MotorBike.gr

Zontes: Εξελίσσει τρικύλινδρους κινητήρες 800cc άνω των 120 ίππων

15/06/2023

Τρίπλα” από την Κίνα

Η Zontes, γνωστή στην Ελλάδα από τις μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες της, εξελίσσει τρικύλινδρους κινητήρες απόδοσης άνω των 120 ίππων, για διάφορα μοντέλα.

Η μεγάλη κινεζική κατασκευάστρια ανακοίνωσε ήδη έναν νέο τρικύλινδρο κινητήρα 800 κυβικών που λέγεται ότι αποδίδει πάνω από 120 ίππους. Με βάση αυτό τον κινητήρα θα δημιουργηθούν τουλάχιστον τρία μοντέλα διαφορετικού προορισμού και χρήσης, τακτική που έχει ακολουθήσει  και στο παρελθόν η Zontes.

 Θα είναι ένα naked, ένα σπορ και ένα adventure, ενώ μπορεί να υπάρξει κι ένα power cruiser στα αμερικανικά πρότυπα.

Το Zontes 800 θα υιοθετήσει και αυτό τις διατάξεις των Yamaha, Triumph και MV Agusta που έχουν παράδοση στους τρικύλινδρους κινητήρες σε σειρά, αν και πληροφορίες αναφέρουν πως η Guangdong Tayo Motorcycle Technology Co. Ltd, που είναι το πλήρες όνομα της ιδιοκτήτριας της Zontes, έχει βασιστεί πάνω στον CP3 της Yamaha που έχουμε δει στα ΜΤ09, ΧSR, Τracer.

Μέχρι στιγμής η Zontes διαθέτει (και κατασκευάζει) κινητήρες κυβισμού από 125 cc, μέχρι 350 cm³,  που είναι όλοι μονοκύλινδροι!

Με την παρουσίαση ενός τρικύλινδρου κινητήρα, η Zontes “ανεβαίνει κατηγορία” και μπαίνει στο χώρο των μεσαιο-μεγάλων κυβισμών, ενώ η εταιρία είχε ήδη σχεδιάσει, κατασκευάσει έναν τρικύλινδρο κινητήρα από το 2020, τον οποίο δοκίμαζε εντατικά.

Το 2023 εμφανίστηκαν φωτογραφίες και βίντεο που έδειχναν ένα supersport και ένα adventure της Zontes με αυτό τον κινητήρα, κάτι που επιβεβαιωνόταν και από τον ήχο που εξέπεμπε.

Με τετραβάλβιδες κεφαλές και χρονισμό στις 120 μοίρες, οι επιδόσεις του θα μπορούν να φτάσουν στα επίπεδα του αξιόλογου κινητήρα της MV Agusta που πλησιάζει τους 150 ίππους.

Ένας αποσυναρμολογημένος κινητήρας της Zontes, φωτογραφία του οποίου διέρρευσε στον τύπο,  φανερώνει τη συγγένειά του με αυτόν της Yamaha… άσε που το φίλτρο λαδιού γράφει Yamaha…

Υπάρχουν επίσης αιτήσεις πατενταρίσματος ενός πλαισίου για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που δείχνει το χυτό αλουμινένιο πλαίσιο πάνω στο οποίο θα “κρεμαστεί” (τύπου διαμάντι) ο κινητήρας. Και ναι, είναι κι αυτό παρόμοιο με του Yamaha MT09.

Δεν πρόκειται για λάθος:  όταν οι Κινέζοι κατασκευαστές εμφανίζουν κινητικότητα, πρέπει να ανησυχούν οι “καταξιωμένες” μάρκες της αγοράς, αφού στην Κίνα και τα μέσα υπάρχουν και οι άνθρωποι και τα χρήματα για να δημιουργήσουν και να κατασκευάζουν πολύ αξιόλογες μοτοσυκλέτες.

Πρόσφατα μάλιστα εντοπίζουμε και το “αυθεντικό πάθος για τη μοτοσυκλέτα” πάνω στα καινούργια μοντέλα από Κινέζους κατασκευαστές, κάτι που παλαιότερα δεν το συναντούσαμε.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!