία αέρα και ένδειξη αλλαγή ταχυτήτων. Όλες οι διατάξεις δίνουν μεγάλη προτίμηση στο ταχύμετρο, αλλά παρουσιάζουν τις πληροφορίες με διαφορετικούς τρόπους, ώστε να ταιριάζουν με το γούστο του αναβάτη ή το στυλ οδήγησης.
Ως μηχανή που έχει γεννηθεί από τον αστικό πολιτισμό, η μηχανή MT-07 διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τον αναβάτη να περιηγηθεί στους δρόμους της πόλης. Ο πίνακας οργάνων TFT μπορεί να συνδεθεί με το smartphone του αναβάτη μέσω της δωρεάν εφαρμογής MyRide.
Η εφαρμογή επιτρέπει στον αναβάτη να δέχεται κλήσεις εν κινήσει και να διαχειρίζεται τη μουσική ενώ οδηγεί, καθώς και να κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις των προγραμμάτων YRC της μοτοσυκλέτας.
Οι αναβάτες μπορούν επίσης, να εγκαταστήσουν τη δωρεάν εφαρμογή Garmin StreetCross και να τη συνδέσουν με την οθόνη της MT-07, για να έχουν πλοήγηση από στροφή σε στροφή σε πλήρη χάρη, καθώς και πληροφορίες για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο.
Για ευκολότερη πρόσβαση στις πολυάριθμες πρόσθετες λειτουργίες της MT-07 του 2025, αναπτύχθηκαν νέοι διακόπτες. Στο εσωτερικό, οι νέοι διακόπτες χρησιμοποιούν εύκαμπτους τυπωμένους πίνακες κυκλώματος, που τους επιτρέπουν να χειριώνονται πολλές λειτουργίες, ενώ εξωτερικά έχει δαπανηθεί μεγάλη προσοχή στη βελτιστοποίηση του σχήματος και της αίσθησης των μεμονωμένων κουμπιών.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα διακοπτών, το οποίο είναι πλήρως ενσωματωμένο στις λειτουργίες της ΜΤ-07, χωρίς όμως να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από τα στοιχεία που υπάρχουν στο μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.
Τα φλας έχουν αναθεωρηθεί και διαθέτουν τρία νέα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με τα στάνταρ φλας και τις λειτουργίες των αλάρμ. Η νέα δυνατότητα «three-flash» μπορεί να ενεργοποιηθεί με ένα “απαλό” πάτημα του κουμπιού. Αυτό επιτρέπει στα φλας να αναβοσβήνουν τρεις φορές, γεγονός που είναι εξαιρετικά χρήσιμο κατά την αλλαγή λωρίδας, ενώ ένα πιο δυνατό πάτημα του κουμπιού ενεργοποιεί πλήρως το φλας. Τα φλας απενεργοποιούνται πλέον και αυτόματα μετά από 15 δευτερόλεπτα και αφού διανύσει η μοτοσυκλέτα περισσότερα από 150 μέτρα.
Επιπλέον, στην ΜΤ-07 του 2025 τα αλάρμ ενεργοποιούνται αυτόματα μόλις ανιχνευθεί απότομο φρενάρισμα, ώστε να ειδοποιήσει τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για την απότομη επιβράδυνση.
Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (Y-AMT) της Yamaha, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην MT-09 Y-AMT και δέχτηκε διεθνή αναγνώριση, κάνει το ντεμπούτο του στην πλατφόρμα CP2 με την MT-07 Y-AMT του 2025.
Το σύστημα εξαλείφει την ανάγκη για χειροκίνητο συμπλέκτη και δίνει στον αναβάτη την ελευθερία να επιλέξει χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων μέσω ενός μοχλού τύπου «see-saw», ο οποίος είναι τοποθετημένος στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και λειτουργεί με το δάχτυλο του χεριού. Επίσης, μπορεί να επιλέξει την απόλαυση που προσφέρει η πλήρως αυτοματοποιημένη αλλαγή ταχυτήτων μέσω του ενός από τα δύο προγράμματα ΑΤ.
Η τεχνολογία Y-AMT αναπτύχθηκε κυρίως για να προσφέρει μια πιο καθαρή και πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης. Παράλληλα με την ενίσχυση της συναρπαστικής φύσης της MT-07, συνέβαλλε στη δημιουργία μιας πιο εύκολα προσβάσιμης μοτοσυκλέτας που εμπνέει σιγουριά και διευκολύνει την οδήγηση περισσότερο από ποτέ, ειδικά σε χαμηλές ταχύτητες. Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα που εστιάζει στον αναβάτη και είναι φιλική προς το χρήστη, προσαρμόσιμη και σπορ.
Στην Αυτόματη Μετάδοση (AT), ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ D και D+. Οι δύο επιλογές προσφέρουν διαφορετικό μοτίβο στην αλλαγή ταχυτήτων. Η D προσφέρει μια ισορροπημένη αλλαγή για καθημερινή οδήγηση, ενώ η D+ παρέχει πιο σπορ οδήγηση με ανεβάσματα ταχυτήτων σε υψηλότερες στροφές. Η τεχνολογία Y-AMT λειτουργεί αρμονικά με τους τρόπους οδήγησης MT-07 YRC και προσαρμόζει περαιτέρω τα χαρακτηριστικά ισχύος και τις ρυθμίσεις ελέγχου πρόσφυσης ανάλογα με το είδος οδήγησης που απαιτεί ο αναβάτης. Η MT-07 Y-AMT διαθέτει επίσης σύστημα Cruise Control, για πιο χαλαρωτικές διαδρομές σε μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.
Για την απολύτως πιο σπορ εμπειρία οδήγησης, η ρύθμιση MT (Manual Transmission) σχεδιάστηκε για να προσφέρει πλήρη έλεγχο στον αναβάτη. Οι αλλαγές ταχυτήτων εκτελούνται με το χέρι μέσω ενός διακόπτη «see-saw», ο οποίος έχει τοποθετηθεί στο αριστερό χειριστήριο του τιμονιού.
Οι αναβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν τον αντίχειρα και τον δείκτη τους για να ανεβάσουν ταχύτητα με το μοχλό (συν) και για να κατεβάσουν με το μοχλό (μείον). Επίσης, μπορούν να επιλέξουν τον χειρισμό με ένα δάχτυλο για την απόλυτη σπορ εμπειρία οδήγησης. Χρησιμοποιώντας μόνο τον δείκτη του χεριού τους, μπορούν να ανεβάσουν σχέση τραβώντας τον μοχλό (συν) και να κατεβάσουν σχέση πιέζοντάς τον.
Εφόσον δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί την μανέτα του συμπλέκτη ο αναβάτης, μπορεί να υπολογίσει τις αλλαγές ταχυτήτων ευκολότερα, και έτσι να εστιάστει στην γραμμή οδήγησης και στον υπόλοιπο χειρισμό της μοτοσυκλέτας. Καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά πεντάλ ταχυτήτων, ο αναβάτης μπορεί επίσης να τοποθετεί το κάτω μέρος του σώματός του στις στροφές, παρέχοντας εξαιρετική ευστάθεια στις στροφές και δημιουργώντας ακόμα πιο ασφαλή σύνδεση με τη μοτοσυκλέτα.
Το μικρό βάρος της τεχνολογίας Y-AMT διασφαλίζει το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας MT-07 Y-AMT με βάρος μόλις 186 κιλών, καθιστώντας την μια μοτοσυκλέτα που είναι ακόμα πιο προσιτή για τους αναβάτες που αναζητούν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, καθώς και πιο έμπειρους αναβάτες που θέλουν μια μοτοσυκλέτα πλήρους μεγέθους, η οποία είναι εύχρηστη και συναρπαστική, χωρίς συμβιβασμούς.
Yamaha MT-07 2025 – Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά
- Επιλογή Y-AMT με σύστημα Cruise Control
- Νέα μικρών διαστάσεων σχεδίαση και νέα θέση οδήγησης
- Επανασχεδιασμένη μονάδα προβολέων LED με δύο λειτουργίες
- Νέα πλήρως έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone και πλοήγηση
- Ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη, όπως σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και τρεις τρόπους λειτουργίας (STREET, SPORT, CUSTOM)
- Προσαρμόσιμη εμπειρία οδήγησης με τις ρυθμίσεις του συστήματος ελέγχου οδήγησης της Yamaha (YRC)
- Το νέο πλαίσιο και το νέο βραχίονα βελτιστοποιούν την ακαμψία και βελτιώνουν το χειρισμό
- Η θέση του τιμονιού και των μαρσπιέ έχει αλλάξει για ακόμη καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση
- Δύο νέες ακτινικά τοποθετημένες μπροστινές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων
- Νέο ανεστραμμένο πιρούνι 41 χιλ. και νέα πίσω ανάρτηση
- Βελτιστοποιημένη ηχητική εμπειρία με τεχνολογία ακουστικής ενίσχυσης
- Νέος 2-κύλινδρος 4-βάλβιδος, υγρόψυκτος κινητήρας EU5+ CP2 690 κ.εκ. με 2ΕΕΚ.
- Ελαφριές ζάντες SpinForged με ελαστικά Dunlop Sportmax
- Συμπλέκτης A&S για πιο ομαλά κατεβάσματα ταχυτήτων
- Νέοι διακόπτες και αυτό-ακυρούμενα φλας με σύστημα ειδοποίησης για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης
Οι νέες MT-07 και MT-07 Y-AMT, καθώς και οι εκδόσεις 35kW, θα είναι διαθέσιμες σε τρία χρώματα: Ice Storm, Icon Blue και Tech Black. Οι ημερομηνίες παράδοσης και οι τιμές στους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη ποικίλλουν ανά περιοχή. Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε σύντομα.