MotorBike.gr

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΑΓΟΡΑΣ: Τα “300άρια” Adventure στην Ελλάδα

29/04/2020

Δική μας υπόθεση τα “300άρια”

Πέντε έγιναν αισίως τα 300άρια Adventure της αγοράς, προσφέροντάς μας για πρώτη φορά μια νέα κατηγορία. Daytona, Kawasaki, BMW και πρόσφατα Voge, παλεύουν για “μια θέση στον ελληνικό ήλιο”…

Το πόσο δημοφιλής μπορεί να γίνει αυτή η κατηγορία αποδείχθηκε ήδη από το 2019, όταν η Daytona με την – διάσημη πλέον – Τ310 κατάφερε να γράψει ιστορία, αφού έγινε η πρώτη κινεζική μοτοσυκλέτα best seller στην ελληνική αγορά φτάνοντας τις 355 πωλήσεις!

Τι ήταν όμως αυτό που έκανε την Daytona Τ310 τόσο πετυχημένη; Σίγουρα ήταν η τιμή της, κοντά στις 4.000 ευρώ, ένα ποσό που γενικά θεωρείται “λογικό” από τη μέση τάξη των Ελλήνων για την απόκτηση μιας – μικρής έστω – μοτοσυκλέτας.

Και η Daytona Τ310 μπορεί να ανήκε στην κατηγορία μεσαίων κυβικών (300-400), αλλά αυτό δεν ίσχυε και για τον όγκο της, που θύμιζε μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα, ενώ παράλληλα το εντυπωσιακό της design την έκανε να ξεχωρίζει στο δρόμο.

Ένα ακόμα στοιχείο που την έκανε επιτυχία – κι εδώ δεν αναφερόμαστε μόνο στο συγκεκριμένο μοντέλο, αλλά στην κατηγορία συνολικότερα –  ήταν η υπόσχεση που τη συνοδεύει για μικρές χωμάτινες εκδρομές, ένα στοιχείο που παίζει πάντοτε ρόλο στην Ελλάδα των νησιών, των καλοκαιρινών διακοπών, των χωριών και των βουνών…. και των αντίστοιχων όμορφων προορισμών.

Τι λέμε λοιπόν εδώ; Τίποτε παραπάνω από αυτό που επαναλαμβάνουμε χρόνια: δώστε στο λαό ελαφρά, πολυτάλαντα on/off, ψευδοεντούρο μεσαίου κυβισμού 250-300 κυβικών, που “τα κάνουν όλα και συμφέρουν” χωρίς να ξηλώνουν τις τσέπες των πελατών-μοτοσυκλετιστών. Ειδικά με τον ερχομό της νέας γενιάς ποιοτικών κινεζικών μοτοσυκλετών (διαβάστε εδώ) – που ταυτόχρονα κρατούν τις τιμές τους σε λογικά επίπεδα – αυτό έγινε δυνατό.

Έτσι αυτή τη στιγμή πέντε μοντέλα απαρτίζουν τη νέα κατηγορία των Adventure 300 cc και είναι τα BMW G 310GS, Daytona Τ310, το εξελιγμένο αδελφάκι του Daytona 310T1, το Kawasaki Versys-X 300 και πρόσφατα το Voge 300DS.

Πάμε να τα δούμε αναλυτικότερα:

ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΗ

BMW G 310GS: είναι το πιο “χωματερό” απ’ όλα, όχι μόνο γιατί κουβαλάει την κληρονομιά των μεγάλων GS (τα οποία μιμείται υπό κλίμακα), αλλά και λόγω αναρτήσεων.

Το G 310GS είναι κατασκευασμένο στην Ινδία και είναι το μικρότερο της γκάμας της BMW. Ανάποδο είναι το πιρούνι και οι τροχοί 17άρηδες, αλλά το 310 έχει αναρτήσεις με τις μεγαλύτερες διαδρομές όλων στα 180 χιλιοστά, τη στιγμή που τα υπόλοιπα φλερτάρουν τα 110-160 mm.

*Διαβάστε τη δοκιμή του BMW G 310GS εδώ.

Daytona Τ310 και 310T1: Η πρώτη γενιά που γνωρίζουμε και έγινε best seller είναι το Τ310 και η δεύτερη γενιά το 310Τ1. Κοινή αισθητική, “διαστημικών γραμμών”, τύπου Τransformers όπως έχουμε ξαναπεί, που τόση πέραση είχε τελικά στο κοινό. Στην ουσία πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα Street Adventure αφού έχει περιορισμένες διαδρομές αναρτήσεων αλλά και εντυπωσιακά εκτενή λίστα εξοπλισμού (ο οποίος αναβαθμίστηκε στο Τ1, που είναι ακριβότερο).

*Διαβάστε τη δοκιμή του Daytona Τ310 εδώ.

BMW G 310GS

Kawasaki Versys-X 300: Συμβατικό το πιρούνι και 19άρης ο μπροστινός τροχός σε μια προσπάθεια το μοναδικό δικύλινδρο του συγκριτικού μας να κινηθεί και στο χώμα, με τη διαφορά ότι οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι “δρόμου” δηλαδή περιορισμένης διαδρομής. Με πολύ καλό κινητήρα, αλλά αισθητική προηγούμενης πενταετίας αποτελεί ένα πολυτάλαντο δίτροχο εργαλείο για κάθε χρήση. Το Kawasaki είναι κατασκευασμένο στην Ταϊλάνδη.

*Διαβάστε τη δοκιμή του Kawasaki Versys-X 300 εδώ.

Voge 300DS: Η πιο πρόσφατη προσθήκη της κατηγορίας με μονοκύλινδρο τετραβάλβιδο κινητήρα, με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους. To Voge 300DS είναι κατασκευασμένο από την κινεζική Loncin και διατηρεί την αισθητική των γνωστών μας on/off Adventure με αιχμηρό φέρινγκ και διπλό (πάνω-κάτω) προβολέα. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών και οι ζάντες χυτές αλουμινένιες, τονίζοντας τον “ασφάλτινο” χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.

*Διαβάστε την παρουσίαση των μοτοσυκλετών της Voge εδώ.

DAYTONA Τ310

ΑΠΟΔΟΣΗ

Την υψηλότερη απόδοση (παρά έναν 40 ίππους) διαθέτει το Kawasaki αφού χρησιμοποιεί δικύλινδρο κινητήρα, πράγμα που επιβαρύνει βέβαια το πλάτος και το βάρος της μοτοσυκλέτας. Η ιπποδύναμη αυτή αποδίδεται στις υψηλότερες όλων (11.000) στροφές.

Δεύτερο σε ιπποδύναμη έρχεται το Daytona με 35,4 ίππους, πολύ κοντά στο BMW. Τέλος το Voge αποδίδει 29 ίππους σε χαμηλότερες στροφές (8.500 rpm) σε σχέση με τα υπόλοιπα.

BMW G 310GS: 34 ίπποι στις 9.500 rpm

Daytona T310: 35,4 ίπποι στις 9.500

Daytona 310T1: 35,4 ίπποι στις 9.500

Kawasaki Versys-X 300: 39 ίπποι στις 11.000

Voge 300DS: 29 ίπποι στις 8.500 rpm

VOGE 300DS

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

Τη χαμηλότερη σέλα έχει το Voge, λίγο παραπάνω από τα 800 mm, και την υψηλότερη το Kawasaki στα 845 mm. Χαμηλότερη σέλα σημαίνει συνήθως και πιο εύχρηστη μοτοσυκλέτα.

BMW G 310GS: 835 mm

Daytona T310: 830 mm

Daytona 310T1: 830 mm

Kawasaki Versys-X 300: 845 mm

Voge 300DS: 810 mm

ΦΡΕΝΑ

Τα μεγαλύτερα μπροστινά δισκόφρενα έχουν το Voge και το BMW στα 300 mm, αλλά και η εξελιγμένη έκδοση του Daytona 310, η Τ1.

Το Daytona Τ310 φοράει τους μικρότερους δίσκους απ’ όλα. Εννοείται ότι και τα πέντε 300άρια διαθέτουν δικάναλα ABS.

BMW G 310GS: Δίσκος 300 mm (μπρ.) – Δίσκος 240mm (πίσω)

Daytona T310: Δίσκος 260 mm (μπρ΄.) – Δίσκος 200 mm (πίσω)

Daytona 310T1: Δίσκος 300 mm (μπρ.) – Δίσκος 230 mm (πίσω)

Kawasaki Versys-X 300: Δίσκος 290 mm (μπρ.) Δίσκος 220 mm (πίσω)

Voge 300DS: Δίσκος 300 mm (μπρ.)- Δίσκος 220 mm (πίσω)

DAYTONA 310T1

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ

Συμβατικό πιρούνι έχει μόνο το Kawasaki, ενώ Voge, BMW και Daytona έχουν ανάποδα πιρούνια. Μονά είναι τα αμορτισέρ για όλα τα μοντέλα.

Τώρα οι διαφορές στις διαδρομές των αναρτήσεων ξεκινούν από το Daytona που έχει μικρές διαδρομές μοτοσυκλέτας δρόμου, στα 110mm (είπαμε Street Adventure χαρακτηρίζεται), περνούν από στο “λίγο” παραπάνω των 130 mm του πιρουνιού του Kawasaki, τη “μέση οδό” του Voge 145-160mm και φτάνουν στις πιο μεγάλες της παρέας που είναι τα 180 mm του BMW.

BMW G 310GS: 180 mm (μπροστά) – 180 mm (πίσω)

Daytona T310: 110 mm (μπροστά) – 110 mm (πίσω)

Daytona 310T1: 110 mm (μπροστά) – 110 mm (πίσω)

Kawasaki Versys-X 300: 130 mm (μπροστά) – 148 mm (πίσω)

Voge 300DS: 145 mm (μπροστά) – 160 mm (πίσω)

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

Περιέργως το πιο μικρό ντεπόζιτο έχει το BMW, που γενικά θεωρείται πιο κατάλληλο για χώμα (βλ. μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων) αλλά δυστυχώς με 17άρη μπροστινό τροχό που δεν βοηθάει σε αυτή τη χρήση. Τα μεγαλύτερα ρεζερβουάρ έχουν το Kawasaki και το Voge.

BMW G 310GS: 11 lt

Daytona T310: 15,5 lt

Daytona 310T1: 15,5 lt

Kawasaki Versys-X 300: 17 lt

Voge 300DS: 16 lt

KAWASAKI VERSYS-X 300

ΒΑΡΟΣ

Αυτό που χάνει το Voge σε ιπποδύναμη το κερδίζει σε βάρος που είναι το χαμηλότερο στα 155 kg. Στη μέση βρίσκονται τα Daytona, το BMW έχει σχεδόν 170 κιλά γεμάτο, ενώ βαρύτερο όλων (βλ. δικύλινδρος κινητήρας) είναι το Kawasaki στα 175 κιλά.

BMW G 310GS: 169.5 Kg

Daytona T310: 159 kg

Daytona 310T1: 159 kg

Kawasaki Versys-X 300: 175 kg

Voge 300DS: 155 kg

ΤΙΜΗ

Φθηνότερο όλων και το μοναδικό κάτω από τις 3.900 ευρώ είναι το Voge 300DS, ενώ ακριβότερο είναι το BMW (το οποίο αυτή την περίοδο είναι σε προσφορά στα 5.650 ευρώ).

Υψηλή είναι και η τιμή του Kawasaki με τη μόνη διαφορά ότι έχει το πλεονέκτημα του δικύλινδρου κινητήρα. Μέση τιμή χαρακτηρίζεται αυτή του Daytona 300Τ1 και χαμηλή  του Daytona Τ310.

BMW G 310GS: 6.100 €

Daytona T310: 4.085 €

Daytona 310T1: 4.495 €

Kawasaki Versys-X 300: 5.990 €

Voge 300DS: 3.890

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!